Trójstopniowa struktura produktu na przykładzie usług hotelowych



Trójstopniowa struktura produktu na przykładzie usług hotelowych Planując swoją ofertę rynkową, specjalista od marketingu musi myśleć w kategoriach trzech poziomów produktu. Najniższy poziom to rdzeń produktu, to znaczy podstawowa usługa lub korzyść, którą nabywca w rzeczywistości kupuje. Sens rdzenia produktu można łatwo wyjaśnić odpowiadając na pytanie : „co nabywca rzeczywiście kupuje?”. Ponieważ przesłanką zakupu jest zawsze chęć zaspokojenia pewnych potrzeb, zadaniem rdzenia produktu więc jest zapewnienie nabywcy rdzenia korzyści. Hotel jest zatem budynkiem z pokojami do wynajęcia, w którym rdzeniem produktu jest „odpoczynek i sen”. Na drugim poziomie sprzedawca przygotowuje produkt rzeczywisty, jest to zbiór cech i warunków, jakich oczekują nabywcy, decydujący się kupić dany produkt. Nasi goście hotelowi oczekują czystego łóżka, mydła i ręcznika, sanitariatów, telefonu, szafy na ubrania i względnego spokoju.. Wszystkie te „dodatki”, uważane obecnie za standardowe, pojawiały się jednak stopniowo wraz z rosnącymi wymaganiami konsumentów i rywalizacją sprzedawców. Spowodowały one, iż z czasem prawie wszystkie podstawowe produkty uległy zróżnicowaniu i zaczęły „obrastać” dodatkowymi użytecznymi cechami. Na trzecim poziomie oferenci przygotowują produkt poszerzony, to jest taki, który oferuje dodatkowe usługi lub korzyści, wyróżniające go od oferty konkurencji. Dzisiejsza konkurencja ma miejsce zasadniczo na poziomie produktu ulepszonego. Ulepszanie produktu powoduje, że ludzie marketingu muszą spojrzeć na cały system konsumpcyjny nabywcy, tj. całokształt działań i zachowań nabywcy pragnącego osiągnąć określony cel poprzez użycie danego produktu. W ten sposób sprzedawca rozpoznaje wiele sposobów ulepszenia oferty. Dlatego też, firmy tak agresywnie poszukują sposobów usatysfakcjonowania klientów i odróżnienia swojej oferty od konkurencji. Hotel może wzbogacić swoją ofertę poprzez włączenie do niej takich elementów jak: telewizory w każdym pokoju, szampon, świeże kwiaty, uproszczenie formalności meldunkowych w recepcji. Niedawne pojawienie się hoteli z apartamentami, w których jeden klient zajmuje kilka pokoi, jest pomysłową transformacją tradycyjnego produktu, jakim jest miejsce hotelowe. W celu ulepszenia oferty można dodać do niej cechy, które nie tylko zadowalają klientów, ale wprowadzają ich w zachwyt. Jest to kwestia dodania niespodzianek do oferty. I tak, gość hotelowy znajduje czekoladkę na poduszce, półmisek owoców lub kasety wideo do wyboru.

Trójstopniowa struktura produktu na przykładzie usług hotelowych

Materiały

Na czym polega styl utworu? Styl utworu Styl utworu polega na określonym wyborze i szczególnej organizacji elementów językowych. Styl bywa w mniejszym czy większym stopniu zindywidualizowany, właściwy tylko jednemu tekstowi. W jakiejś mierze determinują go zawsze czynniki ponadindywidualne: - styl pisarza, - styl gatunku literackiego, - styl prądu, - styl epoki.

Kompozycja i artryzm "Pana Tadeusza" Kompozycja i artyzm utworu Autor rozpoczął swoje dzieło inwokacją. Po rozbudowanej apostrofie oddającej pełnię miłości i przywiązania do ojczyzny (ty jesteś jak zdrowie) następuje prośba do Najświętszej Marii Panny czczonej w dwu obrazach: ostrobramskim i jasnogórskim, o to, by wyjednała wygnańcom możliwość powrotu do swojego kraju, choćby...

Instrumenty polityki handlowej Narzędzia bezpośrednie: kurs walutowy, oddziaływanie polityki pieniężnej i finansowej. Instrumenty o działaniu selektywnym globalnym na całą gospodarkę. Podział na instrumenty administracyjnego i rynkowego oddziaływania. Kierunek:cła importowe, eksportowe, transportowe Cele: poprawa bilansu płatniczego, ochrona przemysłu krajowego, forsowanie...

Liryki lozańskie A. Mickiewicza Liryki lozańskie A. Mickiewicza. W 1838 r. Mickiewicz wraz z rodziną przeniósł się do Szwajcarii, gdzie podjął stałą pracę na stanowisku profesora literatury łacińskiej w Akademii Lozańskiej. Nie napawał optymizmem pisarza stan żony (choroba psychiczna) i zawiodły go rachuby na \"wojnę powszechną ludów\". Prysły więc jego nadzieje na rychły...

Fazy kształtowania się państwa PAŃSTWO - polityczna organizacja zbiorowości terytorialnej, w której na gruncie wspól-noty dziejowej i tradycji kulturowe) istnieje władza polityczna zorganizowana jako rząd, wyrażająca interesy klas silniejszych w danym okresie, zdolnych do przejęcia władzy, jej sprawowania i utrzymania. Państwo to aparat przymusu jednych grup społecznych na...

Cechy bohatera plebejskiego Bohaterowie plebejscy: 1) Marchołt - opisywany w sposób: brzydki, gruby, kosmaty, jak wieprz - prostak - wygrawa w rozmowach z mędrem biblijnym królem Salomonem, bo: - w dialogu wspaniałej geneologii króla przeciwstawia on władzę, błazenstwo - na każde pytanie odpowiada drwinami - to sprytny prostak, o niepewnym pochodzeni...

Co to jest horacjanizm ? Język polski - Antyk: Zjawisko Horacjonizmu. Horacjonizm charakteryzuje się refleksyjnością, propagowaniem postawy dystansu i stoickiego spokoju wobec zmienności fortuny, prostotą i powściągliwością stylu, tendencją do korzystania z motywów mitologicznych. Horacjonizm przejawiał się w twórczości Petrarki, francuskich poetów ...

Dobro i zło w utworach literackich DOBRO I ZŁO Od początku świata, od momentu poczęcia pierwszego człowieka na świecie istniało dobro i zło. Każdy człowiek w swoim życiu przechodził chwile, które zmuszają go do opowiedzienia się po którejś ze stron. Wybór jest często sprawą osobistą i dlatego stanowi zazwyczaj ogromny problem. Należy zauważyć, że również literatura od wieków ...