Akwizycja – uważana jest za najbardziej skuteczną formę oddziaływania na nabywców, ale zarazem kosztowną. Stąd jej najszersze zastosowanie znajdujemy w obrocie towarami o wysokiej wartości jednostkowej, a w szczególności obrocie sprzętem inwestycyjnym i obrocie patentami (licencjami). Akwizycja jest drugim pod względem zakresu zastosowania składnikiem promocji, Określa się ją jako „bezpośredni kontakt przedstawiciela lub przedstawicieli sprzedawcy z przedstawicielem lub przedstawicielami nabywcy, którego celem jest zawarcie umowy kupna-sprzedaży lub umowy na wykonanie określonej usługi” . Działalność ta w różnej formie występuje na każdym szczeblu obrotu gospodarczego, poczynając od kontaktu ekspedienta z klientem, kończąc na kontakcie producenta z pierwszym ogniwem sprzedaży. W strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa akwizycja jest wyłączona z komórki zajmującej się promocją marketingową. Skuteczność akwizycji zależy od takich czynników jak: polityka sprzedaży stosowanej przez przedsiębiorstwo, rodzaju, gatunku i stopnia jakości towaru, jego opakowania, ceny, wykorzystywanych kanałów sprzedaży skuteczności reklamy itp. Prawidłowe stosowanie omawianych składników marketingu zwiększa skuteczność działania akwizytora, a zarazem zmniejsza stratę czasu na przygotowanie się do kontaktu akwizycyjnego. Koszty akwizycji są dość wysokie w porównaniu z kosztami reklamy półmasowej lub pocztowej. Ze względu na dość wysokie koszty kontakt akwizycyjny wymaga wcześniejszego przygotowania, zwłaszcza w handlu zagranicznym (koszty przejazdów, hoteli i diet). Dlatego często opłaca się posiadanie w krajach importu innej formy reprezentacji (np. półstałego delegata) niż utrzymywanie kontaktów akwizycyjnych. Ogromne znaczenie w prowadzeniu skutecznej akwizycji ma doświadczenie oraz pewne predyspozycje. Jedną z podstawowych jest cecha inicjatywności. Akwizytor powinien poszukiwać nowych form działalności, bardziej skutecznych metod perswazji, powinien nie obawiać się kontaktu z ludźmi, wręcz odwrotnie - poszukiwać tego kontaktu, gdyż jest to podstawa działalności i od niej faktycznie zależy w znacznej mierze jego skuteczność. Uczestnictwo w imprezach targowo-wystawienniczych należy do podstawowych działań promocyjnych w obrocie międzynarodowym. W obrocie wewnętrznym ma znaczenie o wiele mniejsze. Na targach następuje połączenie działalności reklamowej z akwizycją.
Akwizycja - co to jest
Akwizycja – uważana jest za najbardziej skuteczną formę oddziaływania na nabywców, ale zarazem kosztowną. Stąd jej najszersze zastosowanie znajdujemy w obrocie towarami o wysokiej wartości jednostkowej, a w szczególności obrocie sprzętem inwestycyjnym i obrocie patentami (licencjami). Akwizycja jest drugim pod względem zakresu zastosowania składnikiem promocji, Określa się ją jako „bezpośredni kontakt przedstawiciela lub przedstawicieli sprzedawcy z przedstawicielem lub przedstawicielami nabywcy, którego celem jest zawarcie umowy kupna-sprzedaży lub umowy na wykonanie określonej usługi” . Działalność ta w różnej formie występuje na każdym szczeblu obrotu gospodarczego, poczynając od kontaktu ekspedienta z klientem, kończąc na kontakcie producenta z pierwszym ogniwem sprzedaży. W strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa akwizycja jest wyłączona z komórki zajmującej się promocją marketingową. Skuteczność akwizycji zależy od takich czynników jak: polityka sprzedaży stosowanej przez przedsiębiorstwo, rodzaju, gatunku i stopnia jakości towaru, jego opakowania, ceny, wykorzystywanych kanałów sprzedaży skuteczności reklamy itp. Prawidłowe stosowanie omawianych składników marketingu zwiększa skuteczność działania akwizytora, a zarazem zmniejsza stratę czasu na przygotowanie się do kontaktu akwizycyjnego. Koszty akwizycji są dość wysokie w porównaniu z kosztami reklamy półmasowej lub pocztowej. Ze względu na dość wysokie koszty kontakt akwizycyjny wymaga wcześniejszego przygotowania, zwłaszcza w handlu zagranicznym (koszty przejazdów, hoteli i diet). Dlatego często opłaca się posiadanie w krajach importu innej formy reprezentacji (np. półstałego delegata) niż utrzymywanie kontaktów akwizycyjnych. Ogromne znaczenie w prowadzeniu skutecznej akwizycji ma doświadczenie oraz pewne predyspozycje. Jedną z podstawowych jest cecha inicjatywności. Akwizytor powinien poszukiwać nowych form działalności, bardziej skutecznych metod perswazji, powinien nie obawiać się kontaktu z ludźmi, wręcz odwrotnie - poszukiwać tego kontaktu, gdyż jest to podstawa działalności i od niej faktycznie zależy w znacznej mierze jego skuteczność. Uczestnictwo w imprezach targowo-wystawienniczych należy do podstawowych działań promocyjnych w obrocie międzynarodowym. W obrocie wewnętrznym ma znaczenie o wiele mniejsze. Na targach następuje połączenie działalności reklamowej z akwizycją.
Materiały
Analiza "Księgi narodu i pielgrzymstwa polskiego" A. Mickiewicza
\"Księgi narodu i pielgrzymstwa polskiego\" A. Mickiewicza.
Jak widać z tytułu, dzieło to składa się z dwóch części : \"Ksiąg narodu polskiego\" i \"Ksiąg pielgrzymstwa polskiego\". Obie stanowią jednak całość pod względem ideowym i pod względem artystycznym. \"Księgi\" są właściwie polityczną rozprawą ujętą w kształt prozą pisanego poematu....
"Podług księgi" - krótki opis
“Podług księgi”. Historia Cygana, który po kilkuletnim pobycie w więzieniu podjął próbę ucieczki. Schwytany zostaje oddany pod osąd współwięźniów, którym przewodzi Wiewióra (nadzorca czyni to w imię “humanistycznych” idei, wzorując się na prawie amerykańskim, czując się “inicjatorem nowych idei w społeczeństwie̶...
Świat ludzi i świat bogów w mitach Greckich - rozprawka
„Świat ludzi i świat bogów w mitach greckich”
Mit jest opowieścią , która przedstawia i organizuje wierzenia dawnej społeczności, próbuje dać odpowiedź na pytanie o pochodzenie człowieka i świata. Mity tworzą więź społeczną, przybliżają obyczaje i tradycje starożytnego człowieka. Pełniły one funkcje poznawcze, umożliwiając inter...
Odrzucenie tradycji romantycznej w "Czarnej wiośnie"
Odrzucenie tradycji romantycznej w “Czarnej wiośnie\"
Dzieło to jest swoistym manifestem ekspresjonizmu. Autor wspomina dawne czasy, które były dla niego bardzo ciężkie, wspomina je z bólem. Ojczyzna jego bowiem cierpiała razem z nim, będąc pod zaborami. Autor mówi, iż miał już dość pisania o Mesjanizmie narodu polskiego, o ciągłym buncie...
"Mikołaja Doświadczyńskiego przypadki" powieść Krasickiego
I.Krasickiego - pierwsza powieść polska. Jej charakterystyka oraz obserwacje społeczno - obyczajowe. Powieść ta została wydana w 1776r i była pierwszą nowożytną powieścią polską, otwierającą dzieje tego gatunku, tak bardzo popularnego w wieku XIX i XX. Autor w tym utworze opisuje życie przeciętnego szlachcica, wychowanego w sarmackiej atmosferze...
Przesłanie wyłaniające się z Pana Tadeusza
Mickiewicz stworzył epos w latach 1832-34 na emigracji w Paryżu. Na genezę utworu składają się czynniki polityczne - spór stronnictw postępowego i konserwatywnego, wojny Napoleona z lat 1811-12 oraz osobiste - tęsknota za ojczyzną; wspomnienia z dzieciństwa.
\"Pan Tadeusz\" nawiązuje do historii Polski - od konfederacji barskiej, w której bra...
Krótka charakterystyka "Lamentu Świętokrzyskiego"
2. “LAMENT ŚWIĘTOKRZYSKI” (“Żale Matki Boskiej pod Krzyżem”)
Utwór składa się z 20 zwrotek. Reprezentuje gatunek tzw. skargi, żalu Matki Boskiej płaczącej pod krzyżem Chrystusa. Ukazuje losy swego Syna od momentu biczowania aż po przybicie go do krzyża. Cały czas współcierpi z nim. Prosi ludzi o użalenie się nad nią. Au...
"Idziesz przez świat i życiu nadajesz kształt przez swoje czyny" Stanisław Wyspiański
“Idziesz przez świat i życiu nadajesz kształt przez swoje czyny”.
Rozwiń myśl Stanisława Wyspiańskiego w świetle
znanych ci utworów XIX i XX w.
WSTĘP
Każdy bohater wybiera własną drogę działania, własne cele i drogę jaką będzie kroczyć aby zrealizować swoje zamiary. Poprzez te działania nadaje sens i kształt swojemu życiu. Człow...