Znaczenie promocji dla przedsiębiorstw



Znaczenie promocji dla przedsiębiorstw jest uzależnione od wielu różnych czynników. Do najważniejszych należą: • Zamierzenia przedsiębiorstwa w stosunku do danego rynku • Konkurencja na rynku • Charakter rynku • Rodzaj i jakość sprzedawanych towarów • Stopień zróżnicowania produktu • Stosunek nabywców do towarów danego producenta Działania prowadzone przez przedsiębiorstwo mają różny wpływ na poszczególne czynniki. W przypadku niektórych, wpływ przedsiębiorstwa jest niewielki, w stosunku do innych zaś bardzo duży. Wykorzystanie promocji ma szczególne znaczenie w przypadku przedsiębiorstw nowych, dopiero wchodzących na rynek lub w sytuacji gdy przed. zamierza pozyskać nowy segment rynku. Jeżeli wówczas producent nie dostarczy odpowiednich informacji, konsument może nie wiedzieć o istnieniu danego produktu czy firmy. Wielkość działań promocyjnych zależy również od skali produkcji. W przypadku niewielkiej produkcji promocja nie musi być tak duża jak w firmach o profilu produkcji na dużą skalę. Tutaj działania powinny być bardziej nasilone i zróżnicowane. Każde przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku może mieć różne zamierzenia w stosunku co do niego. Cele stawiane przez firmę mogą mieć charakter długookresowy lub krótkookresowy. Jeżeli firma dąży do wzrostu sprzedaży to wykorzystanie promocji staje się niezbędne. W warunkach konkurencji niezbędne jest wyodrębnienie produktu poprzez przekazanie przez przedsiębiorstwo wszelkich informacji mających na celu zachęcenie do zakupu i przekonanie klienta o wyższości produktu nad propozycjami firm konkurencyjnych. Znaczenie i zakres promocji zależy także od charakteru rynku. W sytuacji rynku nabywcy promocja odgrywa ogromną rolę, bowiem to producent zabiega o klienta, podaż przewyższa popyt i klient decyduje się na wybór tego sprzedawcy, który zaproponuje mu najkorzystniejsze warunki zakupu. Inna jest zaś sytuacja gdy wyróżniamy rynek producenta, wówczas popyt przewyższa podaż i to producent może dyktować warunki transakcji. Jakość jest jedną z najważniejszych cech produktu, dlatego też towar o złej jakości nie znajdzie nabywcy mimo dużych nakładów na promocję. W warunkach konkurencji producenci stale zabiegają o podnoszenie jakości swoich produktów. Niektóre produkty na rynku, o wyrobionej, znanej marce nie wymagają tak dużych działań promocyjnych jak produkty nowe, o nieznanej marce. Promocja ma tutaj charakter przypominający podtrzymujący popyt na odpowiednim poziomie. W sytuacji kiedy na rynku istnieje wiele produktów substytucyjnych rola promocji jest większa niż w sytuacji gdy dany produkt jest jedyny na rynku. Różne formy promocji powinny być stosowane w odniesieniu do różnych rodzajów produktów. W przypadku towarów przemysłowych wykorzystuje się zwykle formy promocji o charakterze bezpośrednim, zaś w przypadku dóbr konsumpcyjnych promocja jest bardziej intensywna i zróżnicowana. Promocja jest bardzo ważna w odniesieniu do nowych firm, nie małych na rynku, które za jej pomocą promują swoje wyroby. Ważną informacją dla producenta jest stosunek nabywców do towarów określonego przedsiębiorstwa handlowego czy ekonomicznego. Bardzo trudno jest pozyskać klientów, którzy zostali przekonani i zachowują wierność towarowi konkurencyjnemu. Rola jest tutaj bardzo duża. Przedsiębiorstwa powinny uwzględniać różne czynniki, decydujące o intensywności, zakresie i wykorzystywanych formach promocji. Przedsiębiorstwo dysponuje następującymi formami promocji: • reklama • akwizycja • sponsoring • public relations • promocja dodatkowa Każda z wyżej wymienionych form charakteryzuje się określonymi cechami i właściwościami. Dokładniejsza ich charakterystyka zostanie przeprowadzona w dalszej części pracy.

Znaczenie promocji dla przedsiębiorstw

Materiały

Emisja budżetowa pieniądza BUDŻETOWA EMISJA PIENIĄDZA: Emisja budżetowa polega na wprowadzeniu do obiegu znaków pieniężnych zwanych biletami skarbowymi. Bilety te są emitowane nie przez bank drogą udzielania kredytów przedsiębiorstwom, lecz przez skarb państwa, który pokrywa nimi swoje wydatki. Wydatki skarbu państwa mają charakter bezzwrotny. Tylko część biletów skarbowy...

"Jak lodu szybka" - krótka interpretacja wiersza Jak lodu szybka Na Twym sercu ta miłość leży czysta jak lodu szybka I widać przez nią każde serca poruszenie I wiem już I Ty wiesz Że żadne przysięgi pisane na klęczkach I żadne serafiny gnieżdżące się w koronie Stworzyciela Nie sprowadzą nas na ziemię Jerzy Harasymowicz Wiersz \"Jak lodu szybka\" jest dzieł...

Refleksje filozoficzne w "Ziemi, planecie ludzi" Refleksje filozoficzne w utworze. Utwór ten stanowi swoistą kopalnię najróżniejszych stwierdzeń i opinii. Jako przykład można podać chociażby rozważania nad sensem życia ludzi, którzy nic nie wnoszą do swojej społeczności:\" Nie rozumiem już tych tłumów z pociągów podmiejskich, nie rozumiem ludzi, co uważają się za ludzi, chociaż pod naciskiem ...

Biografia i twórczość Franciszka Karpińskiego Pochodzący z ubogiej rodziny szlacheckiej, wykształcony w stanisławowskim kolegium jezuickim, a później w jezuickiej Akademii Lwowskiej, Franciszek Karpiński jest uważany za czołowego przedstawiciela polskiej poezji sentymentalnej oraz za spadkobiercę sielankowej poezji baroku. Sformułował on założenia sentymentalizmu polskiego. Twierdził, iż źr...

François Villon - życie i twórczość Villon – szlachetny rzezimieszek François Villon żył pod koniec średniowiecza – urodził się około 1431 r., data jego śmierci jest jeszcze bardziej niepewna: po 1463 r. Prawdopodobnie naprawdę nazywał się F. de Montcorbier lub F. des Loges. Studiował na Uniwersytecie Paryskim, jednak pociągało go towarzystwo ludzi z marginesu sp...

Postulaty patriotyczne w twórczości Potockiego Postulaty patriotyczne: \"Nierządem Polska stoi\" - bałagan prawny, ucisk biedniejszej szlachty i niesprawiedliwość ... (patrz wyżej) \"Pospolite ruszenie\" - szlachta wobec zagrożenia zachowuje się beztrosko, nie słucha rozkazów, osłabia kondycję balując, rozprawia o dumie i prywacie uważając, że ich sprawy są najważniejsze. Wniosek...

Jan Kochanowski w świetle Pieśni V, Pieśni XXIV i "Pieśni świentojańskiej o Sobótce" Pieśń V. Powstała pod wpływem napaści Tatarów na Podole w 1575 r. podczas bezkrólewia, po nagłym opuszczeniu tronu przez H. Walezego. Kochanowski zawarł w niej swoje przemyślenia na temat tego zdarzenia oraz sugestie, jak w przyszłości wzmocnić obronę granic. W reakcji poety na najazd Tatarów na Podole dostrzegamy wzburzenie, żal, wściekłość na ...

Biografia Ignacego Krasickiego i Stanisława Staszica Ignacy Krasicki nazywany był \"księciem poetów\" i niewątpliwie był najwybitniejszym poetą polskiego oświecenia. Urodził się w Dubiecku nad Sanem, w rodzinie szlacheckiej. Po ukończeniu kolegium jezuickiego we Lwowie wstąpił do seminarium, a studia podjął w Rzymie. Po powrocie do kraju nawiązał kontakt ze stolnikiem litewskim Stanisławem Auguste...