Przesłanki i tendencje rozwojowe marketingu globalnego Jeszcze 15 lat temu traktowanie marketingu globalnego odbywało się na zasadzie swoistego dodatku do marketingu uprawianego na rynku krajowym. Istniało wiele przedsiębiorstw o zasięgu globalnym lecz ich działania oparte były na rynku krajowym a rynek globalny traktowany był marginalnie. Obecnie nie jest możliwe ignorowanie globalnego wymiaru marketingu. Dotyczy to również produktów produkowanych i oferowanych wyłącznie na rynek wewnętrzny, gdyż produkty te konkurować muszą z wyrobami zaprojektowanymi i wytwarzanymi przez firmy zagraniczne. [19] Analiza rynków międzynarodowych ukazuje głębokie różnice pomiędzy poszczególnymi krajami, które dotyczą stylu życia, zachowań i postaw. Gwałtowny rozwój technologii przekazu informacji, technologii komunikacji spowodował wzrost znaczenia marketingu globalnego. Globalnej reorganizacji ulegają również usługi. Przykładem może być tu wchodzenie firm ubezpieczeniowych na rynek polski (Allianz, Commercial Union). Procesy globalizacyjne związane są z dokonującym się ujednoliceniem aspiracji na całym świecie, które powoduje dążenie coraz większej części mieszkańców globu do osiągnięcia ukazywanych im nieustannie korzyści związanych z nowym stylem życia. Związane jest to także ze zjawiskiem zanikania różnic narodowych i regionalnych. [20]
Przesłanki i tendencje rozwojowe marketingu globalnego
Przesłanki i tendencje rozwojowe marketingu globalnego Jeszcze 15 lat temu traktowanie marketingu globalnego odbywało się na zasadzie swoistego dodatku do marketingu uprawianego na rynku krajowym. Istniało wiele przedsiębiorstw o zasięgu globalnym lecz ich działania oparte były na rynku krajowym a rynek globalny traktowany był marginalnie. Obecnie nie jest możliwe ignorowanie globalnego wymiaru marketingu. Dotyczy to również produktów produkowanych i oferowanych wyłącznie na rynek wewnętrzny, gdyż produkty te konkurować muszą z wyrobami zaprojektowanymi i wytwarzanymi przez firmy zagraniczne. [19] Analiza rynków międzynarodowych ukazuje głębokie różnice pomiędzy poszczególnymi krajami, które dotyczą stylu życia, zachowań i postaw. Gwałtowny rozwój technologii przekazu informacji, technologii komunikacji spowodował wzrost znaczenia marketingu globalnego. Globalnej reorganizacji ulegają również usługi. Przykładem może być tu wchodzenie firm ubezpieczeniowych na rynek polski (Allianz, Commercial Union). Procesy globalizacyjne związane są z dokonującym się ujednoliceniem aspiracji na całym świecie, które powoduje dążenie coraz większej części mieszkańców globu do osiągnięcia ukazywanych im nieustannie korzyści związanych z nowym stylem życia. Związane jest to także ze zjawiskiem zanikania różnic narodowych i regionalnych. [20]
Materiały
Benchmarking - wyjaśnienie
Benchmarking
Metoda porównań własnych rozwiązań z najlepszymi oraz ich doskonalenie poprzez uczenie się od innych i wykorzystywanie ich doświadczeń.; jest działaniem systematycznym, procesem porównywania swoich produktów, metod i procesów z ich odpowiednikami w firmach lepiej zarządzanych; proces ciągłego uczenia się.
„lepiej uczyć się ...
Biblia - wstęp, dzieje, budowa
Biblia (dosł. \"księgi\" [gr.] l.poj. biblion) chrześcijańska składa się ze Starego i Nowego Testamentu (Przymierza). Stary Testament obejmuje 45-47 ksiąg spisanych głównie po hebrajsku, lecz również po aramejsku (b. mało) i grecku (2 księgi). Nowe Przymierze to 27 ksiąg w języku greckim.
Podział na księgi:
- historyczne - poemat epicki, s...
Związki frazeologiczne związane z apokalipsą
Związki frazeologiczne związane z tekstem „Apokalipsy”
„Apokalipsa” to potworne wydarzenie, katastrofa, zagłada ( np. tytuł filmu „Czas apokalipsy” )
Słowo apokalipsa nabrało szczególnego znaczenia w czasie II wojny światowej- czterej jeźdźcy apokalipsy to zwiastun katastrofy np. na białym koniu- zaraza, na ...
Sonety odeskie - "Ekskuza"
SONETY ODESKIE JAKO PAMIĘTNIK LIRYCZNY POETY
Sonety odeskie prezentują:
miłość i tęsknotę do ukochanej kobiety i do ojczyzny (“Sonet do Niemna”)
realistyczne scenki rodzajowe z życia odeskich salonów, z życia towarzyskiego
zadumę nad własną twórczością i własnymi dokonaniami poetyckimi (“Ekskuza”)
&...
Znaczenie Biblii dla kultury europejskiej
Znaczenie Biblii dla kultury europejskiej, wp³yw na jêzyk potoczny i literaturê
- Biblia, obok mitologii i reszty antyku stanowi podstawê kultury europejskiej, na niej bowiem opiera siê wiêkszoœæ motywów, archetypów i toposów przytoczonych w literaturze póŸniejszej; praktycznie ca³y œwiat...
Cenowa struktura rynku
Typowa cenowa struktura rynku składa się z 3 segmentów:
1) rynku górnego (cen wysokich), który tworzy stosunkowo wąska grupa nabywców, kupująca artykuły markowe najwyższej klasy;
2) rynku średniego, obejmującego przede wszystkim nabywców z tzw. klasy średniej, chętnie kupujących towary markowe popularnych producentów i towary opatrzone mar...
Rodzaje porównań analiz
RODZAJE PORÓWNAŃ
Wartościowanie zjawisk gospodarczych, ocena kierunków ich zmian wy-maga przyjęcia określonej BAZY PORÓWNAŃ. Pozwala to ustalić odchylenia stanowiące podstawę do oceny pozytywnej lub negatywnej. W metodzie porównań ocenia się przynajmniej dwie wielkości ekonomiczne. Jedna jest wielkością ocenianą (rzeczywiście osiągniętą), dru...
Analiza "Campo di Fiori" Czesława Miłosza
Campo di Fiori (z tomu Ocalenie 1945)
Wiersz napisany rytmicznym ośmiozgłoskowcem; możemy potrak¬tować go jako nieregularną sylabotoniczną7 białą oktawę (czyli wier¬sz zbudowany z ośmiu wersów), lub – przy założeniu, że każde dwa wersy stanowią całość (gdyż zwykle łączą się one pod względem lo¬gicznym i składniowym) ...