Rynek towarów i usług przemysłowych a rynek dóbr i usług konsumpcyjncyh



RYNKI TOWARÓW I USŁUG PRZEMYSŁOWYCH A RYNKI DÓBR I USŁUG KONSUMPCYJNYCH Podstawowe zadanie zarządzani dotyczy zarówno marketingu dób i usług konsumpcyjnych, jak i przemysłowych. Osoby, które zajmują się marketingiem i obsługujące oba sektory mogą dużo zyskać, jeżeli osadzą swój plan organizacji na koncepcji marketingowej, która mówi, że centralnym celem każdej organizacji jest zdefiniowanie potrzeb docelowego rynku i przystosowanie produktów lub usług do zaspokajania tych potrzeb w sposób bardziej efektywny niż konkurencja. Najważniejsze jest tu ustalenie „podstawowego zestawu wartości i przekonań, co do centralnego znaczenia klienta, który jest wytyczną działania organizacji”. Marketing towarów i usług przemysłowych różni się od marketingu towarów konsumpcyjnych. Pewien wspólny zasób wiedzy, zasad i teorii ma zastosowanie zarówno w jednym, jak i w drugim, jednakże ze względu na różnice w funkcjonowaniu nabywców i rynków zasługują one na odrębną uwagę. Nadzieja na przechwycenie wielkich, ale nierozpoznanych rynków popycha wiele firm sprzedających towary konsumpcyjne do wkroczenia w szranki konkurencji na rynku towarów przemysłowych. Wiele z nich daremnie próbuje uchwycić specyficzne rynki, jednak proces zakupów organizacji jest dla nich trudny do zrozumienia, a ponadto okazuje się, że wielu tradycyjnych podejść wypróbowanych na rynku towarów konsumpcyjnych nie można stosować na rynku towarów przemysłowych. Marketing dóbr konsumpcyjnych i przemysłowych dzielą różnice dotyczące charakteru rynków, popytu rynkowego, zachowania nabywców, stosunków pomiędzy nabywcą i sprzedawcą, wpływu otoczenia (ekonomicznego, politycznego, prawnego) oraz strategii rynkowej.

Rynek towarów i usług przemysłowych a rynek dóbr i usług konsumpcyjncyh

Materiały

Definicja tragizmu TRAGIZM DEFINICJA - kategoria estetyczna oznaczająca nierozwiązalny konflikt między dążeniami jednostki a siłami zewnętrznymi lub między różnymi dążeniami i skłonnościami tej samej jednostki zakończony klęską.

Cykl gotówkowy - majątek obrotowy PRZECIĘTNY CYKL OBROTU /cykl gotówkowy/ obejmuje średni okres, jaki występuje miedzy wydatkami gotówkowymi poniesionymi na nabycia składników majątku obrotowego, niezbędnych do prowadzania działalności oraz wpływami pieniężnymi ze sprzedaży produktów i towarów. Możemy zatem stwierdzić, że kształtując strukturę kapitałów, musimy także uwzględ...

Motyw ojczyzny w literaturze staropolskiej i literaturze oświecenia Burzliwe dzieje naszej ojczyzny sprawiły, że walka o niepodległość stała się trwałym, powracającym tematem polskiej literatury. Nie ma epoki, która nie posiada patriotycznych wypowiedzi poetyckich, publicystycznych czy prozatorskich, nawet gdy zdarzały się w naszej historii czasy względnego spokoju wolności - temat troski o kraj był obecny w lit...

Pokora i bunt - postawy wobec Boga Bóg jest postacią, czy jak chcą inni, zbiorem wartości, dogmatów dotyczących naszego życia, wobec których trzeba przyjąć jakieś stanowisko. Trudno być wobec niego czy też wobec nich obojętnym, gdyż obojętność świadczy o braku zainteresowania, a wydaje się, że nie można być takim wobec najważniejszych, najsilniej dotyczących życia wartości. Wiara...

Streszczenie "Siłaczki" Stefana Żeromskiego Doktor Paweł Obarecki po ośmiogodzinnej grze w wista z księdzem, aptekarzem, poczciarzem i sędzią, powrócił do domu w nie najlepszym nastroju. Zamknął się w swoim gabinecie i zaczął rozmyślać. Popadł w depresję. Znalazłszy się w Obrzydłówku uległ małomiasteczkowym zwyczajom: przestał czytać, całymi godzinami spacerował po gabinecie lub leżał na ...

Piękno, styl baroku Estetyka barokowa. piękno jest niewytłumaczalne - subiektywizm estetyczny, nie istnieje obiektywne piękno w naturze - zainteresowanie tematami tradycyjnie uznanymi za nieestetyczne, fascynacja brzydotą jako jeden z przejawów estetyki, próba odkrycia tajemnicy ludzkiego losu, sensu świata i życia w sztuce, H. Wölfinn - \"est...

Scenariusz do filmu biograficznego o Adamie Mickiewiczu SCENARIUSZ FILMU BIOGRAFICZNEGO ADAMA MICKIEWICZA SCENA I – urodziny 1. Perspektywa Zaolsia – śnieg, zaspy, spokój, cisza, nastrojowa muzyka, jasno około godziny 13.00 2. Zbliżenie na dworek, który jest ośnieżony. 3. Widok wnętrza patrząc przez okno. Widać: choinkę, prezenty, stół wigilijny. 4. Przyjazd ojca na saniach. Jest...

Giaur, K.Wallenrod, Gustaw jako nieszczęśliwi kochankowie W romantyzmie miłość stała się jednym z najważniejszych ideałów, kategorią niemal filozoficzną, siłą odwracającą bieg życia. Z reguły jest to miłość nieszczęśliwa i jako taka przypada w udziale bohaterowi romantycznemu. Może doprowadzać do szaleństwa, do samobójstwa a zawsze prowadzi do przeistoczenia: klęska miłości kończy pewien etap w życiu b...