Moja ocena na temat reklam



Reklama to rozpowszechnianie informacji o danym towarze w celu zwrócenia na niego uwagi i zachęcenia do jego zakupu. Służą do tego plakaty, ulotki, napisy, bilboardy ustawiane na każdym rogu ulicy, ogłoszenia w prasie i w radiu, ale głównym i najskuteczniejszym nośnikiem informacji reklamowych jest telewizja. Reklama na stałe pojawiła się w polskiej codzienności w połowie lat osiemdziesiątych. Od tego czasu każdego dnia jesteśmy zasypywani tonami folderów i ogłoszeń. Reklamy kierowane są do wszystkich, ale największy wpływ mają na dzieci. Kiedy przychodzi pora na reklamy, maluchy zasiadają przed telewizorami i z zainteresowaniem wpatrują się w ekran. Większość z nich zna teksty reklamowe na pamięć. Głównym propagatorem poprawnej polszczyzny powinna być szkoła a nie hasła reklamowe. Jedną z pierwszych i najsłynniejszych polskich reklam z czasów przedwojennych była reklama cukru autorstwa Melchiora Wańkowicza : "Cukier krzepi", za którą autor otrzymał bardzo wysokie honorarium wynoszące 5 tysięcy złotych. Hasło to w krótkim czasie stało się sloganem, który znała cała Polska. Aby wytłumaczyć nadużywanie przez Polaków alkoholu uzupełniono ten tekst dodając słowa: "... a wódka jeszcze lepiej". Hasło to miało charakter humorystyczny i do chwili obecnej stosowane jest w języku potocznym Język reklam nie należy do wyszukanych. Wyrazy użyte w reklamach muszą być proste i zrozumiałe dla przeciętnego obywatela. Hasła reklamowe powinny zawierać minimum słów a maksimum treści. Muszą być krótkie, melodyjne, łatwe do zapamiętania i łatwo wpadające w ucho. Przykładem może być reklama Coca - coli : "Coca - cola to jest to" autorstwa Agnieszki Osieckiej. Słysząc to hasło klient wyobraża sobie, że Coca - Cola jest wszystkim, czego mu potrzeba do życia. Ulubionym słowem twórców reklam jest wyraz "nowy". "Nowy" jest szampon, dezodorant, proszę do prania, płyn do płukania tkanin, płyn do mycia naczyń, samochód, krem do twarzy itp. Słowo to można dopasować do każdego produktu. Informuje ono o innowacjach dokonanych przez producentów oraz o doskonałości danego produktu. Niestety, "nowy" nie zawsze znaczy "lepszy". Dzięki reklamie do naszego języka wchodzi niepotrzebnie bardzo wiele słów obcojęzycznych, często niezrozumiałych dla przeciętnego obywatela takich jak : bilboard, spot, casting, które równie dobrze mogłyby być zastąpione ich polskimi odpowiednikami. W reklamach używane są również demagogiczne argumenty, wpływające na podświadomość klientów. Sprowadzają się one do efektownych, ale zazwyczaj nie spełnianych obietnic. W wielu reklamach występują chwytliwe slogany : zaufaj, wybierz, najlepszy, doskonały, jesteś tego warta, jedyny itp. Kilkusekundowe filmy, których emisja w godzinach największej oglądalności kosztuje setki tysięcy złotych mają zainteresować jak największą ilość potencjalnych klientów. Dlatego też do reklam angażowani są powszechnie znani i lubiani ludzie kultury. Oczekujemy od nich posługiwania się piękną, nienaganną polszczyzną. Tymczasem testy reklam są tak sformułowane, że zawierają błędy językowe i gramatyczne. Dowiadujemy się na przykład, że możemy "kupywać" zamiast "kupować". Agencje reklamowe wypracowały swoiste kanony językowe. Według nich należy mówić krótko, szybko, zwięźle zamiast pięknie, ponieważ każda sekunda reklamy kosztuje fortunę. Tendencje językowe pojawiające się w reklamach przenikają do języka potocznego społeczeństwa przez co go zubożają i zaśmiecają czyniąc mało estetycznym. Niegdyś wzorcem językowym była literatura piękna. Ludzie kształtowali swój język czytając dzieła wybitnych pisarzy i poetów. Obecnie daje się zaobserwować niepokojące zjawisko polegające na tym, że język reklam staje się dla wielu ludzi wzorem godnym naśladowania. Należałoby sobie życzyć, aby język reklam był poprawny i zrozumiały.

Moja ocena na temat reklam

Materiały

Reakcje występujące we frustracji a) frustracja – agresja - frustracja jako przerwanie działań zmierzających do osiągnięcia celu rodzi tendencję do agresji - siła pobudzenia do agresji jest zależy od: • siły popędu leżącego u podstaw zablokowanej czynności • wielkość przeszkody • ilość kolejnych frustracji - agresja zmniejsza się kiedy człowiek anty...

Szlachta w literaturze romantyzmu polskiego Stosunek do przeszłości szlacheckiej w literaturze polskiego romantyzmu. Jako, że w początkowej fazie romantyzmu nastąpił odwrót od wszelkich przejawów oświecenia, tak więc odstąpiono również od krytyki szlachty; krytyki, bo właśnie ten wątek dominuje, jeżeli w ogóle się pojawia; potem jednak, w wyniku rozwoju wydarzeń historycznyc...

Rozważania w "Rozmowie Mistrza Polikarpa ze śmiercią" Stosunek średniowiecza do śmierci.Kościół celowo skłaniał ludzi do myślenia o śmierci, co potwierdza popularne wówczas powiedzenie \"Memento mori\". Śmierć należała do tzw. spraw ostatecznych obok sądu ostatecznego, piekła i nieba. Kościół różnicował śmierć człowieka grzesznego i cnotliwego. Pierwsza miała być przykra, druga stanowiła zwykłą kon...

Tezy Ramsteina TEZY RAMSTEINA: 1- KOBIETY SĄ BARDZIEJ MOBILNE OD MĘŻCZYZN; 2- BARDZIEJ MOBILNA JEST LUDNOŚĆ WIEJSKA; 3- MIGRUJĄ NAJCZĘŚCIEJ LUDZIE WYBITNI I SZUMOWINY; 4- WZMOŻONA SKŁONNOŚĆ DO MIGRACJI WYST. W OKREŚLONYCH MOMENTACH ŻYCIA (CO 20 LAT); 5- IM CZŁOWIEK BARDZIEJ WYKSZTAŁCONY TO MA WIĘKSZĄ SKŁONNOŚĆ DO MIGRACJI.

Kompozycja "Romea i Julii" Kompozycja utworu Romeo i Julia to tragedia pięcioaktowa. Akcja utworu toczy się w Weronie i Mantui. Rody Kapuletów i Montekich mają swoje siedziby (i grobowce) w Weronie – tam rozgrywa się większość zdarzeń. Funkcję ekspozycyjną spełnia scena bójki służących umieszczona na początku utworu. Czytelnik dowiaduje się, że jej podłożem je...

Ocena rzeczywistości politycznej w "Na plebani w Wyszkowie" Ocena polskiej rzeczywistości politycznej w opowiadaniu “Na plebanni w wyszkowie\". W opowidaniu tym przedstawione są poglądy Żeromskiego dotyczące polityki prowadzonej przez rząd polski\" z ramienia Rosyjskiej Republiki Rad w skład którego wchodzili : dr. Julian Marchlewski, Feliks Dzierżyński i Feliks Kohn (wcześniej przebywali na pleb...

Fundusze banku, kapitał własny Kapitały (fundusze) własne banku – wielkość, struktura, znaczenie dla banku Kapitał własny to wyrażone w pieniądzu fundusze własne podmiotu gospodarczego, będące odpowiednikiem majątku stanowiącego jego własność. Jednym z podstawowych wymogów stawianych założycielom banku jest zgromadzenie kapitału, którego wielkość powinna być d...

"Konrad Wallenrod" - przebieg zdarzeń Przebieg zdarzeń Utwór rozpoczyna krótki poetycki Wstęp, w którym – w ogólnym ujęciu – zarysowane są wzajemne powiązania historyczne i nienawiść pomiędzy Niemcami a Litwinami oraz zapowiedź klęski wrogów ojczyzny (narracja prowadzona jest z pozycji członka lub zwolennika narodu litewskiego): O Niemnie! wkrótce runą do twych...