Ryzyko związane z kontraktami FRA



Inne rodzaje ryzyka związane z kontraktami FRA Oprócz ryzyka stopy procentowej, dotyczącego ceny rozliczenia kon¬traktu FRA, i ryzyka kredytowego, które dotyczy zdolności partnerów transakcji do dokonywania płatności w dniu rozliczenia kontraktu, ist¬nieje inny ważny rodzaj ryzyka. Ryzyko bazy jest to ryzyko, że stopa LIBOR (brana pod uwagę przy roz¬liczeniu transakcji) będzie różnić się od aktualnej stopy oprocentowania pożyczki, której kontrakt miał stanowić zabezpieczenie. Jeżeli tak się sta¬nie, kontrakt nie będzie stanowił pełnego zabezpieczenia tej pożyczki. Stopy procentowe instrumentów rynku pieniężnego są ściśle związane ze stopą LIBOR. Jednak może zaistnieć sytuacja, że określone zdarzenia rynkowe doprowadzą do oddalenia się stóp niektórych instrumentów od stopy LIBOR. W sytuacji, gdy pożyczkobiorca do transakcji zabezpieczającej przed wzro¬stem stóp procentowych wykorzystuje kontrakt FRA oparty na stopie LIBOR, a stopa oprocentowania pożyczki, której kontrakt miał stanowić zabezpieczenie, wzrasta bardziej niż stopa LIBOR, zysk, jaki otrzyma z tytułu kontraktu, nie zrekompensuje mu straty z racji podwyższenia oprocentowania pożyczki. Dlatego kontrakt FRA nie stanowi pełnego za¬bezpieczenia, jeżeli stopa oprocentowania podstawy kontraktu (pożycz¬ki) różni się od stopy procentowej, z którą jest powiązany kontrakt FRA. Ryzyko poniesienia straty z powodu niepełnego zabezpieczenia trans¬akcji nazywane jest ryzykiem bazy.

Ryzyko związane z kontraktami FRA

Materiały

Arkadia dzieciństwa Bruno Schulz’a w "Sklepach cynamonowych" TEMAT: Arkadia dzieciństwa Bruno Schulz’a w „Sklepach cynamonowych”. Bruno Schulz (1892÷1942) pisarz, grafik, rysownik ur. w Drohobyczu w rodzinie żydowskiej, studiował architekturę na Politechnice Lwowskiej i malarstwo w Wiedniu. W latach 1924÷41 był nauczycielem rysunku w gimnazjum i innych szkołach Drohobycza. Zastrzelony...

Streszczenie "Rozmów mistrza Polikarpa ze Śmiercią" Utwór rozpoczyna się wezwaniem pomocy Bożej w tworzeniu dzieła na chwałę Bożą i ku pożytkowi ludzkiemu. Następnie autor zwraca się do czytelników szczególnie tych, którzy nie zwracają uwagi na to, że sami też kiedyś umrą - z przestrogą, że śmierć dosięgnie każdego. Żył niegdyś wielki mędrzec o imieniu Polikarp, który usilnie prosił Boga o łaskę ...

Portret psychologiczny "Kordiana" Portret psychologiczny tytułowego bohatera (dynamizm postaci) Kordian ulega przemianie. Słowacki wyraża krytykę wobec niedojrzałego bohatera. Tacy ludzie walczyli o Polskę. Kordian to bohater romantyczny. Cechuje go: samotność niezgoda z zastanym światem, próba zmiany go nieszczęśliwa miłość indywidualizm i tajemniczo...

Poglądy Witkiewicza na temat społeczeństwa, cywilizacji i kultury Poglądy Witkiewicza na temat kultury, cywilizacji i społeczeństwa Cywilizacja zmierza ku zagładzie z powodu zaniku “metafizycznego instynktu człowieka\". Utrata przez człowieka podmiotowości, jego mechanizacja, sprowadzenie do roli wykonawcy czynności, a nie twórcy- wiodą nieuchronnie do ostatecznego kryzysu cywilizacji, znajdującego swój...

Prezentacja dwóch światów w "Odzie do młodości" Prezentacja dwóch światów: zastanego gnuśny, nie dążą do nowości, nie kierują się uczuciami, są egoistyczni, nie dbanie o szczęście ogółu, świat martwy, ludzie bez uczuć i duszy, krępujący świat powstającego dopiero świat dla młodych ludzi, musimy się jednoczyć, szczęśliwa młodość, świat lepszy, nieograniczona swoboda, ludzie ot...

Znaczenie symboli: "rozdarta sosna", "złoty róg", "czapka z piór", "złota podkowa", "chocholi taniec" Symbol \"rozdarta sosna\" łączy się z głównym bohaterem powieści \"Ludzie bezdomni\" Stefana Żeromskiego. Tomasz Judym wyrzeka się osobistego szczęścia, nie decyduje się na małżeństwo z Joasią Podborską. Rani ją, odtrącając miłość i plany na stworzenie rodziny. Bohater pochodzi z ubogiej, robotniczej rodziny. Po zdobyciu zawodu lekarza jego c...

Dokłądna charakterystyka rokoka Rokoko : Charakteryzuje twórczość wytworną i subtelną, niejako rozrywkową. Styl ten jest znamienny dla komedii wolnych od dydaktyzmu, oper i drobnych wierszy. Piękno jest tu traktowane jako wartość podstawowa. Rokoko przejawia się poza literaturą w małych formach architektonicznych oraz wystroju pałacowych wnętrz (elegancka ornamentyka, lekko...

Komunikacja perswazyjna - wyjaśnienie pojęcia Komunikacja perswazyjna – przekonywanie innych do swoich pomysłów, idei, metod działania. Zamiarem Nadawcy komunikatu jest przekonanie Odbiorcy. Aby było to możliwe przekaz powinien odwoływać się do zaspokojenia potrzeb Odbiorcy. W komunikacji perswazyjnej używa się argumentów racjonalnych jak i emocjonalnych. Większość argumentów zawiera ...