Strategie cen



STRATEGIE CEN • NISKICH CEN cena – ilość (strona off price np. „Defekt”) Przynosi wiele korzyści do których należą ekonomika skali oraz działanie na dużym rynku zbytu. Zakłada ona utrzymanie cen na niskim poziomie akceptowanym przez szerokie grono nabywców przy eliminacji usług dodatkowych towarzyszących sprzedaży. Dążenie do obniżania kosztów, a tym samym ceny, oznacza somoobsługową formę sprzedaży, ograniczony wybór towarów i niską obsługę klienta. Decydując się na tą strategię firma powinna mieć rozeznanie czy otaczający nabywcy są wrażliwi na cenę czy na obsługę. • ŚREDNICH CEN w najmniejszym stopniu określa przedsiębiorstwo handlowe na rynku, jednak pozwala utrzymać długi okres stałego poziomu cen, co daje konsumentom poczucie stabilizacji i gwarancje przyzwiotej jakości i obsługi. Jest stosowana przez firmy które konkurują innymi niż cena narzędziami np. głębokość asortymentu lub lokalizację. • WYSOKICH CEN realizowana w odniesieniu do towarów wysokiej jakości, luksusowych, ekskluzywnych, gwarantujących wysoki poziom obsługi. Oferta ta kierowana jest do osób ceniących szczególną atmosferę zakupów. Nabywcy są w stanie zapłacić wysoką cenę. Odmienne podejście do strategii cenowych można znaleźć w modelach powiązań cenowych w układzie producent – przedsiębiorstwo handlowe: • Zalecane (sugerowane) ceny finalne Są stosowane przez przedsiębiorstwa handlowe oferujące swój potencjał usługowy wytwórcom produktów markowych, którzy z uwagi na atrakcyjność produktu i/lub specjalnie sugerują cenę detaliczną i zarazem cenę zbytu. W interakcjach z dostawcami przedsiębiorstwa handlowe postawę pasywną oczekując korzystną marżę za oferowane zdolności usługowe. • Cena finalna ustalona wg „koszt plus” Powiększenie ceny zakupu towarów o narzut na pokrycie kosztów funkcjonowania i wypracowania zysku. Sieci handlowe i obiekty wieklopowierzchniowe osiągają znaczną swobodę kształtowania cen skutecznie negocjują cenę zbytu z dostawcami a to pozwala im na stworzenie własnej ceny finalnej. Z dostawcami przyjmują aktywną postawę co wzmacnia ich autonomię w obszarze kształtowania cen. • Cena finalna maksymalizująca łączny zysk Stosowana przez przedsiębiorstwo handlowe dysponujące dużą siłą rynkową w interakcji z równie silnym dostawcą. Celem tych interakcji jest ustalenie ceny maksymalizującej łączny zysk. W efekcie dochodzi do ustalenia niskiej ceny finalnej umożliwiający max zbyt, a w konsekwencji dużą maksymalizację zysku. • Cena producenta ustalona przez handel Stosowana w przedsiębiorstwach handlowych które osiągają przewagę nad dostawcami w zakresie oddziaływania na nabywców. Przewaga ta jest rezultatem unikatowej usługi handlowej: dużej skali działania, marki handlowej, osiągnięć na rynku globalnym. Pozwala ona dyktować cenę zbytu, której dostawca może jedynie niezaakceptować.

Strategie cen

Materiały

Podział zysku spółki z o.o. PODZIAŁ ZYSKU. Wspólnik ma prawo do udziału w zysku wynikającym z rocznego spra¬wozdania finansowego, o ile zysk ten został przeznaczony do podziału uchwalą zgromadzenia wspólników. Jest to istotna zmiana w stosunku do regulacji zawartej wart. 191 KH i w sposób definitywny eliminuje ewentu¬alne spory podatników z organami podatkowymi ...

XX-lecie międzywojenne - opis epoki Można sobie wyobrazić radość przodków w momencie, gdy dowiedzieli się, że nareszcie mają własną ojczyznę. Dzień ogłoszenia niepodległości 11 listopada 1918 roku był datą czczoną niestety tylko do 1 września 1939 roku. Tego dnia hitlerowskie Niemcy mimo umów międzynarodowych napadły na Polskę i rozpoczęła się II wojna światowa. Okres ten w litera...

Monitorowanie zapasów MONITOROWANIE ZAPASÓW Firmy utrzymują wiele różnych pozycji zapasów. Nie wszystkie pozycje powinny być obserwowane z taką samą uwagą. Koszty monitorowania są przeważnie wysokie, a zatem powinno się postępować zgodnie z zasadą 20/80, co oznacza konieczność skoncentrowania się na tych pozycjach, których koszt utrzymywania lub koszt braku zapasów ...

Zarządzanie - pojęcie Zarządzanie jest twórczym procesem, obejmującym formułowanie wizji rozwoju i funkcjonowania firmy oraz jej urzeczywistnianie przez odpowiednie oddziaływanie na otoczenie i zatrudnionych w przedsiębiorstwie ludzi.

14 zasad H. Fayola 14 zasad H. Fayola 1. Podział pracy. Im bardziej ludzie się wyspecjalizują, tym sprawniej mogą wykonywać swoją pracę. (przykład- współczesna linia montażowa) 2. Autorytet. Kierownicy muszą wydawać polecenia, aby praca była wykonywana. Autorytet formalny daje im prawo rozkazywania, ale nie zawsze zapewnia posłuszeń...

Różnice między powieścią a nowelą 11. Jakie różnice dostrzegasz między powieścią a nowelą? nowela - zwięzły utwór narracyjny, pisany prozą, o wyraźnej akcji i prostej, najczęściej jednowątkowej fabule; wydarzenia z życia bohatera rozgrywają się w krótkim okresie czasu, przy czym autor unika wszelkich komentarzy, szczegółowych opisów zarówno postaci, jak i sytuacji; istotnym ele...

Szczegółowa analiza sonetu "Bakczysaraj" Analiza sonetu pt.: „Bakczysaraj“ Adam Mickiewicz w czasie swojego pięcioletniego pobytu w Rosji kilkakrotnie odwiedził Krym. Latem 1825 roku w towarzystwie Henryka Rzewuskiego i Karoliny Sobanskiej odbył podróż z Odessy na Krym. Zafascynowany przyrodą wschodu napisał cykl sonetów które zostały zebrane w jeden tom i wydane jako \"...

Co to jest planowanie strategiczne? Strategia to: • ogólny program definiowania i realizacji celów organizacji oraz pełnienia jej misji • układ reakcji organizacji na otoczenie w czasie. Rola organizacji to jej miejsce w społeczeństwie, ogólnie określona działalność, którą może wykonywać pośród innych organizacji. Misja organizacji to szczególny powód jej istn...