PROMOCJA DODATKOWA Obejmuje zespół instrumentów tworzących dodatkowe i nadzwyczajne bodźce zwiększające stopień atrakcyjności produktu wobec nabywcy i podwyższające jego skłonność do zakupu. Wyróżnia się: • promocje nastawioną na konsumenta • promocję nastawioną na własny personel sprzedażowy • promocję nastawioną na agentów i pośredników przedsiębiorstwa Instrumenty promocji nastawionej na konsumenta: • obnizki cen • bezplatne próbki towarów • kupony • oferty refundowane • premie od zakupu • konkursy, loterie, gry • ekspozycje w punkcie sprzedaży Instrumenty promocji nastawionej na własny personel sprzedażowy: • system wynagrodzeń stymulujący w agresywny sposób wzrost wydajności pracy • premie (bony) dla sprzedawców osiągających ponadprzeciętną wydajność pracy • spotkania z personelem sprzedażowym (przekazywanie informacji, wymiana doświadczeń, integracja sprzedawców z przedsiębiorstwem) • kształtowanie wiedzy fachowej sprzedawców (poprzez ciągłe dostarczanie poradników, instrukcji, informacji charakteryzujących produkty, firmę itp.) Instrumenty promocji nastawionej na agentów i pośredników przedsiębiorstwa: • cena zmienna • rabaty i premie z tytułu sprzedaży OBNIŻKI CEN Głębokość jej musi być atrakcyjna dla nabywców (min. rzędu 15-20%), nie może jednak przekraczać psychologicznych barier hamujących sprzedaż. Dotyczą zwłaszcza produktów o dużej elastyczności cenowej popytu (np. czekolada, ekspres do kawy, samochód) w stosunku do których redukcja może przynieść ponadproporcjonalne efekty sprzedażowe. BEZPŁATNE PRÓBKI TOWARÓW Mają za zadanie przezwyciężyć bariery nieufności, jakie zazwyczaj wykazują nabywcy wobec produktów nowych i nieznanych oraz zachęcenie poprzez bezpośredni i bezpłatny kontakt do pierwszego zakupu. Podobną rolę spełniają także degustacje, pokazy, demonstracje i wystawy. KUPON To instrument promocji dodatkowej upoważniającej jego posiadacza do zakupu towaru po cenie obniżonej o wartość uwidocznioną na stosownym kuponie. Ich emitentami są przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe. Mogą być zamieszczane w prasie, dostarczane do mieszkań oraz dołączone do innych towarów. OFERTA REFUNDOWANA To instrument promocji dodatkowej polegający na zwrocie części ceny po przedłożeniu dowodu zakupu. Jej celem jest odwrócenie uwagi klientów od oferty firm konkurencyjnych. PREMIA OD ZAKUPU To instrument promocji dodatkowej stanowiący bezpłatny upominek rzeczowy, jakim premiuje się zakup określonego produktu.
Promocja dodatkowa - co to jest
PROMOCJA DODATKOWA Obejmuje zespół instrumentów tworzących dodatkowe i nadzwyczajne bodźce zwiększające stopień atrakcyjności produktu wobec nabywcy i podwyższające jego skłonność do zakupu. Wyróżnia się: • promocje nastawioną na konsumenta • promocję nastawioną na własny personel sprzedażowy • promocję nastawioną na agentów i pośredników przedsiębiorstwa Instrumenty promocji nastawionej na konsumenta: • obnizki cen • bezplatne próbki towarów • kupony • oferty refundowane • premie od zakupu • konkursy, loterie, gry • ekspozycje w punkcie sprzedaży Instrumenty promocji nastawionej na własny personel sprzedażowy: • system wynagrodzeń stymulujący w agresywny sposób wzrost wydajności pracy • premie (bony) dla sprzedawców osiągających ponadprzeciętną wydajność pracy • spotkania z personelem sprzedażowym (przekazywanie informacji, wymiana doświadczeń, integracja sprzedawców z przedsiębiorstwem) • kształtowanie wiedzy fachowej sprzedawców (poprzez ciągłe dostarczanie poradników, instrukcji, informacji charakteryzujących produkty, firmę itp.) Instrumenty promocji nastawionej na agentów i pośredników przedsiębiorstwa: • cena zmienna • rabaty i premie z tytułu sprzedaży OBNIŻKI CEN Głębokość jej musi być atrakcyjna dla nabywców (min. rzędu 15-20%), nie może jednak przekraczać psychologicznych barier hamujących sprzedaż. Dotyczą zwłaszcza produktów o dużej elastyczności cenowej popytu (np. czekolada, ekspres do kawy, samochód) w stosunku do których redukcja może przynieść ponadproporcjonalne efekty sprzedażowe. BEZPŁATNE PRÓBKI TOWARÓW Mają za zadanie przezwyciężyć bariery nieufności, jakie zazwyczaj wykazują nabywcy wobec produktów nowych i nieznanych oraz zachęcenie poprzez bezpośredni i bezpłatny kontakt do pierwszego zakupu. Podobną rolę spełniają także degustacje, pokazy, demonstracje i wystawy. KUPON To instrument promocji dodatkowej upoważniającej jego posiadacza do zakupu towaru po cenie obniżonej o wartość uwidocznioną na stosownym kuponie. Ich emitentami są przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe. Mogą być zamieszczane w prasie, dostarczane do mieszkań oraz dołączone do innych towarów. OFERTA REFUNDOWANA To instrument promocji dodatkowej polegający na zwrocie części ceny po przedłożeniu dowodu zakupu. Jej celem jest odwrócenie uwagi klientów od oferty firm konkurencyjnych. PREMIA OD ZAKUPU To instrument promocji dodatkowej stanowiący bezpłatny upominek rzeczowy, jakim premiuje się zakup określonego produktu.
Materiały
Klimat w Ameryce Południowej
Klimat
Ameryka Południowa jest położona we wszystkich strefach klim.: od klimatów równikowych w części pn. kontynentu, przez zwrotnikowe, podzwrotnikowe, umiarkowane, do strefy klimatów okołobiegunowych na krańcach pd.; w Andach, ze względu na znaczne wyniesienie, panuje chłodny klimat górski z wyraźnie wykształconą piętrowością: pn. część Ame...
Istota i obszar analizy
1 ISTOTA I OBSZAR ANALIZY
Rachunek przepływów pieniężnych odzwierciedla przepływy gotówkowe w 3 obszarach:
1. Przepływy z działalności operacyjnej – związane z produkcją, handlem oraz św. usług
a) wpływy gotówki, wypłaty gotówki,
b) saldo przepływów gotówki z działalności.
2. Przepływy z działalności inwestycyjnej – odzwiercie...
Analiza i interpretacja sonetu "Czatyrdah"
ANALIZA I INTERPRETACJA SONETU \"CZATYRDAH\"
Zbiór sonetów krymskich, z których pochodzi \"Czatyrdah\", to dzieło wyjątkowe. Wyjątkowe zarówno ze względu na kunszt formy, jak i maestrię w kreowaniu obrazów; czytelnik słyszy \"pomp złowieszcze jęki\", widzi, jak \"słońce krwawo zachodzi\", obawia się zrobić krok nad przepaścią, gdzie źre...
Obsługa papierów wartościowych
Bankowa obsługa papierów wartościowych
• Papierami wartościowymi – są to wszelkie dokumenty reprezentujące prawa majątkowe ich posiadacza.
• Rodzaje papierów wartościowych:
a. udziałowe (majątkowe) np. akcje
b. wierzycielskie np. weksle, obligacje.
• Papiery wartościowe są przedmiotem handlu, a banki biorą udział w o...
Czy Krasicki jest klasykiem?
I śmiech niekiedy może być nauką ... Udowodnij, że Krasicki jest klasykiem
I. Sytuacja polityczna w okresie oświecenia
1. Wzmocnienie pozycji szlachty kosztem władzy królewskiej
2. Liberum veto
3. Zady ówczesnej literatury
II. \"I śmiech niekiedy może być nauką ... \"
1. Bajki
a) geneza bajek
b) cel i rola bajek
c) \"Ptaki w klatce\...
Elementy satyry i komizmu w twórczości polskich pisarzy oświecenia
Sytuacja w państwie, w wieku XVII i XIX była przyczyną powstania literatury parenetycznej. Polska była krajem, w którym szlachta miała ogromny wpływ na losy państwa. Król był od niej całkowicie zależny i nie mógł sam podejmować decyzji. Takie prawa jak np. liberum veto osłabiały wewnętrznie Polskę i były późniejszą przyczyną szybkich rozbiorów P...
Powstanie i rozwój tragedii greckiej
Tragedia - jeden z najstarszych gatunków dramatu, powstała w starożytnej Grecji z religijnych obrzędów związanych z kultem boga Dionizosa. Dionizos, bóstwo pierwotnie obce, tracko-frygijskie, opanował Grecję nie wcześniej niż w początkach VIII w p.n.e.. Ze swej ojczyzny przyniósł on ze sobą pierwiastek w religii greckiej nowy, a za to właściwy...
Analiza "Psalm" Wisławy Szymborskiej
Psalm
Wiersz Psalm z tomu Wielka liczba (1976) rozpoczyna się dobitnym, jednoznacznym stwierdzeniem: O, jakże są nieszczelne granice ludz¬kich państw! Jest to refleksja oparta na spojrzeniu z góry. Z takiej per¬spektywy widać, że ludzie podzielili świat na państwa, narzucili pozor¬ny porządek, ustalili granice, zakresy, regu...