Reklama firmy i produktu



Reklama Reklama stanowi każdą płatną formę promocji produktu lub firmy za pomocą odpowiedniej propagandy, która oddziaływuje na zjawiska rynkowe, głównie na motywy, postawy i sposób postępowania nabywców. Propaganda ,jest działalnością informacyjną, która zachęca i nakłania do zakupu oraz utwierdza nabywców o słuszności podjętych decyzji zakupu produktu. Reklama jest, więc stronnicza, operuje półprawdami, czyli przedstawia tylko korzyści dla nabywcy. Nie może natomiast posługiwać się nieprawdą. Stosuje się różne formy apeli reklamowych, a mianowicie: - przedstawianie dodatnich cech i różnych zastosowań produktu, - podkreślanie korzyści nabywcy, szczególnie dobrodziejstw - porównywanie z innymi produktami - wykorzystywanie opinii idoli, znawców i użytkowników - formułowanie apeli - opowiadanie historyjek - stosowanie akcentów humorystycznych - używanie elementów baśniowych i fantastycznych Przekaz reklamy, aby zwrócił uwagę nabywców musi być maksymalnie oryginalny, atrakcyjny i czytelny oraz częsty. Główne media reklamowe to: 1. Miejsce sprzedaży: okno wystawowe, wystrój sklepu, rozmieszczenie produktów w sklepie, 2. Reklama upominkowa: firmowe koszulki, czapki, breloczki, torby na zakupy 3. Reklama zewnętrzna: napisy (neony), tablice i plakaty umieszczane np. na ścianach budowli, tramwajach, autobusach, 4. Media bezpośrednie: kolportaż katalogów, broszur, prospektów, rozmów za pomocą 5. Media drukowane: ogłaszanie się w gazetach, czasopismach, magazynach, 6. Media audiowizualne: reklamy telewizyjne, Generalną zasadą reklamy jest wykorzystywanie kilku mediów równocześnie, a nic ograniczanie się do jednego. Ważne jest także kilkakrotne emitowanie przekazu. Firmy stosują również kampanie reklamowe. Zachodnie firmy używają wszystkich możliwych sposobów reklamowych. Preferują jednak reklamę bezpośrednią. Bezpośrednią reklamę prowadzi się poprzez przesyłki pocztowe, rozmowy telefoniczne i zamieszczanie kuponów w prasie i czasopismach. Podstawowym warunkiem udanej akcji bezpośredniej reklamy jest dobry spis adresów i numerów telefonów potencjalnych nabywców, których można zainteresować oferowanym produktem. Dobry spis powinien zawierać jak najwięcej danych o potencjalnym nabywcy. Jedną z form reklamy jest zamieszczanie kuponów w prasie. Kuponom towarzyszy na ogól ogłoszenie (artykuł), poświęcone określonej tematyce. Rozmowy reklamowe przez telefon (telemarketing) przeprowadzają specjalnie przygotowani akwizytorzy o miłym głosie. Powstało wiele agencji telemarketingowych, a nawet tworzy się międzynarodową sieć telemarketingu. O ile telemarketing rozwinął się dopiero w ostatnich latach, o tyle reklama w przesyłkach korespondencyjnych poprzez pocztę ma bogate tradycje. Reklamowa przesyłka korespondencyjna składa się z: - koperty, na której można umieścić, poza adresem nadawcy i adresata, określone nadruki, - listu, na tyle osobistego, na ile jest to możliwe, - ulotki, wyjaśniającej warunki oferty, - kuponu - odpowiedzi, zamawiające określone produkty, - koperty zwrotnej. Właściwe zredagowanie treści listu i ulotki oraz dbałość o ich formę, może zwiększyć zainteresowanie klienta. W treści należy stosować określone chwyty psychologiczne. Żeby zainteresować klienta, trzeba go zaskoczyć i to w pierwszych zdaniach. Najlepiej jest straszyć, ponieważ umiarkowany poziom lęku sprzyja efektywnemu działaniu, np. skóra Pani z każdym dniem robi się starsza, jak często sprawdzasz czy Twój Fiat stoi jeszcze pod oknem. Skuteczne, choć nie tak jak straszenie, są inne sztuczki, np. branie na uczucia "Już wszystkie dzieci w klasie 1. mają rowery", branie na szybką decyzję "Zgłoszenia przyjmujemy tylko do końca tygodnia". W treści może być zawarte coś tajemniczego, co podsyca ludzką ciekawość, umieszczone małymi literami w post scriptum, np. pierwszych 10 osób, które odpowiedzą na ofertę, dostanie cenne nagrody. Zgodnie z zasadą, że klienta trzeba za każdą cenę zainteresować, ale za nic na świecie nie wolno znudzić czy zniechęcić, zaleca się stosowanie krótkich akapitów, unikanie marginesu po lewej stronie (wygląda monotonnie i bezosobowo), stosowanie takich wyróżnień (podkreśleń), by same wyjaśniały treść (sposób na klientów, który tekstowi poświęcają najwyżej rzut oka). Kupon z odpowiedzią, który należy wypełnić i wysłać, powinien być umieszczony po lewej stronic ulotki, W k by przeszkadzał. Jeżeli klient go oderwie, to treść ulotki powinna zaistnieć w jego świadomości. Dobra treść oferty może polepszyć wyniki sprzedaży.

Reklama firmy i produktu

Materiały

II okres życiorysu Mickiewicza ŻYCIORYS ADAMA MICKIEWICZA POBYT W ROSJI DATA WYDARZENIE 25.X.1824 r. Mickiewicz wraz z Janem Sobolewskim opuszcza Wilno. Mickiewicz z Malewskim i Jeżowskim udaje się do Petersburga (Rosja). 7.XI.1824 r. Powódź w Wasilewskim Ostrowie (Petersburgu) - wylała rzeka Newa. Mickiewicz wraz z dwoma wygnańcami przybywa do miasta i widzi obraz ogromn...

"Inny Świat" wobec znanych wypowiedzi o życiu w obozie Inny Świat wobec znanych wypowiedzi o życiu w obozie Utwór Gustawa Herlinga-Grudzińskiego niejednokrotnie konfron¬towano z innymi wypowiedziami o obozach, napisanymi przed i po pobycie autora w Jercewie. Najczęściej porównywano Inny Świat z opowiadaniami oświęcimskimi Tadeusza Borowskiego (z tomów Pożegnanie z Marią, Kamienny świat). ...

Różne prądy artystyczne baroku Prądy Artystyczne: W okresie baroku wielkim centrum artystycznym stał się Rzym, do którego zjeżdżali artyści z całej Europy. Kościół katolicki przetrwał reformację protestancką i okrzepł ponownie w wyniku kontrreformacji. Twórcy we Włoszech, będąc katolikami, z przekonaniem starali się utwierdzać autorytet Kościoła poprzez zobrazowanie dla w...

Architektura i sztuka baroku Temat: Barok - architektura i sztuka. Spośród wielkich stylów kolejno występujących w Europie to znaczy stylu romańskiego, gotyku, renesansu i baroku, właśnie Barok jest najżywszy. Jest to jeden z nielicznych stylów, który w szybkim czasie opanował Europę i dotarł nawet do Ameryki. Barok wprowadził nowe odczucie sztuki, zmiękczył formy ...

Liryka rewolucyjna Władysława Broniewskiego Liryka rewolucyjna Wadysława Broniewskiego Rozwój polskiej liryki rewolucyjnej wiąże się w dwudziestoleciu międzywojennym przede wszystkim z nazwiskiem Władysława Broniewskiego. W jego domu żywe były tradycje walk o wolność. Również w gimnazjum, do którego uczęszczał, panowała atmosfera patriotyczna. Należał do tego samego pokolenia, co po...

"Ludzkie przygody, ludzkie noś" - treny Jana Kochanowskiego Odrodzenie. \"Ludzkie przygody, ludzkie noś\" - Treny jako świadectwo przygód człowieka myślącego epoki renesansu. Treny są ostatnim z wielkich dzieł Jana Kochanowskiego. Powstały później niż fraszki, pieśni, psałterz. Dość powszechna jest opinia, że to najwybitniejsze dzieło w dorobku poety, ukoronowanie twórczości. Uważa się także,...

Co to jest epizod? Epizod - samodzielne zdarzenie lub sytuacja nie odgrywająca większej roli w całościowym przebiegu zdarzeń, luźno z nim zespolone i nie włączone w układ przyczynowo-skutkowy czy celowościowy (fabułę). W obrębie fabuły epickiej najmniejsza cząstką, dalej nierozkładalną, a wiec motywem jest zdarzenie. Zdarzenia układają się w ciągi, którym jednol...

Jan Kochanowski - filozofia życiowa Temat: Filozofia życiowa Jana Kochanowskiego. Twórczość Jana Kochanowskiego oddaje obraz epoki, w której żył poeta, a przez to pozwala czytelnikowi zapoznać się ze światopoglądem człowieka renesansu. Kochanowski w swoich wierszach głosił hasła humanizmu, z którymi silnie się identyfikował. W większości utworów to właśnie poeta jest podm...