Zasady organizacji działu handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie: Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi handel w dużym zakresie to niezbędny jest podział działu (biura) handlu zagranicznego na mniejsze organizacyjne jednostki. Może on zostać podzielony według sześciu różnych zasad organizacyjnych: Funkcjonalna organizacja działu handlu zagranicznego: Funkcjonalna organizacja oznacza , że dział handlu zagranicznego zostaje podzielony według realizowanych funkcji. Mogą należeć do nich: Badanie rynków zagranicznych Planowanie zagranicznego marketingu Komunikowanie się z zagranicą ( reklama, marketing bezpośredni, promocja sprzedaży) Sprzedaż W miarę wzrostu wielkości działu może być dokonywany dalszy podział funkcji. Funkcja organizacyjna daje następujące korzyści: Różne rynki mogą być jednolicie opracowywane Unika się podwójnego wykonywania prac Występuje centralizacja autorytetu i odpowiedzialności Unika się niebezpieczeństwa konkurencji miedzy własnymi produktami na rynku zagranicznym Korzyścią tym odpowiadają jednak negatywne konsekwencje a mianowicie: Silna koncentracja decydowania i odpowiedzialności stwarza niebezpieczeństwo organizacyjnego przeciążenia kierownictwa działu Specyficzne wymogi poszczególnych rynków i produktów przy wysokiej decyzji mogą nie zostać uwzględnione Przy wzroście liczby produktów lub rynków występuje więcej niż proporsjonalny przyrost wymagań w zakresie koordynacji działań Organizacja działu handlu zagranicznego w zależności od produktów: Jeśli podstawowym kryterium tworzenia struktury organizacyjnej działu handlu zagranicznego jest rodzaj produktów będących przedmiotem handlu to mamy do czynienia z tzw. Organizacja według produktów. Jeśli podział dokonywany jest według grup produktów, to określa się ją jako organizację branżową. Korzyści związane z organizacją handlu zagranicznego: Produkty mogą zostać dostosowane do warunków panujących w określonych segmentach rynku Każdy produkt jest indywidualnie nadzorowany Indywidualna odpowiedzialność menedżerów za sprzedaż poszczególnych produktów ulega zwiększeniu Można łatwo ustalić zarówno koszty jak i dochody handlu zagranicznego Oddzielenie kompetencji jest dość łatwe Specjalizacja „produktowa” umożliwia elastyczne reagowanie na zmiany sytuacji rynkowej Łatwość ustalenia wyników działalności stwarza zastosowania efektywnego systemu motywacyjnego Negatywne skutki stosowania tej formy organizacji : „ Przeorganizowanie” handlu zagranicznego w skutek silnego zróżnicowania produktów lub ich grup Struktury „ produktowe” spotykane są często w handlu artykułami elektrotechnicznymi i elektrycznymi Wytwarzanie produktów z heterogenicznym asortymentem eksportowym Organizacja działu handlu zagranicznego w zależności od krajów lub regionów: W tym przypadku formę organizacji określają kraje lub regiony ( grupy krajów ) z którymi przedsiębiorstwo prowadzi handel. Podział rynków może być dokonywany według kryterium: językowego, techniki sprzedaży i politycznej jedności rynku. Korzyści geograficzne zorientowanej organizacji działu handlu zagranicznego: Dla poszczególnych krajów ( regionów ) zostają wyznaczeni menedżerowie, którzy centralnie nadzorują handel z innymi Łatwo można oddzielić kompetencje poszczególnych pracowników i ocenić wyniki ich pracy Koncentracja pracowników obsługujących dany obszar prowadzi do wysokiej ich specjalizacji i pozyskania marketingowego know-how Skrócone zostają kanały komunikacyjne pomiędzy przedsiębiorstwem a rynkami zagranicznymi
Zasady organizacji działu handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie
Zasady organizacji działu handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie: Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi handel w dużym zakresie to niezbędny jest podział działu (biura) handlu zagranicznego na mniejsze organizacyjne jednostki. Może on zostać podzielony według sześciu różnych zasad organizacyjnych: Funkcjonalna organizacja działu handlu zagranicznego: Funkcjonalna organizacja oznacza , że dział handlu zagranicznego zostaje podzielony według realizowanych funkcji. Mogą należeć do nich: Badanie rynków zagranicznych Planowanie zagranicznego marketingu Komunikowanie się z zagranicą ( reklama, marketing bezpośredni, promocja sprzedaży) Sprzedaż W miarę wzrostu wielkości działu może być dokonywany dalszy podział funkcji. Funkcja organizacyjna daje następujące korzyści: Różne rynki mogą być jednolicie opracowywane Unika się podwójnego wykonywania prac Występuje centralizacja autorytetu i odpowiedzialności Unika się niebezpieczeństwa konkurencji miedzy własnymi produktami na rynku zagranicznym Korzyścią tym odpowiadają jednak negatywne konsekwencje a mianowicie: Silna koncentracja decydowania i odpowiedzialności stwarza niebezpieczeństwo organizacyjnego przeciążenia kierownictwa działu Specyficzne wymogi poszczególnych rynków i produktów przy wysokiej decyzji mogą nie zostać uwzględnione Przy wzroście liczby produktów lub rynków występuje więcej niż proporsjonalny przyrost wymagań w zakresie koordynacji działań Organizacja działu handlu zagranicznego w zależności od produktów: Jeśli podstawowym kryterium tworzenia struktury organizacyjnej działu handlu zagranicznego jest rodzaj produktów będących przedmiotem handlu to mamy do czynienia z tzw. Organizacja według produktów. Jeśli podział dokonywany jest według grup produktów, to określa się ją jako organizację branżową. Korzyści związane z organizacją handlu zagranicznego: Produkty mogą zostać dostosowane do warunków panujących w określonych segmentach rynku Każdy produkt jest indywidualnie nadzorowany Indywidualna odpowiedzialność menedżerów za sprzedaż poszczególnych produktów ulega zwiększeniu Można łatwo ustalić zarówno koszty jak i dochody handlu zagranicznego Oddzielenie kompetencji jest dość łatwe Specjalizacja „produktowa” umożliwia elastyczne reagowanie na zmiany sytuacji rynkowej Łatwość ustalenia wyników działalności stwarza zastosowania efektywnego systemu motywacyjnego Negatywne skutki stosowania tej formy organizacji : „ Przeorganizowanie” handlu zagranicznego w skutek silnego zróżnicowania produktów lub ich grup Struktury „ produktowe” spotykane są często w handlu artykułami elektrotechnicznymi i elektrycznymi Wytwarzanie produktów z heterogenicznym asortymentem eksportowym Organizacja działu handlu zagranicznego w zależności od krajów lub regionów: W tym przypadku formę organizacji określają kraje lub regiony ( grupy krajów ) z którymi przedsiębiorstwo prowadzi handel. Podział rynków może być dokonywany według kryterium: językowego, techniki sprzedaży i politycznej jedności rynku. Korzyści geograficzne zorientowanej organizacji działu handlu zagranicznego: Dla poszczególnych krajów ( regionów ) zostają wyznaczeni menedżerowie, którzy centralnie nadzorują handel z innymi Łatwo można oddzielić kompetencje poszczególnych pracowników i ocenić wyniki ich pracy Koncentracja pracowników obsługujących dany obszar prowadzi do wysokiej ich specjalizacji i pozyskania marketingowego know-how Skrócone zostają kanały komunikacyjne pomiędzy przedsiębiorstwem a rynkami zagranicznymi
Materiały
Proces komunikacji
Nowoczesny marketing wymaga czegoś więcej niż wyprodukowania dobrego produktu, po atrakcyjnej cenie i dostępnego dla docelowych nabywców. Przedsiębiorstwa muszą także komunikować się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami. Nie do uniknięcia staje się ich rola jako komunikatora i promotora. Przekazywana treść nie może być pozostawiona samej...
Przykłady środowisk
PRZYRODNICZE – ogół czynników biotycznych i abiotycznych stworzonych przez przyrodę (najczęściej mamy do czynienia ze środowiskiem przyrodniczym przekształconym przez człowieka) np. lasy (drzewa jednorodne gatunkowo).
NATURALNE – przyrodnicze o pierwotnym charakterze (parki narodowe, puszcza kampinoska, itd.).
GEOGRAFICZNE – ...
Interpretacja świata w literaturze XX wieku
Temat: Tradycja czy awangarda, realizm czy deformacja? Który sposób
interpretowania świata bardziej odpowiada Twoim gustom czytelniczym?
Uzasadnij swój wybór, odwołując się do wybranych tekstów literatury I
połowy XX wieku.
Podczas ostatnich kilku miesięcy analizowaliśmy utwory XX- lecia
międzywojennego, ale nie sądz...
Mit o Edypie
Edyp był synem Lajosa i Jokasty .Jako niemowlę został porzucony w górach , ponieważ wyrocznia ostrzegła króla Tebańskiego że zostanie zabity z ręki własnego syna , który następnie ożeni się z jego małżonką , a swoją matką , Jokastą. Znaleźli go pasterze i zanieśli dziecko do władców Koryntu , którzy zostali jego przybranymi rodzicami.
Jednak ...
Funkcje organizacji międzynarodowych
Funkcje organizacji międzynarodowych
- regulacyjne - tworzenie norm i regulaminów do których powinny dostosować się kraje członkowskie organizacji międzynarodowych
- operacyjne - świadczenie różnego rodzaju usług przy pomocy posiadanych zasobów
- kontrolne - sprawdzanie w jakim stopniu kraje przestrzegają regulaminów organizacji międzynarodow...
Obozy pracy i wpływ łagrów w "Innym świecie"
Cierpienie i śmierć w „Innym świecie” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego
Gustaw Herling-Grudziński został w 1940 roku aresztowany w Grodnie przez NKWD,
oskarżony o działalność szpiegowską i skazany na pięć lat pobytu w obozach. Do
1942 roku przebywał w łagrze w Jarcewie, później, dzięki porozumieniom
polsko-sowieckim, dostaje s...
Patriotyzm w "Panu Tadeuszu"
Patriotyzm utworu
temat Polska, zainteresowanie dla Polskości
wspomina przeszłość serdecznie, ale też krytykuje
eksponuje polskość, przywiązanie do tradycji w domu sędziego, pochwała
tęsknota za krajem
opisy, dokładne
Patriotyzm Robaka
powraca do kraju lat dziecinnych, idealizuje przeszłość
przywiązanie ...
Siła i słabość człowieka w literaturze wojnie i okupacji
45. Temat: Sila i slabosc czlowieka w literaturze o wojnie i okupacji
Dzieje literatury polskiej w okresie II wojny swiatowej byly scisle zwiazane z tragiczna sytuacja narodu bedacego pod okupacja hitlerowska. Wojna wywarla niezatarte pietno na psychice kazdego czlowieka, który zmuszony byl przejsc przez to pieklo. Pamiec o tym nie zginela mi...