Wybór rynku docelowego Fazy wejścia firmy na rynek Segmentacja rynku; Określenie cech (profili) konsumentów w poszczególnych segmentach rynku; Ocena atrakcyjności segmentów rynku; Wybór docelowych segmentów rynku; Planowanie miejsca produktów wybranych segmentach rynku; Projektowanie kompozycji marketingowej (marketing-mix) do rynków docelowych; o Produkt o Cena o Dystrybucja o Promocja • Jednym z podstawowych elementów procesu przygotowania działań marketingowych jest segmentacja rynku czyli jego podział według określonych kryteriów na względnie homogeniczne rynki cząstkowe (jednorodne grupy konsumentów), nazywane segmentami, które wyznaczają obszar ekspansji firmy i stanowią punkt odniesienia dla ustalenia rynku docelowego zbytu oraz formułowania strategii marketingowej • Jest ona prowadzona ze względu na fakt, iż niemożliwe jest efektywne zaspokajanie przez firmę potrzeb wszystkich klientów (zbyt duża ich liczba, rozproszenie i zróżnicowanie pod względem swoich potrzeb) • Dlatego też zamiast konkurować na całym rynku, organizacja musi zidentyfikować najbardziej atrakcyjne z własnego punktu widzenia segmenty, które może skutecznie obsługiwać. Prawidłowo wyodrębniony segment rynku powinien spełniać kryteria: Mierzalności – możliwość uzyskania informacji o cechach danej grupy konsumentów, które odróżniają ją od innych grup; Pojemności – powinien być dostatecznie rozległy, aby umożliwić stosowanie specyficznej strategii marketingowej; Wrażliwości – powinien stwarzać szanse oczekiwanej relacji konsumentów na nakierowane na nich instrumenty marketingu; Dostępności – powinien być dostępny dla firmy, a ściślej dla jej produktów, poprzez wykorzystanie istniejących kanałów komunikacyjnych i dystrybucji; Trwałości – powinien umożliwiać opłacalną działalność rynkową przez określony czas
Fazy wejścia firmy na rynek
Wybór rynku docelowego Fazy wejścia firmy na rynek Segmentacja rynku; Określenie cech (profili) konsumentów w poszczególnych segmentach rynku; Ocena atrakcyjności segmentów rynku; Wybór docelowych segmentów rynku; Planowanie miejsca produktów wybranych segmentach rynku; Projektowanie kompozycji marketingowej (marketing-mix) do rynków docelowych; o Produkt o Cena o Dystrybucja o Promocja • Jednym z podstawowych elementów procesu przygotowania działań marketingowych jest segmentacja rynku czyli jego podział według określonych kryteriów na względnie homogeniczne rynki cząstkowe (jednorodne grupy konsumentów), nazywane segmentami, które wyznaczają obszar ekspansji firmy i stanowią punkt odniesienia dla ustalenia rynku docelowego zbytu oraz formułowania strategii marketingowej • Jest ona prowadzona ze względu na fakt, iż niemożliwe jest efektywne zaspokajanie przez firmę potrzeb wszystkich klientów (zbyt duża ich liczba, rozproszenie i zróżnicowanie pod względem swoich potrzeb) • Dlatego też zamiast konkurować na całym rynku, organizacja musi zidentyfikować najbardziej atrakcyjne z własnego punktu widzenia segmenty, które może skutecznie obsługiwać. Prawidłowo wyodrębniony segment rynku powinien spełniać kryteria: Mierzalności – możliwość uzyskania informacji o cechach danej grupy konsumentów, które odróżniają ją od innych grup; Pojemności – powinien być dostatecznie rozległy, aby umożliwić stosowanie specyficznej strategii marketingowej; Wrażliwości – powinien stwarzać szanse oczekiwanej relacji konsumentów na nakierowane na nich instrumenty marketingu; Dostępności – powinien być dostępny dla firmy, a ściślej dla jej produktów, poprzez wykorzystanie istniejących kanałów komunikacyjnych i dystrybucji; Trwałości – powinien umożliwiać opłacalną działalność rynkową przez określony czas
Materiały
Cechy dramatu Szekspira
Cechy dramatu Szekspira:
- odejœcie od trzech klasycznych jednoœci: miejsca, czasu i akcji,
- sceny zbiorowe, w których jednoczeœnie prowadzi dialogi wiele osób,
- mieszanie scen realnych z fantastycznymi,
- wnikliwsza analiza charakterów ludzkich ni¿ we wczeœniejszych dramatach, wyraŸne dominowanie jej nad wyda...
"Ferdydurke" jako powieść groteskowa
FERDYDURKE” W. GĄBROWICZA
Powieść ta zrywa z tradycją powieści realistycznej. Posiada niezwykłą fabułę, której zdarzenia są wprawdzie uporządkowane chronologicznie, ale same w sobie są nielogiczne i nieprawdopodobne. Zdarzenia przypominają bardziej sen niż jawę i Gombrowicz wyraźnie nawiązuje w kompozycji fabuły do techniki onirycznej ...
Uniwersalny charakter dramatu "Moralność pani Dulskiej"
Moralność Pani Dulskiej po latach uniwersalny charakter dramatu
Dyskusja o problematyce zaprezentowanej w dramacie Zapolskiej rozpoczęła się w momencie premiery sztuki i można powiedzieć, że trwa do dzisiaj. Jak pisaliśmy, samo pojęcie „dulszczyzny” na trwałe weszło do polszczyzny jako określenie pewnego typu mentalności. Zalet...
Inteligencja i lud w "Weselu" Wyspiańskiego
96. W jaki sposób Wyspiański przedstawił w \"Weselu\" inteligencję i lud?
W dramacie Wyspiańskiego weselna rozśpiewana chata urasta do symbolu Polski. Dokonuje się w tej chacie przymierze narodowe, ma spełnić się wizja romantycznego poety Zygmunta Krasińskiego, który w \"Psalmach przyszłości\" propagował doskonalenie się, cierpien...
Rośliny cukrodajne i włókniaste - przykłady
ROŚLINY CUKRODAJNE
1- TRZCINA CUKROWA – 75%. CIEPŁY KLIMAT, UPRAWA PRACOCHŁONNA. BRAZYLIA, INDIE, CHINY, KUBA.
2- BURAKI CUKROWE –FRANCJA, UKRAINA, CHINY, POLSKA.
ROŚLINY WŁÓKNISTE
1- BAWEŁNA-KRAJE CIEPŁE O MAŁYCH OPADACH, KRAJE ZWROTNIKOWE PRZY ZASTOSOWANIU SZTUCZNEGO NAWODNIENIA. CHINY (KOSZULKI), USA (JEANSY).
2-...
Trzy rewolucje ukazane w "Szewcach"
Są tu trzy kolejne rewolucje pokazane:
Wszystko zaczyna się od tradycyjnego ustroju kapitalistycznego umieszczonego w realiach międzywojennej Polski; pokazanie są tu podziały społeczne, antagonizmy między nimi; widzimy narzekających na swoje życie i egzystencję szewców i uzależnienie od takich ludzi jak Scurvy; marzą oni o rewolucji, która zm...
Interpretacja wiersza "Gmachy" Juliana Przybosia
Julian Przyboś
„Gmachy\"
konstruktywizm - wyraz zachwytu nad konstrukcjami architek.
„Poeta - wykrzyknik ulicy\" - metafora odległych skojarzeń
metafora musi być oryginalna i nowoczesna,
nie zbanalizowane, utarte myśli
zestawić dotąd nie zestawione pojęcia, odległe od siebie
kiedyś opiewał, teraz wykrzykuje, słyszany w wielkom...
Analiza "Ocalony" Tadeusza Różewicza
Ocalony
Ocalony – wiersz z tomu Niepokój wydanego w 1947 – należy do najbardziej zapadających w pamięć utworów poetyckich Tadeusza Różewicza. Tytuł liryku i czas publikacji sugerują, że ma radosny charakter, a przynajmniej odnosi się do szczęśliwego faktu ocalenia człowieka z wojennej zawieruchy. Lektura tekstu burzy jednak spo...