Reklama, podobnie jak każde inne działanie, musi być starannie zaplanowana. Istotne znaczenie w tym procesie ma: -określenie celów reklamy i docelowych grup odbiorców, -określenie przedmiotu i środków reklamy, -określenie sposobów finansowania oraz budżetu. Niektóre z tych zagadnień powinny być opracowane przez reklamującą się firmę, inne zaś przez agencję reklamową realizującą kampanię. Kreatywna reklama jest, bowiem sztuką łączenia logiki przekazu z wyobraźnią menedżerów, scenarzystów i plastyków. Wybierając środki reklamy uwzględnić należy: -możliwość wykorzystania lub przeciwstawienia się konkurentom na samym polu, np.TV, -dostępność poszczególnych środków przekazu dla odbiorców, -rozmiary rynku docelowego, -koszt całkowity i jednostkowy w danym medium, -możliwości finansowania. Wybór metody reklamowej oznacza wybór drogi, którą reklama chce „dotrzeć do serca” lub „przedrzeć się do umysłów” docelowych klientów. Można to osiągnąć przez: -reklama skojarzeniowa np. Camel – rajdy, smak przygody, -podkreślenie cech produktu np. Volwo –bezpieczeństwo, -wykorzystanie świadectwa idoli, gwiazd filmu, specjalistów lub zwykłych osób, np. N. Kinsky – mydełka; gospodynie domowe –proszki, margaryny, -wezwanie do przyłączenia się do większości np. wszyscy mają już w kuchni rękawice i fartuszki firmy NEW – ART., -opowiadanie krótkich historyjek, np. Levi`s –opowieść plażowa w TV, -sprzedaż dowcipna, -fantasty, użycie elementów baśniowych, -musical – akcentowanie podkładu muzycznego umożliwia późniejsze wykorzystanie radia. Wybrana metoda reklamowa musi korespondować z przyjętą wcześniej koncepcją pozycjonowania.
Plan reklamy
Reklama, podobnie jak każde inne działanie, musi być starannie zaplanowana. Istotne znaczenie w tym procesie ma: -określenie celów reklamy i docelowych grup odbiorców, -określenie przedmiotu i środków reklamy, -określenie sposobów finansowania oraz budżetu. Niektóre z tych zagadnień powinny być opracowane przez reklamującą się firmę, inne zaś przez agencję reklamową realizującą kampanię. Kreatywna reklama jest, bowiem sztuką łączenia logiki przekazu z wyobraźnią menedżerów, scenarzystów i plastyków. Wybierając środki reklamy uwzględnić należy: -możliwość wykorzystania lub przeciwstawienia się konkurentom na samym polu, np.TV, -dostępność poszczególnych środków przekazu dla odbiorców, -rozmiary rynku docelowego, -koszt całkowity i jednostkowy w danym medium, -możliwości finansowania. Wybór metody reklamowej oznacza wybór drogi, którą reklama chce „dotrzeć do serca” lub „przedrzeć się do umysłów” docelowych klientów. Można to osiągnąć przez: -reklama skojarzeniowa np. Camel – rajdy, smak przygody, -podkreślenie cech produktu np. Volwo –bezpieczeństwo, -wykorzystanie świadectwa idoli, gwiazd filmu, specjalistów lub zwykłych osób, np. N. Kinsky – mydełka; gospodynie domowe –proszki, margaryny, -wezwanie do przyłączenia się do większości np. wszyscy mają już w kuchni rękawice i fartuszki firmy NEW – ART., -opowiadanie krótkich historyjek, np. Levi`s –opowieść plażowa w TV, -sprzedaż dowcipna, -fantasty, użycie elementów baśniowych, -musical – akcentowanie podkładu muzycznego umożliwia późniejsze wykorzystanie radia. Wybrana metoda reklamowa musi korespondować z przyjętą wcześniej koncepcją pozycjonowania.
Materiały
"Odprawa posłów greckich" - mit trojański
Nawiązania do mitu trojańskiego
Jan Kochanowski sięgnął do mitologi wykorzystując wątek z Iliady Homera i odpowiednio go rozszerzając. W dranacie nawiązał do faktu wysłania greckich posłów do Troi w celu odebrania Heleny i polubownego rozwiązania konfliktu.
Młodzież w IIIcz Dziadów
SPOŁECZEŃSTWO POLSKIE
• młodzież
Aresztowania najczęściej dotyczą młodzieży. Są oni świadomi tego co robią, są nieugięci, wierni ideałom, patrioci, solidarni, zawzięci. Dla niektórych z nich walka stała się częścią ich życia. Walczą do końca. Ich środowisko: bohaterskie, ludzie konsekwentnie potwierdzający swe ideały, wartości; w rękach...
Czlowiek i obywatel w twórczości Reja, Modrzewskiego i Kochanowskiego
Temat: Model człowieka i obywatela w twórczości Reja, Modrzewskiego i
Kochanowskiego.
M. Rej w dialogu \"Krótka rozprawa między trzema osobami, Panem, Wójtem a
Plebanem\" krytykuje stosunki międzyludzkie. Wstęp zachęca czytelnika do
refleksji. Autor zarzuca duchowieństwu pychę, lenistwo, chciwość, zaniedbywanie
obowiązków, nie o...
Informacje o firmach w Polsce zajmującej się leasingiem
Dokładnie liczba firm zajmujących się w Polsce leasingiem nie jest znana. Szacunkowe dane resortu mówią o 200 podmiotach płacących podatki od dochodów uzyskanych dzięki oddawaniu leasingu maszyn i urządzeń.
Natomiast Komitet Przedsiębiorstw Leasingowych (KPL) rozpoznaje 100 firm prowadzących taka działalność
Większość z nich to firmy bardz...
Sytuacja w kulturze po I wojnie światowej
2. SYTUACJA W KULTURZE PO I WOJNIE ŚWIATOWEJ
W Europie w tym czasie panowały nastroje przygnębienia i niepokoju. Dla wielu państw wojna zakończyła się klęską, dowiodła też do jakich zniszczeń człowiek jest zdolny. Załamaniu uległ system demokratyczny (dający obywatelom swobody i prawa polityczne, uznający wpływ obywateli na rządy i ich współud...
Poezja młodopolska - inspiracje
Inspiracją dla poezji młodopolskiej stały się wiersze Charles\'a Baudelaire\'a, Paula Verla-ine\'a i Jeana-Arthura Rimbauda.
Baudelaire w tomie \"Kwiaty zła\" ukazywał podłość i zwierzęcość ludzkiej natury, brnącej w grzech i upadek. Drwił z moralności, przedstawiał perwersyjną erotykę. W turpistycznym wierszu \"Padlina\" użył kontrastu międz...
Socjologia ogólna a szczegółowa - porównanie
SOCJOLOGIA OGÓLNA - tworzy teorie obejmujące zespoły zjawisk (ich ogół) występujące w społeczeństwach (całych), które służą wyjaśnieniu zjawisk i procesów podstawowych (ważnych dla wszystkich dziedzin życia społecznego); jej zadaniem jest również ustalanie pojęć.
Główne teorie socjologii ogólnej:
1. teoria struktur społecznych (teoria społecze...
Transakcje rynku walutowego
TRANSAKCJE RYNKU WALUTOWEGO obejmują: 1.TRANSAKCJE TERMINOWE: Transakcje natychmiastowe- ustalenie kursu kupna- sprzedaży waluty A za walutę B w momencie zawierania umowy z jednoczesnym zobowiązaniem obydwu stron do dostarczenia walut będących przedmiotem transakcji w ciągu 2 dni roboczych. Transakcje terminowe-kupno/ sprzedaż waluty A za B przy...