Rola sponsorowania w kulturze Sponsorowanie w obecnym etapie rozwoju społeczno – gospodarczego kraju jest istotnym źródłem finansowania kultury. Dlatego wiele instytucji, organizacji i twórców nie mogłoby egzystować bez tej formy pomocy. Wzrost znaczenia sponsoringu w ostatnich latach wynika ze zmiany systemu wartości społeczeństw krajów wysoko rozwiniętych. Zmienił się stosunek do czasu wolnego i kultury, a działalność sponsoringowa firm zyskała wysoką akceptację społeczną i należy do najskuteczniejszych form oddziaływania na rynek. Sponsorowanie instytucji kultury daje się ściśle powiązać z tworzeniem i rozwijaniem korzystnego wyobrażenia o firmie, jako instytucji, która oprócz dążenia do osiągnięcia swych celów ekonomicznych spełnia tez pewną misję społeczną. Korzyści wynikające ze sponsorowania kultury: • zyskanie przychylności władz i społeczności lokalnych, • promieniowanie dobrej opinii i sławy, jaką cieszy się artysta • reklama produktu lub nazwy firmy sponsorującej, • zainteresowanie ze strony środków przekazu i możliwość przedstawienia się w nowym świetle. Czynniki stymulujące sponsoring w kulturze: • wzrastająca ilość czasu wolnego powodująca zwiększenie zapotrzebowania na działalność kulturalną i sportową, • wzrastające koszty reklamy w mediach, • zmniejszenie dotacji państwowych na kulturę, • rosnąca obojętność konsumentów wobec tradycyjnych środków reklamy (co powoduje konieczność odwoływania się do bardziej subtelnych metod marketingowych, takich właśnie jak sponsoring), • dążenie firm do upowszechnienia ich image’u i wzmocnienia pozycji rynkowej, Należy pamiętać, że celem przedsiębiorstwa jest zysk finansowy. Jeżeli przedsiębiorstwa podejmą się sponsorowania, to dlatego, że widzą w tym rodzaj reklamy handlowej. Wspieranie imprez i instytucji kulturalnych przez sponsora stało się skutecznym narzędziem przyciągającym potencjalnych konsumentów (widzów, słuchaczy, uczestników). Konsekwencją tego handlowego układu jest wzajemna korzyść i to stanowi jeden z podstawowych powodów, by zachęcać do sponsorowania kultury.
Korzyści i czynniki wynikające ze sponsoringu kultury
Rola sponsorowania w kulturze Sponsorowanie w obecnym etapie rozwoju społeczno – gospodarczego kraju jest istotnym źródłem finansowania kultury. Dlatego wiele instytucji, organizacji i twórców nie mogłoby egzystować bez tej formy pomocy. Wzrost znaczenia sponsoringu w ostatnich latach wynika ze zmiany systemu wartości społeczeństw krajów wysoko rozwiniętych. Zmienił się stosunek do czasu wolnego i kultury, a działalność sponsoringowa firm zyskała wysoką akceptację społeczną i należy do najskuteczniejszych form oddziaływania na rynek. Sponsorowanie instytucji kultury daje się ściśle powiązać z tworzeniem i rozwijaniem korzystnego wyobrażenia o firmie, jako instytucji, która oprócz dążenia do osiągnięcia swych celów ekonomicznych spełnia tez pewną misję społeczną. Korzyści wynikające ze sponsorowania kultury: • zyskanie przychylności władz i społeczności lokalnych, • promieniowanie dobrej opinii i sławy, jaką cieszy się artysta • reklama produktu lub nazwy firmy sponsorującej, • zainteresowanie ze strony środków przekazu i możliwość przedstawienia się w nowym świetle. Czynniki stymulujące sponsoring w kulturze: • wzrastająca ilość czasu wolnego powodująca zwiększenie zapotrzebowania na działalność kulturalną i sportową, • wzrastające koszty reklamy w mediach, • zmniejszenie dotacji państwowych na kulturę, • rosnąca obojętność konsumentów wobec tradycyjnych środków reklamy (co powoduje konieczność odwoływania się do bardziej subtelnych metod marketingowych, takich właśnie jak sponsoring), • dążenie firm do upowszechnienia ich image’u i wzmocnienia pozycji rynkowej, Należy pamiętać, że celem przedsiębiorstwa jest zysk finansowy. Jeżeli przedsiębiorstwa podejmą się sponsorowania, to dlatego, że widzą w tym rodzaj reklamy handlowej. Wspieranie imprez i instytucji kulturalnych przez sponsora stało się skutecznym narzędziem przyciągającym potencjalnych konsumentów (widzów, słuchaczy, uczestników). Konsekwencją tego handlowego układu jest wzajemna korzyść i to stanowi jeden z podstawowych powodów, by zachęcać do sponsorowania kultury.
Materiały
Krótka charakterystyka oświecenia
Oświecenie - wiek filozofów, wiek rozumu, wiek ludzi światłych, mądrych, wykształconych. Kolebką nowego prądu umysłowego była Europa zachodnia Anglia, Francja i Holandia. Podstawe idei oświeceniowej tworzyły podlądy XVII w. uczonych filozofów. Kortezjusz dał początek racjonalizmowi twierdząc, iż prawdziwe jest tylko to poznanie które możemy osią...
Akcja e epice?
Akcja - typ fabuły w której przeważają działania i przeciwdziałania bohaterów, zmierzających do uzyskania określonych celów.
Charakteryzuje ją dynamika przebiegu zdarzeniowego, rozwijającego się poprzez:
konflikty
perypetie
intrygi
w kierunku finału dobitnie zaznaczonego w kompozycji utworu, często niespodziewanego i zaskakującego.
Główn...
Zarys dziejów i charakterystyka Cezarego Baryki w "Przedwiośniu"
Bohater niepokorny czyli gra z losem Cezarego Baryki (zarys dziejów i charakterystyka postaci)
Osią konstrukcyjną powieści są dzieje dorastającego chłopca a później młodzieńca, Cezarego Baryki. W powieść włączył narrator elementy życiorysu tego bohatera. Nie wszystkie momenty w tej biografii przekazane zostały z jednakową dokładnością. Nie...
Rola frustracji w procesach motywacyjnych
a) reakcja na frustracje to interpretacja sytuacji. Przyczyny mogą być:
- zewnętrzne: charakterystyczne dla osób niedojrzałych upatrywanie przyczyn niepowodzeń w otoczeniu.
- wewnętrzne: charakterystyczne dla osób z niską samooceną upatrywanie przyczyn w sobie, w swoich brakach
b) frustracja jako czynnik wzmacniający motywację: pojawienie się...
Zależność między przedsiębiorstwem i między procesami realnymi i rezultatami finansowymi
Ogólny schemat zależności między przedsiębiorstwem i otoczeniem oraz między procesami realnymi i rezultatami finansowymi
a) Przedsiębiorstwo funkcjonuje w otoczeniu, które wywiera decydujący wpływ na to co dzieje się wewnątrz przedsiębiorstwa;
b) Granice miedzy przedsiębiorstwem i otoczeniem nie są ostre przy czym samo otoczenie może być r...
Opracowanie "Grażyny"
“Grażyna”
Okoliczności powstania utworu :
Grażyna powstała w 1822 r. w Kownie i Wilnie, wciągu sześciu miesięcy trudnej i żmudnej pracy gdzie Mickiewicz pracował jako nauczyciel. Mickiewicz przeprowadził wiele studiów i badań z bogatych zbiorów bibliotecznych w pisaniu Grażyny, poeta korzystał z licznych źródeł historycznych do...
"Beniowski" Juliusza Słowackiego jako poemat dygresyjny
“Beniowski” - Juliusza Słowackiego jako poemat dygresyjny.
OKOLICZNOŚCI POWSTANIA POEMATU:
krytyka twórczości Słowackiego
intrygi przeciwników
ośmieszające recenzje: trzy poematy » odpowiedź: Balladyna Anhellim
ośmieszanie utworów, które jeszcze się nie ukazały
uczta u Januszkiewicz...
Co to jest teocentryzm ?
• Teocentryzm
Filozofia ta umieszczała Boga w centrum świata. Bóg stworzył świat. Jest uosobieniem dobra, piękna i prawdy. Ludzie uznali wyższość dóbr duchowych nad doczesnymi. Różne zjawiska przyrodnicze interpretowano jako znaki od Boga. Dominowała myśl o życiu po śmierci. Religii i jej założeniom podporządkowana była sztuka i religia.