Pozycjonowanie • Pojęcie pozycjonowania wprowadzone zostało w 1969 roku przez Jacka Trouta a upowszechnione w latach 80-tych przez Jacka Trouta wspólnie z Alem Riesem • Według nich punktem wyjścia do pozycjonowania jest produkt, którym może być towar, usługa, organizacja bądź też osoba. • Twierdzą oni, iż „odnosi się ona do tego co robimy z umysłem potencjalnego nabywcy, czyli jak produkt jest pozycjonowany w umyśle nabywcy” • Według Kotlera pozycjonowanie jest „działaniem związanym z kształtowaniem oferty i image przedsiębiorstwa, prowadzącym do zajęcia wyraźnego, znaczącego miejsca w pamięci odbiorców docelowych” • Według Leksykonu marketingu pozycjonowanie marki jest to „działanie zmierzające do umiejscowienia marki w świadomości odbiorców i zajęcia przez nią określonej pozycji wobec marek konkurencyjnych” Strategie pozycjonowania Wyróżnić można pozycjonowanie ze względu: Atrybuty (np. największy park wypoczynku i rozrywki na świecie) Korzyści (np. park dla ludzi szukających fantastycznych doświadczeń) Sposób korzystania (np. park dla turysty, który ma niewiele czasu i chce się szybko zabawić) Użytkownika (np. park dla osób szukających mocniejszych wrażeń) Konkurenta (np. park dysponujący większą różnorodnością zwierząt niż konkurencyjny) Kategorie produktu (np. park będący instytucją szkoleniową a nie park rekreacyjny) Jakość i cenę (np. park oferujący najwyższą wartość w stosunku do ceny biletu). Podstawowe błędy w zakresie pozycjonowania • Zbyt słabe pozycjonowanie (klienci mają niejasne wyobrażenie o marce i nie dostrzegają w niej niczego szczególnego) • Nadmierne pozycjonowanie (klienci mają zbyt wąskie wyobrażenie o marce) • Pozycjonowanie mylące (klienci mają mylny obraz marki w wyniku przekazywania zbyt wielu informacji lub zbyt częstych zmian wprowadzanych w procesie pozycjonowania marki) • Pozycjonowanie wątpliwe (w świetle rzeczywistych cech produktu, jego ceny lub informacji na temat producenta, klientom trudno jest w stwierdzenia dotyczące marki)
Wyjaśnienie pojęcia: pozycjonowania
Pozycjonowanie • Pojęcie pozycjonowania wprowadzone zostało w 1969 roku przez Jacka Trouta a upowszechnione w latach 80-tych przez Jacka Trouta wspólnie z Alem Riesem • Według nich punktem wyjścia do pozycjonowania jest produkt, którym może być towar, usługa, organizacja bądź też osoba. • Twierdzą oni, iż „odnosi się ona do tego co robimy z umysłem potencjalnego nabywcy, czyli jak produkt jest pozycjonowany w umyśle nabywcy” • Według Kotlera pozycjonowanie jest „działaniem związanym z kształtowaniem oferty i image przedsiębiorstwa, prowadzącym do zajęcia wyraźnego, znaczącego miejsca w pamięci odbiorców docelowych” • Według Leksykonu marketingu pozycjonowanie marki jest to „działanie zmierzające do umiejscowienia marki w świadomości odbiorców i zajęcia przez nią określonej pozycji wobec marek konkurencyjnych” Strategie pozycjonowania Wyróżnić można pozycjonowanie ze względu: Atrybuty (np. największy park wypoczynku i rozrywki na świecie) Korzyści (np. park dla ludzi szukających fantastycznych doświadczeń) Sposób korzystania (np. park dla turysty, który ma niewiele czasu i chce się szybko zabawić) Użytkownika (np. park dla osób szukających mocniejszych wrażeń) Konkurenta (np. park dysponujący większą różnorodnością zwierząt niż konkurencyjny) Kategorie produktu (np. park będący instytucją szkoleniową a nie park rekreacyjny) Jakość i cenę (np. park oferujący najwyższą wartość w stosunku do ceny biletu). Podstawowe błędy w zakresie pozycjonowania • Zbyt słabe pozycjonowanie (klienci mają niejasne wyobrażenie o marce i nie dostrzegają w niej niczego szczególnego) • Nadmierne pozycjonowanie (klienci mają zbyt wąskie wyobrażenie o marce) • Pozycjonowanie mylące (klienci mają mylny obraz marki w wyniku przekazywania zbyt wielu informacji lub zbyt częstych zmian wprowadzanych w procesie pozycjonowania marki) • Pozycjonowanie wątpliwe (w świetle rzeczywistych cech produktu, jego ceny lub informacji na temat producenta, klientom trudno jest w stwierdzenia dotyczące marki)
Materiały
Leasing - definicja, rodzaje,
Leasing jest to forma najmu, dzierżawy, wypożyczenia pozwalająca na użytkowanie określonych dóbr bez konieczności ich nabycia.
Leasing finansuje działalność, jest alternatywnym środkiem kredytowym.
Rodzaje leasingu:
• Leasing bezpośredni, kiedy leasingodawca jest producentem danego urządzenia
• Leasing pośredni, kiedy jest ...
"Boska komedia" Dante Alighieri
DANTE ALIGHIERI (1265-1321)
“Boska komedia”
Obszerny poemat w stu pieśniach i podzielony na trzy części (Piekło, Czyściec, Raj). Dante podróżuje, a jego przewodnikiem jest Wergiliusz, potem przez raj prowadzi go Beatrycze czyli ziemska, doskonała kobieta uosabiająca piękno, dobroć, miłość, doskonała kobieta. Miłość do niej zbli...
Ars Poetica - pojęcie
„Ars Poetica\" - Staff okreœla tu zadania poezji oraz autora; utrwala przelotne chwile, myœli, doznania, zdarzenia (podobne do symbolizmu), jednak to wszystko nie ma zaskakiwaæ czytelnika, ale ma s³u¿yæ nawi¹zaniu kontaktu z nim (sformu³owania typu bracie); osi¹gn¹æ to mo¿na przez...
Poezja futurystów
Franciszek Młodożeniec
\" XX wiek\" jest jednym z wierszy eksperymentalnych, stworzonych przez futurystów. Poeta używa wielu neologizmów, pomiędzy którymi zostały umieszczone powtarzające się sekwencje wyrazów związanych z cywilizacją i techniką. Interesująca jest forma zapisu, przypominająca telegraficzny skrót.
\"Lato\" jest poetycką pró...
Błędy językowe - jakie są najczęstsze
Błąd językowy - odstępstwo od obowiązującej normy językowej,
które wynikają z jej nieznajomości, pojawia się bez woli nadawcy
wypowiedzi; także - przypadkowa i niepotrzebna innowacja
językowa.
Najczęściej są spotykane błędy ortograficzne i interpunkcyjne;
one też są najbardziej uświadamianymi typami b.j. W mniejszym
stopniu jest uświadamia...
Depozyty importowe - wyjaśnienie
DEPOZYTY IMPORTOWE –państwo uzależnia zgodę na dokonanie importu od wpłacenia przez importera na specjalny rachunek określonej wartości importowanych towarów przy czym wpłata ta ma charakter depozytu i jest po upływie określonego przez państwo okresu zwracana. Powoduje to dla importera dodatkowe koszty, gdyż na depozyt należy zablokować ś...
Poszukiwanie człowieczeństwa w lagrach i łagrach
Czas wojny stał się od dawna zapowiadaną próbą człowieczeństwa; okresem bezprzykładnego okrucieństwa wobec bliźnich, zadawanego często z satysfakcją.
W opowiadaniach Tadeusza Borowskiego człowieczeństwo to rzadkie przypadki szacunku dla współtowarzyszy niewoli, którym okazuje się często podziw za umiejętność przetrwania w fabryce śmierci.
...
Elementy romantycznie w Odzie do młodości
Elementy Romantyczne.
.Temat utworu (pochwała młodości);
.Podmiot liryczny:
\"ja\"(\"wzlecę\", \"dzielę\");
\"my\" (\"opaszmy\", \"pchniemy\"),
a zatem jednostka utożsamiająca się ze zbiorowością. Jej sposób mówienia: namiętne wezwania (wykrzykniki, wyrażenia nacechowane emocjonalnie, częsty tryb rozkazujący) wskazują na zaangażowanie emocj...