W badaniach marketingowych, zmierzających do wyodrębnienia segmentów, stosowane są dwa podejścia: • Kryteria segmentacji opisujące (deskryptywne): to zbiór zmiennych pozwalających zidentyfikować potencjalnego nabywcę na podstawie jego "obiektywny cech". Do zmiennych tych zalicza się czynniki: geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, socjologiczne, społeczne, jak wiek, płeć, dochód, wykształcenie i inne. Kryteria te pozwalają odpowiedzieć na pytanie "kto kupuje produkt?" • Kryteria segmentacji behawiorystyczne: to zbiór zmiennych opisujących przyczyny dokonywania zakupu (wzorce zakupu) przez konsumentów i mających swoje źródło w wyznawanych systemach wartości. Kryteria te pozwalają odpowiedzieć na pytania: "dlaczego nabywcy kupują dany produkt?" oraz "jak konsumenci reagują na określone narzędzia aktywizacji sprzedaży?" KRYTERIA OPISUJĄCE CECHY NABYWCÓW • Kryteria geograficzne • miejsce zamieszkania, np. miasto, przedmieście, wieś • klimat • typografia • wielkość miasta (liczba mieszkańców) • gleba • ustrój polityczny • Kryteria demograficzne • wiek • płeć • rasa • wyznanie • pochodzenie etniczne • wykształcenie • stan cywilny • zdrowie • budowa ciał, np. krępa, drobna, normalna • Kryteria ekonomiczne • zawód • dochód na osobę • dochód gospodarstwa domowego • źródła dochodów • majątek • Kryteria społeczne • klasa społeczna • grupa odniesienia • styl życia • stadium życia rodzinnego • osobowość KRYTERIA CHARAKTERYZUJĄCE WZORCE ZAKUPÓW Sprowadzają się do wyodrębnienia jednorodnych grup nabywców na podstawie motywów zakupu. • podział nabywców na podstawie kryterium lojalności wobec firmy • podział nabywców na podstawie kryterium częstotliwości zakupów Użytkowników dzieli się na "systematycznych", "przeciętnych" i "doraźnych" • podział nabywców na podstawie kryterium opartym na prostych metodach zbierania informacji Odróżnia się grupy zainteresowane głównie niskimi cenami od grup zwracających uwagę na wysoką jakość produktu i obsługi.
Kryteria segmentacji rynku
W badaniach marketingowych, zmierzających do wyodrębnienia segmentów, stosowane są dwa podejścia: • Kryteria segmentacji opisujące (deskryptywne): to zbiór zmiennych pozwalających zidentyfikować potencjalnego nabywcę na podstawie jego "obiektywny cech". Do zmiennych tych zalicza się czynniki: geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, socjologiczne, społeczne, jak wiek, płeć, dochód, wykształcenie i inne. Kryteria te pozwalają odpowiedzieć na pytanie "kto kupuje produkt?" • Kryteria segmentacji behawiorystyczne: to zbiór zmiennych opisujących przyczyny dokonywania zakupu (wzorce zakupu) przez konsumentów i mających swoje źródło w wyznawanych systemach wartości. Kryteria te pozwalają odpowiedzieć na pytania: "dlaczego nabywcy kupują dany produkt?" oraz "jak konsumenci reagują na określone narzędzia aktywizacji sprzedaży?" KRYTERIA OPISUJĄCE CECHY NABYWCÓW • Kryteria geograficzne • miejsce zamieszkania, np. miasto, przedmieście, wieś • klimat • typografia • wielkość miasta (liczba mieszkańców) • gleba • ustrój polityczny • Kryteria demograficzne • wiek • płeć • rasa • wyznanie • pochodzenie etniczne • wykształcenie • stan cywilny • zdrowie • budowa ciał, np. krępa, drobna, normalna • Kryteria ekonomiczne • zawód • dochód na osobę • dochód gospodarstwa domowego • źródła dochodów • majątek • Kryteria społeczne • klasa społeczna • grupa odniesienia • styl życia • stadium życia rodzinnego • osobowość KRYTERIA CHARAKTERYZUJĄCE WZORCE ZAKUPÓW Sprowadzają się do wyodrębnienia jednorodnych grup nabywców na podstawie motywów zakupu. • podział nabywców na podstawie kryterium lojalności wobec firmy • podział nabywców na podstawie kryterium częstotliwości zakupów Użytkowników dzieli się na "systematycznych", "przeciętnych" i "doraźnych" • podział nabywców na podstawie kryterium opartym na prostych metodach zbierania informacji Odróżnia się grupy zainteresowane głównie niskimi cenami od grup zwracających uwagę na wysoką jakość produktu i obsługi.
Materiały
Leasing lombardowy a norweski
Pojęcia leasingu lombardowego i norweskiego są utworzone przez firmy leasingowe; tak nazwane umowy mogą zatem różnić się między sobą co do szczegółów, jednak można wskazać na ich ogólne cechy wspólne. Otóż leasing lombardowy charakteryzuje się zwiększonym ryzykiem leasingodawcy i większymi kosztami leasingobiąrcy. Leasing norweski natomiast ...
Dzieła sztuki renesansowej
ZNACZENIE DRUKARZY
Znajomość dzieł sztuki renesansowej nie była tak powszechna jak dzieł literatury powielanych w wielu egzemplarzach i przez to łatwo dostępnych, zwłaszcza wobec wzrastającej konkurencji drukarni i obniżających się przez to cen. W RP liczba warsztatów drukarskich wzrastała od 1503 roku. Drukarnia stała się bronią i narzędziem...
Porównanie Telimeny i Zosi w Panu Tadeuszu
Telimena i Zosia – Dwie główne postacie kobiece w „Panu Tadeuszu”
W „Panu Tadeuszu” występuje kilka postaci kobiecych, ale dwie główne- to Zosia i Telimena.
Zosia była młodziutką dziewczyną. Miała nie więcej niż 16 lat. Była blondynką, szczupłą i zgrabną. Jasne krótkie włosy kręciły jej się, więc w słońcu wygląd...
Której z bogini przyznałbym złote jabłko ?
Której z bogini przyznałbym złote jabłko i dlaczego ?”
Z mitu „Historia wojny Trojańskiej” możemy wywnioskować, że bezpośrednią przyczyną wojny pod Troją był tzw. „wybór Parysa”. Syn Priama miał z pośród trzech bogiń, wybrać tą jedną najpiękniejszą, której da złote jabłko przyniesione przez boginię Eris. Rzeczą ...
Kontrakt forward - ryzyko
Z natury swojej kontrakty forward są instrumentami kredytowymi. W przeciwieństwie do zwykłych kontraktów w których tylko kredytobiorca jest wystawiony na ryzyko kredytowe, kontrakty forward zawierają ryzyko kredytowe zarówno dla kupującego jak i dla sprzedającego. Jeśli nabywca kupuje jednoroczny kontrakt forward za 100 jednostek pieniężnych a...
Język w "Zemście"
Zemsta\" jest utworem opartym na szczególnego rodzaju kontrastach komicznych. Śmieszne są postacie zamaszystego rębajły i chytrego pa-lestranta, szacownych obywateli ziemskich z przełomu XVIII i XIX stule-cia, których pisarz umieścił w zamczysku z XV wieku, każąc odgrywać przy pomocy Papkina sceny z rycerskiego romansu. Ale źródłem komi-zmu w ut...
Co to jest deizm?
deiœci uznawali istnienie Boga jako stwórcy œwiata,uznawali te¿ wagê nakazów moralnych p³yn¹cych z religii, odrzucali objawienie i wyznaniowe formy wiary;
Prus jako publicysta
TEMAT: Bolesław Prus jako publicysta.
Twórczość rozpoczął Prus od publicystyki. Były to humorystyczne obrazki i wierszyki zebrane w tomie „To i owo”. Przez 40 lat pisał felietony pod wspólnym tytułem „Kroniki tygodniowe”. Wydane w formie książkowej dałyby 30 grubych tomów. Tematyka felietonów zróżnicowana: społeczna, o...