Strategia dywersyfikacji



Strategia dywersyfikacji (Ansoff) Dywersyfikacja to podejmowanie przez przedsiębiorstwo nowej działalności, za-równo ze względu na produkt, jak i nabywców, dla których jest on przeznaczony. Dywer-syfikacja może pomóc przedsiębiorstwu w uzyskaniu dostępu do nowych rynków, ale jest związana z relatywnie największym ryzykiem ze względu na brak doświadczenia w dzia-łaniach z nowym produktem na nowym rynku. Po dokonaniu wyboru strategii należy określić jakimi metodami będzie ona realizowana, jakie drogi zostaną obrane aby osiągnąć założone cele strategiczne. W tym celu należy opracować całościową koncepcje marketing mixu. Jest ona kombinacją czterech elemen-tów, które stanowią podstawę każdej strategii marketingowej. Podstawowym narzędziem marketingu-mix jest produkt, będący faktyczną ofertą ryn-kową wydawnictwa. Produkt stanowi całokształt problemów związanych z planowaniem i rozwojem produktu, standaryzowaniem i ustalaniem asortymentu. W problematyce pro-duktu mieści się logo i okładka pisma, które posiadają istotne znaczenie przy budowie strategii marketingowej. Promocja obejmuje różne rodzaje czynności, jakie podejmuje wydawnictwo, aby poin-formować o cechach merytorycznych produktu i przekonać docelowych nabywców, aby go kupili. Dla osiągnięcia tych celów przedsiębiorstwo uruchamia cały system działań, których zamiarem jest najpierw poznanie potrzeb czytelników, następnie trafienie w potrzeby potencjalnych odbiorców, wreszcie nakłonienie ich do zakupu danego produktu. Cena stanowi sumę pieniędzy, jaką klienci są skłonni zapłacić za towar W obrębie ceny firma może powziąć następujące działania i decyzje: • analizowanie cen konkurencyjnych produktów, • określenie polityki cen wydawnictwa i sposobów jej realizacji, • wyznaczanie cen, Ostatnim elementem jest dystrybucja obejmująca różne czynności, jakie wydawnictwo podejmuje, aby uczynić produkt łatwo dostępnym dla klientów. Istotnym elementem w dystrybucji jest wybór kanału, tzn. drogi, jaką musi przejść produkt od wydawcy do czy-telnika. Najlepsza sytuacja powstaje, gdy droga ta jest najkrótsza, przyczyniając się do redukcji kosztów oraz maksymalnego skrócenia czasu oczekiwania na wyrób przez na-bywcę.

Strategia dywersyfikacji

Materiały

Plakat Andrzeja Pągowskiego \"Służy do grania, nie do zabijania\". Czy plakat Andrzeja Pągowskiego może powstrzymać rosnącą falę agresji wśród młodzieży? \"Służy do grania ... nie do zabijania\". Tak właśnie brzmi kontrowersyjne hasło propagandowe na plakacie Andrzeja Pągowskiego. Na pierwszy plan wysuwa się na nim kij baseball\'owy uderzający w coś, rozbryzgują...

Motyw ojca w literaturze Ojciec Ojciec - 1) Pater familiae - małżonek, a jednocześnie mężczyzna, który ma własne dzieci; 2) przodek, protoplasta, twórca, inicjator; 3) Bóg - ojciec wobec rodzaju ludzkiego. Biblia (ST) - 1) Adam, praojciec całej ludzkości, ojciec Kaina i Abla, a potem Seta. 2) Noe - ojciec ludzkości od¬rodzonej po potopie, któremu Bóg zle¬cił...

Socjologia ogólna - funkcje Funkcje socjologii: • poznawcza • organizatorska Wg Maleckiego socjologia pełni nast. funkcje: • diagnostyczna - jak jest? • ideologiczna - jakie cele formułuje ta dyscyplina wiedzy? • prognostyczna - jak będzie w przyszłości wyglądało zjawisko? Wg A. Podgóreckiego: • diagnostyczna, •...

Teoria czynników motywacyjnych i higienicznych Teoria czynników motywacyjnych i higienicznych Psycholog Frederick Herzberg wysunął teorię czynników motywacyjnych i higienicznych na podstawie analizy odpowiedzi pracowników, którzy opisywali czynniki powodujące niezadowolenie i czynniki prowadzące do zadowolenia z pracy. Zdaniem Herzberga usunięcie cech powodujących niezadowolenie z danej pra...

Koszt pieniądza KOSZT PIENIĄDZA: Kosztem pieniądza jest oprocentowanie, które trzeba zapłacić za wykorzystywanie zasobów pożyczonych lub traci się przy przechowywaniu ich w formie mniej opłacalnej przy możliwości ulokowania ich w formie bardziej opłacalnej np. w gotówce zamiast w Banku. Mierzy się wielkością stopy%. Bądź koszt alternatywny - jeśli mam opro...

Nawiązania do antyku w literaturze polskiego odrodzenia Nawiązania do antyku w literaturze polskiego odrodzenia. Związki polskiego renesansu z polskim antykiem są bardzo silne. Można zaryzykować twierdzenie, że antyk „opanował” i określił renesans, stał się źródłem tej epoki. Renesansowi twórcy byli olśnieni starożytną kulturą jako całością. Najświatlejsze umysły zaczęły studiować hist...

Pojęcie ojczyzny w utworach Mickiewicza Adam Mickiewicz buduje w swoim utworze ówczesne pojęcie ojczyzny , widzianej oczyma romantyka i patrioty. Obraz ten jest trochę wyidealizowany . Rodzimy kraj poety przedstawiany jest w dwojaki sposób. Z jednej strony są to piękne i urzekające krajobrazy , opisy łąk ,pól i lasów .Z drugiej zaś przedstawiona zostaje mentalność ówczesnej szlachty R...

Kobiety kochane w romantyźmie - opis PORTRET KOBIET KOCHANYCH W ROMANTYZMIE W każdym z dotąd poznanych utworów występuje zjawisko miłości do kobiety. W niektórych utworach jest ono wysunięte na pierwszy plan (Cierpienia młodego Wertera – J. W. Goethego), a w niektórych gra podrzędną role, ale mimo tego to uczucie ma ogromny wpływ na rozwój akcji i zakończenie (np. Konrad W...