Subskrypcja obligacji



Subskrypcja obligacji- zajmuje się nią bank z grupą subskrypcyjną wraz z bankami i grupą kierowniczą. Subskrypcja polega na zakupie od emitenta obligacji w celu ich odsprzedaży ostatecznym inwestorom. W ten sposób subskrybenci gwarantują emitentowi otrzymanie umownej kwoty bez względu na to, czy i w jakich warunkach będą w stanie uplasować dane obligacje wśród inwestorów. Kupując obligacje po ustalonej cenie subskrybenci angażują w procesie emisji własny kapitał i przyjmują na siebie ryzyko odsprzedaży inwestorom zakupionych papierów po cenie takiej samej lub wyższej od ceny emisyjnej. Banki grupy kierowniczej zawierają odrębna umowę między sobą, która ustala ich wzajemne funkcje i obowiązki oraz umowę z pozostałymi subskrybentami (n. partycypacyjna), ustalając w niej kwotę subskrybowaną przez każdego z subskrybentów (udział w danej emisji). W umowie partycypacyjnej każdy z subskrybentów zobowiązuje się do wykupienia po cenie emisyjnej części obligacji nie sprzedanych inwestorom, ustalonych w proporcji do jego udziałów. Do zadań grupy sprzedającej należy dystrybucja obligacji wśród inwestorów (duża część każdej emisji jest rozprowadzana bezpośrednio przez subskrybentów). Z grupą sprzedającą banki z grupy kierowniczej zawierają umowę sprzedaży obligacji wśród inwestorów. Zobowiązuje ona banki sprzedające do przyjęcia przydziałów obligacji przydzielonych im do sprzedaży i zapłacenia za nie. Formalnie rozpoczęcie emisji następuje w dniu formalnego ogłoszenia emisji.

Subskrypcja obligacji

Materiały

Młodzież w literaturze Młodzież Od wieków młodzież próbowała w mniejszym lub większym stopniu ingerować w sprawy państwa. Chciała być zauważana, doceniana i traktowana na równi z dorosłymi. Cechą młodości jest bunt przeciwko istniejącym konwencjom, zasadom i przyjętym regułom Jest to okres w którym młody człowiek przeżywa liczne rozterki, wzloty i upadki. Zakochuje ...

Innowasja - wyjaśnienie Dyfuzja innowacji. Innowacje polegają na przyjęciu, przyswojeniu i zastosowaniu wynalazków. Dyfuzja innowacji jest z definicji dyfuzją informacji. Innowacje i dyfuzja przenoszą wynalazki do innych miejsc. Nie możemy przyswoić wynalazku nie usłyszawszy lub nie przeczytawszy wcześniej o nim. Proces dyfuzji informacji wykazuje charakterystyczne pr...

14 zasad H. Fayola 14 zasad H. Fayola 1. Podział pracy. Im bardziej ludzie się wyspecjalizują, tym sprawniej mogą wykonywać swoją pracę. (przykład- współczesna linia montażowa) 2. Autorytet. Kierownicy muszą wydawać polecenia, aby praca była wykonywana. Autorytet formalny daje im prawo rozkazywania, ale nie zawsze zapewnia posłuszeń...

"Powrót posła" - pogląd staroświecki i reformatorski ,, Powrót Posła” Jan Ursyn Niemcewicz napisał w burzliwym okresie 1790 roku. Utwór ten jest pierwszą komedią polityczną w Polsce, opartą na ukazaniu konfliktu miedzy sarmackimi konserwatystami a zwolennikami patriotycznego obozu reform. Komedia ta jest prezentacją dwóch zasadniczo różniących się koncepcji Polski. Jedna z nich to koncepcja ...

Filozofia średniowiecza Kierunki filozoficzne. AUGUSTIANIZM - Kierunek filozof.-teolog. nawiązujący do koncepcji Św. Augustyna z Hippony (354-430). Był oficjalną doktryną chrześcijańską przed tomizmem. Cała filozofia Św. Augustyna była ześrodkowana w BOGU, jedynym bycie absolutnym i doskonałym. Wobec Niego świat doczesny traci znaczenie. Bez BOGA nie podobna ...

Ujęcie handlu UJĘCIA HANDLU: 1. Funkcjonalnym a. Szerokie ujęcie funkcjonalne • Podmioty gospodarcze: gosp. domowe, przedsiębiorstwa • Rodzaj działalności: wymiana dóbr (d. materialne, nieruchomości, prawa, usługi, d. nominalne) b. Ujęcie funkcjonalne • Podmioty gospodarcze: przedsiębiorstwa ...

"Przedwiośnie" jako dokument czasów Plan: 1. Introdukcja: Książka jako dokument czasów 2. Rozwinięcie: Dlaczego \"Przedwiośnie\" ma być aktualne dziś? Czas i jego rola w kształtowaniu rzeczywistości, a uniwersalizm Czasy Żeromskiego i współczesność - analogie i różnice. Dwie płaszczyzny aktualności powieści: Sytuacja społeczno-polityczna ...

Co to jest gradacja Gradacja- stopniowanie semantyczne polegające na uszeregowaniu składników wypowiedzi w porządku nasilania się (gradacja rosnąca) lub słabnięcia (gradacja opadająca) wskazywanej przez nie cechy znaczeniowej.