Podział organizacji społecznych: organizacja formalna – sformalizowany system przepisów, stanowisk, ról, sankcji i instytu-cji formalnych ustalonych na drodze prawnej, który zapewnia podział pracy i koordynację czynności sformalizowanych; organizacja nieformalna – wytwór spontaniczny, wzór działań przekazanych tradycją insty-tucji nieformalnych, obyczajów, sankcji, które też porządkują codzienne życie ale poza układami sformalizowanymi i który uzupełnia luki w organizacji formalnej. W ujęciu całościowym organizacje społeczne są zorganizowanym systemem stosunków, insty-tucji, środków kontroli społecznej, skupiających jednostki, podgrupy i inne elementy składowe grupy w jedną całość zdolną do trwania i rozwoju.
Podział organizacji społecznych
Podział organizacji społecznych: organizacja formalna – sformalizowany system przepisów, stanowisk, ról, sankcji i instytu-cji formalnych ustalonych na drodze prawnej, który zapewnia podział pracy i koordynację czynności sformalizowanych; organizacja nieformalna – wytwór spontaniczny, wzór działań przekazanych tradycją insty-tucji nieformalnych, obyczajów, sankcji, które też porządkują codzienne życie ale poza układami sformalizowanymi i który uzupełnia luki w organizacji formalnej. W ujęciu całościowym organizacje społeczne są zorganizowanym systemem stosunków, insty-tucji, środków kontroli społecznej, skupiających jednostki, podgrupy i inne elementy składowe grupy w jedną całość zdolną do trwania i rozwoju.
Materiały
Stosunek do tradycji i kultury w wierszy "Herostrates"
Stosunek do tradycji i kultury oraz odrzucenie tradycji romantycznej w wierszu “Herostrates\"
“Herostrates\" - jest to wiersz, w którym poeta podejmuje polemikę z tradycją romantyczną, pragnie dokonać przewartościowania mitów narodowych w związku z odzyskaniem przez Polskę niepodległości. Autor wyraża swój niepokój, lęk o ojczyznę, ...
Nobel dla Wisławy Szymborskiej
Wisława Szymborska - Nobel 1996r.
Wisława Szymborska ur. 2 lipca 1923r. w wielkopolskim Bninie. Od 1931r. mieszka w Krakowie, gdzie w latach 1945÷48; studiowała na uniwersytecie Jagiellońskim filologię polską i socjologię. Kilka dni temu otrzymała Nagrodę Polskiego PEN Clubu. Jest też laureatką m.in. Nagrody Goethego (1991r.) i Nagrody Herder...
Patriotyzm w "Panu Tadeuszu"
Patriotyzm utworu
temat Polska, zainteresowanie dla Polskości
wspomina przeszłość serdecznie, ale też krytykuje
eksponuje polskość, przywiązanie do tradycji w domu sędziego, pochwała
tęsknota za krajem
opisy, dokładne
Patriotyzm Robaka
powraca do kraju lat dziecinnych, idealizuje przeszłość
przywiązanie ...
Twórczość Jana Kochanowskiego jako wyraz renesansowego poglądu na świat i życie ludzkie
W renesansie nastąpiło odrodzenie kultury antycznej, a wraz z nią powstał nowy ideał człowieka. Przeciwnie do średniowiecza, gdzie wzorem był asceta wiecznie umartwiający się, spędzający swój czas na modlitwie, ciężkiej pracy lub mężny rycerz, W średniowieczu powstał nowy człowiek, człowiek szczęśliwy, żyjący na łonie natury, wyznawający hasł...
Interpretacja słów "Nic pożądańszego, a nic trudniejszego na ziemi jak prawdziwa rozmowa"
„Nic pożądańszego, a nic trudniejszego na ziemi jak prawdziwa rozmowa” – Adam Mickiewicz. Dlaczego ludziom tak trudno porozumieć się ze sobą? Skomentuj
słowa poety, posługując się przykładami literackimi.
Rację miał Adam Mickiewicz, pisząc, że szczera rozmowa między ludźmi jest bardzo ważna, chociaż najczęściej trudno im s...
Sytuacja polityczna na zachodzie Europy w XVII w
SYTUACJA POLITYCZNA I KULTURALNA NA ZACHODZIE EUROPY
czas kontrreformacji
tolerancja religijna zanikała
we Francji rozwijała się kultura
zapanowała moda na wszystko co francuskie
Istota koncepcji marketingowej
• Chociaż pojęcie „sprzedaż” i „marketing” pojawiają się koło siebie, a często nawet wymiennie istnieje pomiędzy nimi zasadnicza różnica, przede wszystkim, jeśli chodzi o filozofię leżącą u ich podstaw
• W przypadku koncepcji sprzedaży firma najpierw wytwarza produkt (towar lub usługę), a dopiero wtedy próbuj...
Porównanie mesjanizmu Słowackiego a Mickiewicza
Pojęcie mesjanizm sięga do judaizmu i wzięło się od imienia Mesjasza, na którego przyjście oczekiwali Izraelici. Mesjasz miał przynieść im wolność. Według historyka filo-zofii Stanisława Pieroga mesjanizm jest wiarą w rychłe ziemskie zbawienie ludzkości, dokonane przez jednostkę lub zbiorowość powołanych przez Boga do tego celu.
Z mesjanizmem...