RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT Ustawa o rachunkowości dopuszcza sporządzanie rachunku wyników firmy w układzie: a) porównawczym – koszty ujmuje się według rodzaju zużytych czynników produkcji, b) kalkulacyjnym – wg sposobów ich odnoszenia na jednostkę wytworzonego produktu. W każdym z tych układów występują dwie wersje zapisu RZS : dwustronna lub pionowa. Wynik finansowy jest syntetyczną miarą efektów finansowych osiągniętych przez przedsiębiorstwo w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Poziomy : 1. Poziom operacyjny – pozwala ustalić wynik operacyjny i obejmuje następujące elementy: a) wynik na sprzedaży produktów minus koszty wytworzenia sprzedanych produktów – koszty ogólne zarządu – koszty sprzedaży, b) na sprzedaży towarów i materiałów minus koszty handlowe – wart. towar. wg cen nabycia, c) wynik na pozostałych przychodach operacyjnych minus pozostałe koszty operacyjne. 2. Poziom finansowy – stanowi różnicę między należnymi przychodami z operacji finansowych a kosztami tych operacji. Poziom dzielimy na : a) przychody finansowe : dywidendy z tytułu udziału w innych podmiotach, odsetki od lokat bankowych, odsetki od pożyczek bankowych, wpływy ze sprzedaży papierów wartościowych, b) koszty finansowe : odsetki i prowizje od zaciągniętych pożyczek i kredytów, straty na sprzedaży papierów wartościowych, odpisy aktualizujące wartość finansową majątku trwałego. 3. Poziom nadzwyczajny 4. Wynik finansowy netto – oblicza się poprzez skorygowanie wyniku finansowego brutto o obowiązkowe zmniejszenie zysku lub zwiększenie straty. Obejmuje ono : - podatek dochodowy i ewentualnie inne obciążenia obligatoryjne wyniku.
Rachunek zysków i strat przedsiębiorstwa
RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT Ustawa o rachunkowości dopuszcza sporządzanie rachunku wyników firmy w układzie: a) porównawczym – koszty ujmuje się według rodzaju zużytych czynników produkcji, b) kalkulacyjnym – wg sposobów ich odnoszenia na jednostkę wytworzonego produktu. W każdym z tych układów występują dwie wersje zapisu RZS : dwustronna lub pionowa. Wynik finansowy jest syntetyczną miarą efektów finansowych osiągniętych przez przedsiębiorstwo w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Poziomy : 1. Poziom operacyjny – pozwala ustalić wynik operacyjny i obejmuje następujące elementy: a) wynik na sprzedaży produktów minus koszty wytworzenia sprzedanych produktów – koszty ogólne zarządu – koszty sprzedaży, b) na sprzedaży towarów i materiałów minus koszty handlowe – wart. towar. wg cen nabycia, c) wynik na pozostałych przychodach operacyjnych minus pozostałe koszty operacyjne. 2. Poziom finansowy – stanowi różnicę między należnymi przychodami z operacji finansowych a kosztami tych operacji. Poziom dzielimy na : a) przychody finansowe : dywidendy z tytułu udziału w innych podmiotach, odsetki od lokat bankowych, odsetki od pożyczek bankowych, wpływy ze sprzedaży papierów wartościowych, b) koszty finansowe : odsetki i prowizje od zaciągniętych pożyczek i kredytów, straty na sprzedaży papierów wartościowych, odpisy aktualizujące wartość finansową majątku trwałego. 3. Poziom nadzwyczajny 4. Wynik finansowy netto – oblicza się poprzez skorygowanie wyniku finansowego brutto o obowiązkowe zmniejszenie zysku lub zwiększenie straty. Obejmuje ono : - podatek dochodowy i ewentualnie inne obciążenia obligatoryjne wyniku.
Materiały
Roland a św. Aleksy - charakterystyka porównawcza
Od dawna lubiłem epokę średniowiecza. Dlaczego? Ponieważ możemy w tej epoce możemy odnaleźć wiele ideałów. Jednak chciałbym się skoncentrować tylko na dwóch wzorach : rycerza i ascety. Zadajmy sobie pytanie: \" Jaki był ideał średniowiecznego rycerza ,a jaki ascety ? \".
W eposie rycerskim pt.: \" Pieśń o Rolandzie \" odnajdujemy postać, ...
Dialog z Bogiem w utworach literatury polskiej
Początki litereatury polskiej i pierwsze strofy skierowane do Boga - \"Bogurodzica\".
Utwory Jana Kochanowskiego:
postawa zupełnego podporządkowania i akceptacji Boga w pieśni \"Czego chcesz od nas Panie\",
\"Treny\" - zmiana nastawienia z zachwytu na rezygnację.
Mała Improwizacja Gustawa - jeden z najpiękniejszych dialogów z Bogiem ...
Proces badawczy w marketingu
PROBLEM BADAWCZY To każda bariera, która utrudnia przedsiębiorstwu realizacje jego celów marketingowych.
Występują dwa sposoby definiowania problemu badawczego:
• orientowanie problemu na decyzje
• orientowanie problemu na fakt
ORIENTACJA PROBLEMU NA DECYZJE Polega na takim ustaleniu celu badania, aby po jego przeprowadzen...
Pierwowzory postaci Andrzeja Kmicica z "Potopu"
80. Pierwowzory literackie postaci Andrzeja Kmicica z \"Potopu\" H. Sienkiewicza.
Główni bohaterowie \"Trylogii\" to postaci niezwykłe i dynamiczne. Autor obdarza je największą odwagą, stawia w centrum wydarzeń historycznych i czyni ośrodkiem akcji romansowej. W \"Potopie\" taką postacią jest Andrzej Kmicic. Można zaliczyć go do postaci h...
Dokładniej o bohaterach romantyzmu
Romantyzm w Polsce zaowocował wieloma pięknymi utworami. Sytuacja w Polsce w tych czasach (represje po powstaniu i liczne emigracje) jeszcze bardziej przyczyniła się do powstawania dzieł , które oprócz tematyki romantyzmu miały także akcent patriotyczny. Tak więc wielu wybitnych , polskich poetów przelewało na papier swoje obserwacje naszego kra...
Krótka analiza i interpretacja wiersza "Wczorajszemu"
TADEUSZ GAJCY „Wczorajszemu”
Poeta czuł się rozpięty między przeszłością a przyszłością. Teraźniejszość go przerażała. Niektóre ze swoich wierszy kieruje do ludzi z przyszłości, ten do potomnych. Podmiot liryczny nie jest ujawniony, ale jest obecny bo przemawia, poucza, gromi, wskazuje. Adresatem „ty”, które tkwi w prz...
Dekadentyzm, impresjonizm, symbolizm w utworach Młodej Polski
„Dekadentyzm, impresjonizm, symbolizm w utworach Młodej Polski.”
Dekadentyzm to pewien stan emocjonalny, który narodził się z obserwacji przeobrażeń we współczesnym świecie, traktowanych jako konieczny rezultat realizowania idei i haseł wyrastających z przesłanek pozytywistycznych. U schyłku XIX wieku postawa dekadencka uznana zo...
Sprzedaż wysyłkowa - pojęcie
SPRZEDAŻ WYSYŁKOWA Jest prowadzona przez producentów, wyspecjalizowane sklepy, domy towarowe, supersamy. Produkty oferowane są nabywcom za pośrednictwem:
• drukowanych katalogów
• katalogów nagranych na wideokasety i ofert prezentowanych w telewizji
• katalogi nagrywane na dyskietki domowych komputerów
• drukowany...