Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA TUiR WARTA jest jednym z największych i najstarszym zarazem polskim towarzystwem ubezpieczeniowym. Do czasu rozpoczęcia procesu transformacji systemowej w Polsce przedsiębiorstwo działało w warunkach monopolistycznych. Istniał bowiem podział „rynku” między tę firmę i Państwowy Zakład Ubezpieczeń. Wraz z wejściem w życie ustawy o działalności ubezpieczeniowej z 28 lipca 1990 roku powstały warunki do pojawienia się rzeczywistego rynku usług ubezpieczeniowych. Należało przestawić się na nowe uwarunkowania funkcjonowania rynkowego. Organizacyjnym przejawem takiego nowego podejścia było powołanie Biura Marketingu, które zaczęło się zajmować także prowadzeniem promocji firmy i jej produktów w warunkach istnienia konkurencji. Jedną z form promocji stał się sponsoring. Początki planowanego stosowania sponsoringu jako formy promocji WARTY to lata 1993 i 1994. Do tej pory wykorzystywano głównie tradycyjną reklamę, a budżety reklamowe były niewielkie. Obecnie udział wydatków na działania sponsoringowe w całości budżetu promocyjnego wynosi 15-20%. Przed określeniem celów promocji, szczególnie sponsoringu przeprowadzono badania na temat postrzegania przez potencjalnych i obecnych klientów firmy ubezpieczeniowej. Chodziło o ustalenie idealnych cech takich przedsiębiorstw. Analizy wykazały, że klienci szczególnie zwracają uwagę na solidność firm ubezpieczeniowych, ich tradycje wynikające m.in. z czasu ich funkcjonowania, na ich siłę finansową. Działania promocyjne WARTY miały się przyczynić do osiągnięcia podobnego wizerunku firmy wśród opinii publicznej, a szczególnie wśród potencjalnych klientów. Wśród dziedzin sponsorowanych najważniejsze znaczenie mają: kultura, sport, przedsięwzięcia związane z ochroną zdrowia i sferą społeczną. Sponsoring kultury ma najważniejsze znaczenie z punktu widzenia realizacji wcześniej ukazanych celów. Dobierane są imprezy o szczególnym znaczeniu dla kultury. Firma nie bierze pod uwagę możliwości sponsorowania masowych imprez kulturalno – rozrywkowych z dwóch powodów: po pierwsze nie byłoby to spójne z zamierzonymi celami i pożądanym image firmy, a poza tym unika się w ten sposób posądzania o wydatkowanie pieniędzy klientów na jakieś mało poważne imprezy masowe. Niektóre inne firmy ubezpieczeniowe zaangażowawszy się w takie przedsięwzięcia spotkały się właśnie z tego typu krytyką, co z punktu widzenia obrazu przedsiębiorstwa było bardzo niekorzystne. Poza tym firmy ubezpieczeniowe są pod dość intensywną kontrolą społeczną i szczególnie w sytuacji podwyższenia składek wydatki na finansowanie niektórych imprez mogą być odbierane przez opinię publiczną bardzo negatywnie.
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA TUiR WARTA jest jednym z największych i najstarszym zarazem polskim towarzystwem ubezpieczeniowym. Do czasu rozpoczęcia procesu transformacji systemowej w Polsce przedsiębiorstwo działało w warunkach monopolistycznych. Istniał bowiem podział „rynku” między tę firmę i Państwowy Zakład Ubezpieczeń. Wraz z wejściem w życie ustawy o działalności ubezpieczeniowej z 28 lipca 1990 roku powstały warunki do pojawienia się rzeczywistego rynku usług ubezpieczeniowych. Należało przestawić się na nowe uwarunkowania funkcjonowania rynkowego. Organizacyjnym przejawem takiego nowego podejścia było powołanie Biura Marketingu, które zaczęło się zajmować także prowadzeniem promocji firmy i jej produktów w warunkach istnienia konkurencji. Jedną z form promocji stał się sponsoring. Początki planowanego stosowania sponsoringu jako formy promocji WARTY to lata 1993 i 1994. Do tej pory wykorzystywano głównie tradycyjną reklamę, a budżety reklamowe były niewielkie. Obecnie udział wydatków na działania sponsoringowe w całości budżetu promocyjnego wynosi 15-20%. Przed określeniem celów promocji, szczególnie sponsoringu przeprowadzono badania na temat postrzegania przez potencjalnych i obecnych klientów firmy ubezpieczeniowej. Chodziło o ustalenie idealnych cech takich przedsiębiorstw. Analizy wykazały, że klienci szczególnie zwracają uwagę na solidność firm ubezpieczeniowych, ich tradycje wynikające m.in. z czasu ich funkcjonowania, na ich siłę finansową. Działania promocyjne WARTY miały się przyczynić do osiągnięcia podobnego wizerunku firmy wśród opinii publicznej, a szczególnie wśród potencjalnych klientów. Wśród dziedzin sponsorowanych najważniejsze znaczenie mają: kultura, sport, przedsięwzięcia związane z ochroną zdrowia i sferą społeczną. Sponsoring kultury ma najważniejsze znaczenie z punktu widzenia realizacji wcześniej ukazanych celów. Dobierane są imprezy o szczególnym znaczeniu dla kultury. Firma nie bierze pod uwagę możliwości sponsorowania masowych imprez kulturalno – rozrywkowych z dwóch powodów: po pierwsze nie byłoby to spójne z zamierzonymi celami i pożądanym image firmy, a poza tym unika się w ten sposób posądzania o wydatkowanie pieniędzy klientów na jakieś mało poważne imprezy masowe. Niektóre inne firmy ubezpieczeniowe zaangażowawszy się w takie przedsięwzięcia spotkały się właśnie z tego typu krytyką, co z punktu widzenia obrazu przedsiębiorstwa było bardzo niekorzystne. Poza tym firmy ubezpieczeniowe są pod dość intensywną kontrolą społeczną i szczególnie w sytuacji podwyższenia składek wydatki na finansowanie niektórych imprez mogą być odbierane przez opinię publiczną bardzo negatywnie.
Materiały
Definicja archaizmu, podział i przykłady
Archaizmy, pojęcie, podział, przykłady
Archaizmy są to wyrazy nie należące do czynnego zasobu słownego współczesnych Polaków
Archaizmy dzielimy na:
• słownikowe. Są to wyrazy, które zniknąły z języka, mimo istnienia przedmiotów, zjawisk, które opisywały. Np.: rzeczownik \"industria\" został zastąpiony przez wyraz \"przemysł\", \"ksiągo...
Treść, elementy tendencyjne i problematyka utworu "Dobra Pani"
“Dobra pani”
treść
Pani Ewelina Krzycka, bogata dziedziczka, angażuje się w działalność filantropijną. Przygarnia śliczną, ubogą dziewczynkę, którą opiekują się krewni. Dziecko jest rozpieszczane, otrzymuje staranne wychowanie, uczy się dobry się dobrych manier i języka francuskiego. Krzycka zachwyca się dziewczynką, zabiera ją...
Klasyfikacja ryzyka przedsiębiorstw
Istnieje wiele różnych klasyfikacji ryzyka. Wśród ryzyk dotyczących organizacji wyróżnia się ryzyko zewnętrzne dotyczące całego systemu gospodarczego oraz ryzyko wewnętrzne, dotyczące danej firmy. Ze względu na to rozróżnienie można mówić o :
- ryzyku właściwym, czyli takim, które można prognozować w oparciu o prawo wielkich liczb. Dotyczy on...
Międzynarodowy podział pracy
Międzynarodowy podział pracy:
1. tradycyjny – funkcjonował do I wojny światowej (przetrwał ponad 100 lat)
2. współczesny – przyczyną tego podziału był rozwój przemysłowy w Anglii.
Cechy charakterystyczne:
a) międzygałęziowość, międzydziałowość ( jedne kraje rozwijają gałęzie gospodarki narodowej a inne kraje rozwijają zupełnie...
Kompozycja i cechy "Pieśni o Rolandzie"
“PIEŚŃ O ROLANDZIE”
Ma przejrzystą kompozycję trójdzielną. Wstęp to przygotowanie zasadzki przez zdrajcę Ganeleona. Rozwinięcie akcji przedstawia bohaterską walkę i śmierć Rolanda oraz jego towarzyszy. Zakończenie ukazuje zemstę Karola Wielkiego na Saracenach za śmierć siostrzeńca. Roland był rycerzem Karola Wielkiego i w 778 wzią...
Mit a literatura
MIT A LITERATURA
Mit powstał jako opowieść ustna o stałej osnowie fabularnej, która – przekazywana ustnie - miała różne warianty. Mit występował w wielu wersjach, szczegóły nie były ważne, liczyła się całość. Mit nie jest więc gatunkiem literackim, ale spowodował powstanie gatunków w literaturze np.: epos jako zapis mitu.
MIT W SPOŁEC...
Struktura handlu zagranicznego
Aktualnie udział Polski w międzynarodowym podziale pracy zwiększa się umiarkowanie i wciąż pozostaje dość niski. Niepokoi też nieco fakt, iż wyższe wartości przyjmuje on dla importu niż dla eksportu. O ile w 1990 roku import stanowił około 2/3 wartości eksportu, o tyle w roku 2000 proporcje się odwróciły (patrz
tabela 1). Jednak w tym okresie ...
Bohaterowie "Przedwiośnia"
Postacie w \"Przedwiośniu\" Stefana Żeromskiego
Jadwiga Dąbrowska :
matka Cezarego
nie potrafiła nauczyć się płynie mowy rosyjskiej
interesowało ją życie w Siedlcach (dostawała listy od Szymona Gajowca)
zaszkodziła mężowi podczas balu (mowa) pod Uralem
spokojna,cicha
wyszła za mąż z przymusu
nie potrafi dać sobie rady z synem,aż wkoń...