Sytuacja Polski po powstaniu styczniowym - zabory



Sytuacja w polsce po powstaniu styczniowym zabór rosyjski rozpoczęto bardzo brutalną akcję rusyfikacji (administracja, szkolnictwo) język rosyjski stał się językiem narodowym likwidacja polskich szkół i uczelni terytorium zaboru rosyjskiego - Kraj Nadwiślański - zmiana nazwy, aby nie było mowy o Polsce dekret uwłaszczeniowy ogłoszony przez Rosjan dla chłopów zabór austryjacki (galicja) Galicja uzyskała autonomię (częściową niepodległość polityczną) istniał dla Galicji osobny sejm polski literatura nie podlegała cenzurze nie było zainteresowania odzyskaniem niepodległości ponieważ biedni dążyli tylko do przeżycia a bogaci do utrzymania majątku brak przemysłu, nędza wsi, dysproporcje majątkowe zabór pruski bezwzględna akcja germanizacyjna język urzędowy - niemiecki, zakaz modlitwy w języku polskim Polacy nie mogli zamieszkiwać na stałe w danym miejscu istniały towarzystwa śpiewackie i sportowe (pod nimi kryła się konspiracja) chłopi niejednokrotnie pozbawieni byli ziemi urzędy obsadzone przez Niemców

Sytuacja Polski po powstaniu styczniowym - zabory

Materiały

Pogląd Tolmana na motywację - nacisk na rolę celów zachowania - człowiek w ciągu życia nabywa oczekiwań (bodźców) tego, co nastąpi po czym - potrzeba – zapotrzebowanie na przedmioty spełniające – dążenie do celu - siła popędu zależy od siły potrzeby, bodźców, i potrzeby libido - uczenie utajone, uczymy się mapy zachowań, a nie sztywnych reakcji - potrzeba ...

Podobieństwa i różnice dramatu klasycznego a szekspirowskiego 3. „Podobieństwa i różnice dramatu klasycznego i dramatu szekspirowskiego”. Dramat starogrecki powstał z obrzędów ku czci Dionizosa, z obchodzonych wiosną (w mieście) Dionizji Wielkich i jesienią (na wsi) Dionizji Małych (wielkie dały początek tragedii, małe – komedii). Dionizos, opiekun winorośli, a więc urodzaju, wina i za...

Zarządzanie - pojęcie Zarządzanie jest twórczym procesem, obejmującym formułowanie wizji rozwoju i funkcjonowania firmy oraz jej urzeczywistnianie przez odpowiednie oddziaływanie na otoczenie i zatrudnionych w przedsiębiorstwie ludzi.

Początki EWG W latach czterdziestych XX wieku rosła popularność idei integracji Europy Zachodniej jako podstawy obrony przed ekspansją radziecką i nadmiernym uzależnieniem od USA oraz jako warunek przyszłego rozwoju gospodarczego. Potężnym impulsem do zacieśnienia współpracy europejskiej było ogłoszenie Planu Marshalla (1947) oraz powstanie Organizacji Eur...

"Kariera" reklamy podprogowej \"Kariera\" reklamy podprogowej \"Kariera\" reklamy podprogowej rozpoczęła się w roku 1957, kiedy to James Vicary przekonał kino w Fort Lee, stan New Jersey, do wypróbowania nowego podejścia w sprzedaży napojów i prażynek. W czasie projekcji filmu wyświetlano przez trzy milisekundy (0,003 sekundy) co pięć sekund, na przemian napisy Drink Co...

Apolinaire i Majakowski jako reprezentanci poezji europejskiej APOLINAIRE I MAJAKOWSKI- reprezentanci poezji europejskiej Apolinaire- największa indywidualność francuskiej poezji okresu XX-lecia, polak z pochodzenia, reprezentant poezji awangardowej; w swoich utworach demonstrował wrogość wobec tego co zastał; chciał odświerzyć poezję w zakresie budowy i języka;brał udział w I wojnie światoowej, ranny w ...

Główne cele Euroatomu Główne cele Euroatomu to:  pokojowa współpraca w dziedzinie rozwoju technologii jądrowych,  utworzenie i szybki rozwój przemysłu nuklearnego,  przyczynianie się do poprawy standardów życia w państwach członkowskich poprzez swobodny rozwój technik,  przepływ specjalistów,  zabezpieczenie transpor...

Dźwięk w reklamie - psychologia Dźwięk a ukryta perswazja Istotnym zagrożeniem dla konsumenta jest również wpływanie na jego decyzje za pomocą sygnałów dźwiękowych. Badania psychologiczne opublikowane w 1976 roku przez N. Millera, G. Maruyame, R. J. Bearbera, K.Valone\'a wykazały, że przyspieszone słowne komunikaty mają większą siłę przekonywania, a jednocześnie są łatwie...