Bohaterowie i wydarzenia 1. Rozmowa Antygony z Ismen¹ o rozkazach Kreona. 2. Przedstawienie przez chór okolicznoœci bratobójczej walki. 3. Przybycie stra¿nika z wieœci¹ o pochówku Polinejkesa. 4. Pieœñ stoj¹ca chóru - pochwa³a rodzaju ludzkiego. 5. Pojmana Antygona przyznaje siê z dum¹ do swego czynu i odsuwa od siebie tak¿e pojman¹ Ismenê. Ostatecznie Kreon poleca zamkn¹æ siostrzenicê w grobowcu. 6. Pieœñ o kl¹twie ci¹¿¹cej na rodzie Labdakidów. 7. Rozmowa Aimona z ojcem. 8. Pieœñ chóru o potêdze mi³oœci. 9. ¯ale Antygony prowadzonej na œmieræ. 10. Straszna przepowiednia Tyrezjasza. 11. Zmiana decyzji w³adcy. 12. Pieœñ chóru wykonana na czeœæ Dionizosa. 13. Przybycie pos³añca z tragiczn¹ wiadomoœci¹ o œmierci Antygony i Aimona. 14. Œmieræ zrozpaczonej Eurydyki. 15. Kreon poznaje ogrom pope³nionego b³êdu.
Plan wydarzeń w "Antygonie"
Bohaterowie i wydarzenia 1. Rozmowa Antygony z Ismen¹ o rozkazach Kreona. 2. Przedstawienie przez chór okolicznoœci bratobójczej walki. 3. Przybycie stra¿nika z wieœci¹ o pochówku Polinejkesa. 4. Pieœñ stoj¹ca chóru - pochwa³a rodzaju ludzkiego. 5. Pojmana Antygona przyznaje siê z dum¹ do swego czynu i odsuwa od siebie tak¿e pojman¹ Ismenê. Ostatecznie Kreon poleca zamkn¹æ siostrzenicê w grobowcu. 6. Pieœñ o kl¹twie ci¹¿¹cej na rodzie Labdakidów. 7. Rozmowa Aimona z ojcem. 8. Pieœñ chóru o potêdze mi³oœci. 9. ¯ale Antygony prowadzonej na œmieræ. 10. Straszna przepowiednia Tyrezjasza. 11. Zmiana decyzji w³adcy. 12. Pieœñ chóru wykonana na czeœæ Dionizosa. 13. Przybycie pos³añca z tragiczn¹ wiadomoœci¹ o œmierci Antygony i Aimona. 14. Œmieræ zrozpaczonej Eurydyki. 15. Kreon poznaje ogrom pope³nionego b³êdu.
Materiały
Przyczyny konfliktu w "Nad niemnem"
DWA POKOLENIA W “Nad Niemnem”
Przyczyny konfliktu
• konflikt pokoleń : Benedykt Witold
• różnice ideowe
Jedyny z braci Korczyńskich, a wszyscy trzej wzięli udział w powstaniu styczniowym, który pozostał w ojcowskim majątku, widział swój podstawowy obowiązek w utrzymaniu ziemi w swych rękach, ale po...
Tuwim jako przedstawiciel Skamandrytów
- pocz¹tkowo najpe³niej wype³nia³ wszystkie niepisane zasady twórczoœci Skamandra: optymizm i obrazy codziennego ¿ycia („Do krytyków\"), nawet stworzy³ nowy typ bohatera, mieszkañca miasta zajêtego w³asnymi sprawami; wypowiedzi swoje maksymalnie uproœci³ i u¿ywa³ jê...
Własność siły roboczej - socjologia
Klasy społeczne, a własność siły roboczej:
Stosunki własnościowe to korzystanie z obiektów własności w sposób społecznie zapośredniczony, który przejawia się w funkcjach tych obiektów, jako towaru lub pieniędzy. Własność to możliwość czerpania korzyści z obiektu własności.
Posiadanie to fizyczny kontakt z obiektem własności – jest to twa...
Pojęcie i geneza marketingu
Marketing jest nie tylko określoną kategorią, ale także koncepcją traktowania problemów i zjawisk rynkowych. Obejmuje czynności rynkowe z wyjątkiem czynności fizycznych związanych z przekształceniem dóbr w produkty lub usługi. Można powiedzieć też, iż jest to proces społeczno-gospodarczy, którego celem jest poznanie przyszłego popytu i zaspok...
Segmentacja rynku
K r y t e r i a s e g m e n t a c j i
Do najczęściej stosowanych kryteriów obiektywnych
wykorzystywanych w marketingu przemysłowym można zaliczyć trzy grupy kryteriów :
1. Kryteria związane ze strukturą organizacji (demograficzne ) :
- sektory gospodarcze – np. budownictwo, przemysł, handel, usługi;
podział jednostek dokonu...
Okres 'burzy i naporu' - co to takiego?
Okres \"burzy i naporu\" a właściwy romantyzm niemiecki.
Okres \"burzy i naporu\" - okres preromantyczny datowany jest na 1767 - 1785. Nazwa pochodzi od utworu F. Klingera \"Sturm und Drang\". Był to literacki protest przeciwko rozbiciu Niemiec na państewka feudalne, despotyzm władzy książąt, uciskowi mieszczan i chłopów, upadkowi gospodarczem...
Analiza "Deszcze" Krzysztofa Baczyńskiego
Deszcze
Wiersz zawiera niezwykle bogaty zestaw środków poetyckich. Na pierwszy plan wysuwają się epitety, które służą zarówno jak naj¬wierniejszemu opisowi wrażeń wizualnych („siwe łodygi”, „szare strugi”),jak i – dźwiękowych, w połączeniu z wyrazami dźwiękona-śladowczymi („szelest strun”, ...
"symbol to przede wszystkim synteza jako przeciwstawienie sztuki analitycznej, synteza dosięgająca najwyższych rozmiarów" K.Wyka
W epoce neoromantyzmu, stanowiącej zaprzeczenie wszelkich idei i tendencji pozytywistycznych wykształciły się wśród artystów nowe poglądy na temat sztuki i zadań jakie powinna sobie ona stawiać. O sztuce i jej znaczeniu pisali m.in. Przybyszewski (w artykule „Confiteor”) i Przesmycki („Pro arte”). Ci i inni autorzy manife...