Zasady organizacji działu handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie: Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi handel w dużym zakresie to niezbędny jest podział działu (biura) handlu zagranicznego na mniejsze organizacyjne jednostki. Może on zostać podzielony według sześciu różnych zasad organizacyjnych: Funkcjonalna organizacja działu handlu zagranicznego: Funkcjonalna organizacja oznacza , że dział handlu zagranicznego zostaje podzielony według realizowanych funkcji. Mogą należeć do nich: Badanie rynków zagranicznych Planowanie zagranicznego marketingu Komunikowanie się z zagranicą ( reklama, marketing bezpośredni, promocja sprzedaży) Sprzedaż W miarę wzrostu wielkości działu może być dokonywany dalszy podział funkcji. Funkcja organizacyjna daje następujące korzyści: Różne rynki mogą być jednolicie opracowywane Unika się podwójnego wykonywania prac Występuje centralizacja autorytetu i odpowiedzialności Unika się niebezpieczeństwa konkurencji miedzy własnymi produktami na rynku zagranicznym Korzyścią tym odpowiadają jednak negatywne konsekwencje a mianowicie: Silna koncentracja decydowania i odpowiedzialności stwarza niebezpieczeństwo organizacyjnego przeciążenia kierownictwa działu Specyficzne wymogi poszczególnych rynków i produktów przy wysokiej decyzji mogą nie zostać uwzględnione Przy wzroście liczby produktów lub rynków występuje więcej niż proporsjonalny przyrost wymagań w zakresie koordynacji działań Organizacja działu handlu zagranicznego w zależności od produktów: Jeśli podstawowym kryterium tworzenia struktury organizacyjnej działu handlu zagranicznego jest rodzaj produktów będących przedmiotem handlu to mamy do czynienia z tzw. Organizacja według produktów. Jeśli podział dokonywany jest według grup produktów, to określa się ją jako organizację branżową. Korzyści związane z organizacją handlu zagranicznego: Produkty mogą zostać dostosowane do warunków panujących w określonych segmentach rynku Każdy produkt jest indywidualnie nadzorowany Indywidualna odpowiedzialność menedżerów za sprzedaż poszczególnych produktów ulega zwiększeniu Można łatwo ustalić zarówno koszty jak i dochody handlu zagranicznego Oddzielenie kompetencji jest dość łatwe Specjalizacja „produktowa” umożliwia elastyczne reagowanie na zmiany sytuacji rynkowej Łatwość ustalenia wyników działalności stwarza zastosowania efektywnego systemu motywacyjnego Negatywne skutki stosowania tej formy organizacji : „ Przeorganizowanie” handlu zagranicznego w skutek silnego zróżnicowania produktów lub ich grup Struktury „ produktowe” spotykane są często w handlu artykułami elektrotechnicznymi i elektrycznymi Wytwarzanie produktów z heterogenicznym asortymentem eksportowym Organizacja działu handlu zagranicznego w zależności od krajów lub regionów: W tym przypadku formę organizacji określają kraje lub regiony ( grupy krajów ) z którymi przedsiębiorstwo prowadzi handel. Podział rynków może być dokonywany według kryterium: językowego, techniki sprzedaży i politycznej jedności rynku. Korzyści geograficzne zorientowanej organizacji działu handlu zagranicznego: Dla poszczególnych krajów ( regionów ) zostają wyznaczeni menedżerowie, którzy centralnie nadzorują handel z innymi Łatwo można oddzielić kompetencje poszczególnych pracowników i ocenić wyniki ich pracy Koncentracja pracowników obsługujących dany obszar prowadzi do wysokiej ich specjalizacji i pozyskania marketingowego know-how Skrócone zostają kanały komunikacyjne pomiędzy przedsiębiorstwem a rynkami zagranicznymi
Zasady organizacji działu handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie
Zasady organizacji działu handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie: Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi handel w dużym zakresie to niezbędny jest podział działu (biura) handlu zagranicznego na mniejsze organizacyjne jednostki. Może on zostać podzielony według sześciu różnych zasad organizacyjnych: Funkcjonalna organizacja działu handlu zagranicznego: Funkcjonalna organizacja oznacza , że dział handlu zagranicznego zostaje podzielony według realizowanych funkcji. Mogą należeć do nich: Badanie rynków zagranicznych Planowanie zagranicznego marketingu Komunikowanie się z zagranicą ( reklama, marketing bezpośredni, promocja sprzedaży) Sprzedaż W miarę wzrostu wielkości działu może być dokonywany dalszy podział funkcji. Funkcja organizacyjna daje następujące korzyści: Różne rynki mogą być jednolicie opracowywane Unika się podwójnego wykonywania prac Występuje centralizacja autorytetu i odpowiedzialności Unika się niebezpieczeństwa konkurencji miedzy własnymi produktami na rynku zagranicznym Korzyścią tym odpowiadają jednak negatywne konsekwencje a mianowicie: Silna koncentracja decydowania i odpowiedzialności stwarza niebezpieczeństwo organizacyjnego przeciążenia kierownictwa działu Specyficzne wymogi poszczególnych rynków i produktów przy wysokiej decyzji mogą nie zostać uwzględnione Przy wzroście liczby produktów lub rynków występuje więcej niż proporsjonalny przyrost wymagań w zakresie koordynacji działań Organizacja działu handlu zagranicznego w zależności od produktów: Jeśli podstawowym kryterium tworzenia struktury organizacyjnej działu handlu zagranicznego jest rodzaj produktów będących przedmiotem handlu to mamy do czynienia z tzw. Organizacja według produktów. Jeśli podział dokonywany jest według grup produktów, to określa się ją jako organizację branżową. Korzyści związane z organizacją handlu zagranicznego: Produkty mogą zostać dostosowane do warunków panujących w określonych segmentach rynku Każdy produkt jest indywidualnie nadzorowany Indywidualna odpowiedzialność menedżerów za sprzedaż poszczególnych produktów ulega zwiększeniu Można łatwo ustalić zarówno koszty jak i dochody handlu zagranicznego Oddzielenie kompetencji jest dość łatwe Specjalizacja „produktowa” umożliwia elastyczne reagowanie na zmiany sytuacji rynkowej Łatwość ustalenia wyników działalności stwarza zastosowania efektywnego systemu motywacyjnego Negatywne skutki stosowania tej formy organizacji : „ Przeorganizowanie” handlu zagranicznego w skutek silnego zróżnicowania produktów lub ich grup Struktury „ produktowe” spotykane są często w handlu artykułami elektrotechnicznymi i elektrycznymi Wytwarzanie produktów z heterogenicznym asortymentem eksportowym Organizacja działu handlu zagranicznego w zależności od krajów lub regionów: W tym przypadku formę organizacji określają kraje lub regiony ( grupy krajów ) z którymi przedsiębiorstwo prowadzi handel. Podział rynków może być dokonywany według kryterium: językowego, techniki sprzedaży i politycznej jedności rynku. Korzyści geograficzne zorientowanej organizacji działu handlu zagranicznego: Dla poszczególnych krajów ( regionów ) zostają wyznaczeni menedżerowie, którzy centralnie nadzorują handel z innymi Łatwo można oddzielić kompetencje poszczególnych pracowników i ocenić wyniki ich pracy Koncentracja pracowników obsługujących dany obszar prowadzi do wysokiej ich specjalizacji i pozyskania marketingowego know-how Skrócone zostają kanały komunikacyjne pomiędzy przedsiębiorstwem a rynkami zagranicznymi
Materiały
Miłość jako uczucie najpiękniejsze i najtrudniejsze
Miłość uczucie najpiękniejsze i najtrudniejsze. Głębokie i piękne, potrafi dać radość i szczęście, ale potrafi i zabić. Tworzy i niszczy. Nie umiemy powiedzieć, czym jest, ma tak wiele twarzy. Czasem trwa długo, czasem tak prędko umiera, traci swą moc. Czasem się zmienia; jakże okrutna jest siostra miłości, nienawiść...Nie potrafimy żyć, ...
Proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem
Nowoczesny marketing oparty jest na szerokiej komunikacji pomiędzy producentami a konsumentami, producentami i pośrednikami (hurtownikami i detalistami) oraz sprzedawcami i nabywcami . Pomiędzy przedsiębiorstwem oferującym swoje towary i usługi, a klientem, potencjalnym nabywcą tych towarów musi zachodzić wymiana informacji. Jest ona konieczna ...
Motywy romantyczne w literaturze pozytywizmu
Literatura pozytywizmu, choć z założenia opozycyjna do romantycznej, czerpała z niej motywy, przede wszystkim z powodu trwającej nadal niewoli.
Powtarzającym się problemem jest walka wyzwoleńcza \"za wolność naszą i waszą\". Bohaterowie są uczuciowi, zindywidualizowani, głęboko przekonani o swojej misji. Widać go w sienkiewiczowskiej \"Trylog...
Jak polscy pisarze pozytywistyczni realizowali postulat utylitaryzmu literatury?
Jak polscy pisarze pozytywistyczni realizowali postulat utylitaryzmu literatury?
Literatura utylitarna – znaczy użyteczna. Czego można oczekiwać od literatury? Oczywiście – żeby, jako dziedzina praktyczna, przyniosła czytelnikowi korzyści w następujących formach:
• Pouczała, oświecała w kwestiach moralnych, prawdy o człowi...
"Kordian" jako dojrzały dramat o niedojrzałym bohaterze
58. Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że \"Kordian\" jest dojrzałym dramatem o niedojrzałym bohaterze?
\"Kordian\" został napisany przez Juliusza Słowackiego w 1833r. (czyli w rok po ukazaniu się \"Dziadów\" A. Mickiewicza), zaś wydany był bezimiennie w roku następnym. Istnieją fakty przemawiające za polemicznym charakterem tego dramatu w ...
Główne orientacje metodologiczne - socjologia
Orientacja scjentystyczna – którą reprezentuje przede wszystkim neopozytywizm – kierunek teoretyczno – metodologiczny nawiązujący do poglądów Comte’a. Podobną koncepcję socjologii prezentuje behawioryzm – orientacja ta dała o sobie znać przede wszystkim w psychologii głosząc, że przedmiotem badań psychologicznych mo...
Satyry Ignacego Krasickiego
„Satyra prawdę mówi”
Drugim ulubionym gatunkiem dydaktycznym I. Krasickiego była satyra. Jako nowy gatunek satyra ukształtowała się w starożytnym Rzymie (Horacy, Juvenalis), odżyła we Francji i w Anglii, a także w Polsce w czasach rozkwitu klasycyzmu. Na rodzimym gruncie głównym jej twórcą był Ignacy Krasicki. Utwory takie wych...
"Artysta nie może oddzielić się od niedoli świata" - rozwinięcie myśli Camusa
\"Artysta nie może oddzielić się od niedoli świata\". Rozwiń myśl A.Camusa odwołując się do XX - wiecznych utworów literatury polskiej i obcej.
Literatura wyrasta z przeżyć i doznań człowieka, rejestruje jego reakcję, postawy wobec rzeczywistości. Sztukę tworzą konkretne jednostki, mające rozmaite doświadczenia życiowe, obdarzone indywidualną...