Public relations – nazywa się ogół stosunków przedsiębiorstwa (firmy) z jej otoczeniem, tj. nabywcami, dostawcami, jednostkami kooperującymi, administracją gospodarczą, terenową itp.. Public relatione określa tę działalność jako „planowane i ciągłe wysiłki mające na celu stanowienie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia między daną organizacją a społeczeństwem” Przy czym przez społeczeństwo rozumie się ostatecznych nabywców towarów, pośredników uczestniczących w obrocie gospodarczym oraz instytucje publiczne. Stosunki te mają na celu wywołanie w otoczeniu pozytywnej opinii i stworzenie pozytywnego (pożądanego) image firmy, która może się identyfikować z wieloma różnymi markami towarów. Wiele kierownictw polskich przedsiębiorstw nie przywiązywało w minionym czasie należytego znaczenia do kształtowania public relations i dobrego wizerunku zewnętrznego. Przed powzięciem decyzji o aktywnym kształtowaniu tego rodzaju stosunków z otoczeniem należy najpierw zdefiniować: a) cel public relations, b) podmioty lub segmenty rynku, na które pragnie się mieć wpływ, c) metody i instrumenty oddziaływania na otoczenie przedsiębiorstwa, d) sposoby komunikowania się z otoczeniem przedsiębiorstwa. Jeżeli zadaniem reklamy jest np. stwierdzenie że dany produkt wytwarzany jest z najlepszych surowców, to public relations mają za zadanie wyjaśnić, jak ciężka i skomplikowana jest praca w zakładach wytwarzających dany produkt, jakie przechodzi on próby przed zatwierdzeniem przez kontrolę techniczną, jak wspaniałe są laboratoria, które są w tym celu jest czynione nie dla prosperity firmy, lecz na użytek nabywcy, a wykorzystywane, jak ogromne doświadczenie ma fachowy personel i że wszystko sama firma jest składnikiem łańcucha zaopatrywania społeczeństwa w dobra dla niego niezbędne i przyczynia się do społecznego postępu i dobrobytu. Public relations zajmuje się również planowaniem i utrzymywaniem dobrych kontaktów z publicznością. „Publiczność, to każda grupa, która aktualnie bądź potencjalnie interesuje się tym lub ma wpływ na to, czy przedsiębiorstwo jest w stanie osiągnąć wyznaczone cele” . Public relations jest pojęciem szerszym od publicity (rozgłos), która „miała za zadanie zapewniać obecność przedsiębiorstwa na łamach gazet – w przeciwieństwie do płatnych ogłoszeń – w mediach drukowanych bądź emitowanych, aby promować sprzedaż produktu, miejsce lub osobę” . Treści przekazywane przez public relations powinny zawierać w sobie sygnały, które by ożywiły zainteresowanie ofertą, zwiększyły motywy i skłonności nabywców do kupowania produktów lub usług, na które jest popyt i które przyniosą producentom i usługodawcom korzystne rezultaty ich działalności. Do najbardziej powszechnie stosowanych środków public relations zaliczane są: filmy o danej firmie, broszury z okazji rocznic, organizacja sympozjów i seminariów „naukowych”, konferencje prasowe i materiały na te konferencje, biuletyn firmy, kalendarze, gadżety reklamowe oraz egzemplarze produkowanych wyrobów. Ogólną zasadą public relations jest nieopłacanie publikacji dotyczących firmy lub wytwarzanych przez nią wyrobów.
Public relations - wyjaśnienie
Public relations – nazywa się ogół stosunków przedsiębiorstwa (firmy) z jej otoczeniem, tj. nabywcami, dostawcami, jednostkami kooperującymi, administracją gospodarczą, terenową itp.. Public relatione określa tę działalność jako „planowane i ciągłe wysiłki mające na celu stanowienie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia między daną organizacją a społeczeństwem” Przy czym przez społeczeństwo rozumie się ostatecznych nabywców towarów, pośredników uczestniczących w obrocie gospodarczym oraz instytucje publiczne. Stosunki te mają na celu wywołanie w otoczeniu pozytywnej opinii i stworzenie pozytywnego (pożądanego) image firmy, która może się identyfikować z wieloma różnymi markami towarów. Wiele kierownictw polskich przedsiębiorstw nie przywiązywało w minionym czasie należytego znaczenia do kształtowania public relations i dobrego wizerunku zewnętrznego. Przed powzięciem decyzji o aktywnym kształtowaniu tego rodzaju stosunków z otoczeniem należy najpierw zdefiniować: a) cel public relations, b) podmioty lub segmenty rynku, na które pragnie się mieć wpływ, c) metody i instrumenty oddziaływania na otoczenie przedsiębiorstwa, d) sposoby komunikowania się z otoczeniem przedsiębiorstwa. Jeżeli zadaniem reklamy jest np. stwierdzenie że dany produkt wytwarzany jest z najlepszych surowców, to public relations mają za zadanie wyjaśnić, jak ciężka i skomplikowana jest praca w zakładach wytwarzających dany produkt, jakie przechodzi on próby przed zatwierdzeniem przez kontrolę techniczną, jak wspaniałe są laboratoria, które są w tym celu jest czynione nie dla prosperity firmy, lecz na użytek nabywcy, a wykorzystywane, jak ogromne doświadczenie ma fachowy personel i że wszystko sama firma jest składnikiem łańcucha zaopatrywania społeczeństwa w dobra dla niego niezbędne i przyczynia się do społecznego postępu i dobrobytu. Public relations zajmuje się również planowaniem i utrzymywaniem dobrych kontaktów z publicznością. „Publiczność, to każda grupa, która aktualnie bądź potencjalnie interesuje się tym lub ma wpływ na to, czy przedsiębiorstwo jest w stanie osiągnąć wyznaczone cele” . Public relations jest pojęciem szerszym od publicity (rozgłos), która „miała za zadanie zapewniać obecność przedsiębiorstwa na łamach gazet – w przeciwieństwie do płatnych ogłoszeń – w mediach drukowanych bądź emitowanych, aby promować sprzedaż produktu, miejsce lub osobę” . Treści przekazywane przez public relations powinny zawierać w sobie sygnały, które by ożywiły zainteresowanie ofertą, zwiększyły motywy i skłonności nabywców do kupowania produktów lub usług, na które jest popyt i które przyniosą producentom i usługodawcom korzystne rezultaty ich działalności. Do najbardziej powszechnie stosowanych środków public relations zaliczane są: filmy o danej firmie, broszury z okazji rocznic, organizacja sympozjów i seminariów „naukowych”, konferencje prasowe i materiały na te konferencje, biuletyn firmy, kalendarze, gadżety reklamowe oraz egzemplarze produkowanych wyrobów. Ogólną zasadą public relations jest nieopłacanie publikacji dotyczących firmy lub wytwarzanych przez nią wyrobów.
Materiały
Pomoc krajom słabo rozwiniętym - pomysły
Koncepcje pomocy krajom słabo rozwiniętym
- Niektórzy uważają, że trzeba zatrzymać rozwój w krajach wysokorozwiniętych a produkcję itd. przenieść do krajów trzeciego świata co rozwinie ich gospodarki. Jest to głupi pomysł i nierealny, ponieważ kraje wysokorozwinięte dają impuls do rozwoju innym krajom. Tak też kryzys, czy zatrzymanie rozwoju w ...
Człowiek w literaturze oświecenia
Edukacja człowieka w centrum zainteresowań pisarzy oświecenia.
Literatura oświecenia rozwijała się w dramatycznym okresie dziejowym Polski. Sejm, w którym ciągłe kłótnie, zachwiany system demokracji oraz zasada \"liberum veto\" skutecznie unicestwiały próby reform, nie mógł pełnić właściwej funkcji wobec zewnętrznie zagrożonego kraju. Jednak ...
Poezja romantyczna - uroki i niebezpieczeństwa
1. \"NK\" Z. Krasiński
Czym jest poezja w świetle \"Nieboskiej komedii\"? Przekleństwem. Fałszem. \"Matką Piękności i Zbawienia\". Prawdą. To są definicje poezji, jakie zawarł w swoim dramacie Krasiński, chociaż są sprzeczne. Poezja to modny w romantyzmie temat. W \"NK\" autor zawarł portret poety-romantyka, pełnego dylematów - lecz nie tylko...
Problem odpowiedzialności moralnej w "Ludziach bezdomnych" i "Granicy"
Problem odpowiedzialności moralnej w świetle dwóch powieści z różnych epok.
Pierwszą z nich , traktującą o odpowiedzialności za los innych jest utwór \"Ludzie bezdomni\" modernistycznego wówczas pisarza, Stefana Żeromskiego. Bohaterowi, doktorowi Judymowi żyć przyszło w czasach głębokiego podziału społeczeństwa pod względem finansowo - społecz...
Co to są kohorty ?
Kohorta to skrótowe ujęcie problematyki pokolenia, które obejmuje tylko niektóre elementy widoczne w opisie pokolenia. Pokolenie może być wyodrębniane na płaszczyźnie biologiczno – genealogicznej albo dziedziczenia kulturowego opartego na przekazywaniu ról społecznych albo na zasadzie kluczowych wydarzeń historycznych. Kohorta to próba zob...
Publicyści okresu oświecenia
Publicystyka polskiego oświecenia wyrastała z jednej strony z odczucia konieczności zreformowania przestarzałego ustroju Rzeczpospolitej, z drugiej zaś jego zaplecze stanowiły filozoficzne prądy (utylitaryzm). Jednym z pierwszych utworów tego typu było dzieło Stanisława Konarskiego \"O skutecznym rad sposobie\". Publicystyka koncentrowała się na...
Klasyfikacja literatury średniowiecznej
4. Dokonaj klasyfikacji literatury średniowiecznej oraz omów jej cechy charakterystyczne.
Polska literatura średniowieczna pozostawała pod silnym wpływem Kościoła. Wiąże się to z przyjęciem chrześcijaństwa w 966 roku. Wcześniej pogańscy Polacy obywali się bez pisma (podobnie jak większość narodów europejskich). Pismo pojawiło się na naszych...
Grażyna - postawa patriotyczna
POSTAWA PATRIOTYCZNA GRAŻYNY
Jest to utwór o konflikcie pomiędzy korzyściami materialnymi a dobrem ojczyzny. Litawor sprzymierzając się z Krzyżakami stawia nad dobro podwładnych swoje własne korzyści. Jego żona stara się nie dopuścić do najazdu na Litwę. Pod koniec bitwy rozpoczętej przez Grażynę pojawia się tajemnicza postać. Dzięki jej rozkaz...