Wybór rynku docelowego Fazy wejścia firmy na rynek Segmentacja rynku; Określenie cech (profili) konsumentów w poszczególnych segmentach rynku; Ocena atrakcyjności segmentów rynku; Wybór docelowych segmentów rynku; Planowanie miejsca produktów wybranych segmentach rynku; Projektowanie kompozycji marketingowej (marketing-mix) do rynków docelowych; o Produkt o Cena o Dystrybucja o Promocja • Jednym z podstawowych elementów procesu przygotowania działań marketingowych jest segmentacja rynku czyli jego podział według określonych kryteriów na względnie homogeniczne rynki cząstkowe (jednorodne grupy konsumentów), nazywane segmentami, które wyznaczają obszar ekspansji firmy i stanowią punkt odniesienia dla ustalenia rynku docelowego zbytu oraz formułowania strategii marketingowej • Jest ona prowadzona ze względu na fakt, iż niemożliwe jest efektywne zaspokajanie przez firmę potrzeb wszystkich klientów (zbyt duża ich liczba, rozproszenie i zróżnicowanie pod względem swoich potrzeb) • Dlatego też zamiast konkurować na całym rynku, organizacja musi zidentyfikować najbardziej atrakcyjne z własnego punktu widzenia segmenty, które może skutecznie obsługiwać. Prawidłowo wyodrębniony segment rynku powinien spełniać kryteria: Mierzalności – możliwość uzyskania informacji o cechach danej grupy konsumentów, które odróżniają ją od innych grup; Pojemności – powinien być dostatecznie rozległy, aby umożliwić stosowanie specyficznej strategii marketingowej; Wrażliwości – powinien stwarzać szanse oczekiwanej relacji konsumentów na nakierowane na nich instrumenty marketingu; Dostępności – powinien być dostępny dla firmy, a ściślej dla jej produktów, poprzez wykorzystanie istniejących kanałów komunikacyjnych i dystrybucji; Trwałości – powinien umożliwiać opłacalną działalność rynkową przez określony czas
Fazy wejścia firmy na rynek
Wybór rynku docelowego Fazy wejścia firmy na rynek Segmentacja rynku; Określenie cech (profili) konsumentów w poszczególnych segmentach rynku; Ocena atrakcyjności segmentów rynku; Wybór docelowych segmentów rynku; Planowanie miejsca produktów wybranych segmentach rynku; Projektowanie kompozycji marketingowej (marketing-mix) do rynków docelowych; o Produkt o Cena o Dystrybucja o Promocja • Jednym z podstawowych elementów procesu przygotowania działań marketingowych jest segmentacja rynku czyli jego podział według określonych kryteriów na względnie homogeniczne rynki cząstkowe (jednorodne grupy konsumentów), nazywane segmentami, które wyznaczają obszar ekspansji firmy i stanowią punkt odniesienia dla ustalenia rynku docelowego zbytu oraz formułowania strategii marketingowej • Jest ona prowadzona ze względu na fakt, iż niemożliwe jest efektywne zaspokajanie przez firmę potrzeb wszystkich klientów (zbyt duża ich liczba, rozproszenie i zróżnicowanie pod względem swoich potrzeb) • Dlatego też zamiast konkurować na całym rynku, organizacja musi zidentyfikować najbardziej atrakcyjne z własnego punktu widzenia segmenty, które może skutecznie obsługiwać. Prawidłowo wyodrębniony segment rynku powinien spełniać kryteria: Mierzalności – możliwość uzyskania informacji o cechach danej grupy konsumentów, które odróżniają ją od innych grup; Pojemności – powinien być dostatecznie rozległy, aby umożliwić stosowanie specyficznej strategii marketingowej; Wrażliwości – powinien stwarzać szanse oczekiwanej relacji konsumentów na nakierowane na nich instrumenty marketingu; Dostępności – powinien być dostępny dla firmy, a ściślej dla jej produktów, poprzez wykorzystanie istniejących kanałów komunikacyjnych i dystrybucji; Trwałości – powinien umożliwiać opłacalną działalność rynkową przez określony czas
Materiały
Analiza "Próba rozwiązania mitologii" Zbigniewa Herberta
Próba rozwiązania mitologii
Jest to kolejny tekst (z tomu Napis wydanego w 1969 r.) podej¬mujący próbę weryfikacji utrwalonych w tradycji sądów dotyczących mitologii – wywodzących się z niej postaci, symboli, motywów itp.
Akcentowane w wielu źródłach związki kultury europejskiej z dzie¬dzictwem antyku – z filozofi...
Pochodzenie marketingu
FILOZOFIA MARKETINGU Jest to myślenie według marketingowych reguł i zasad przenikające cały proces zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem.
TEORIA MARKETINGU Stanowi zasób wiedzy częściowo o charakterze pozytywnym (starającej się objaśnić naturę zjawisk i procesów \"rozgrywających się\" na styku pomiędzy przedsiębiorstwem, a rynkiem), czę...
Krótka interpretacja utworu "Warkoczyk"
Utwór ,,Warkoczyk” powstał 1948 r., po wojnie. Poeta napisał go po zwiedzeniu Muzeum w Oświęcimiu. W utworze można wyróżnić dwie części: jedną w której poeta cofa się w muzeum.
Pierwsza część składa się z jednej strofy:
,,Kiedy już wszystkie kobity
z transportu ogolono
czterech robotników miotłami
zrobionymi z lipy zamiatało
i gromad...
Co to jest promocja
Promocja – jest to zjawisko które można zdefiniować jako oddziaływanie na nabywców w celu skłonienia ich do działania zgodnego z intencjami nadawcy.
Promocja oznacza wszelkie sposoby komunikowania się z odbiorcami. Za jej pomocą rozwiązuje się sprawy dotarcia z informacją o produkcie do grupy potencjalnych odbiorców oraz nakłonienie ich ...
Które wartości proponowane przez literaturę polską należy przenieść w XXI wiek?
42. Które wartości proponowane przez literaturę polską należy przenieść w XXI wiek?
Świat wartości ludzi i bohaterów poszczególnych epok literackich jest bardzo zróżnicowany. Dla ludzi średniowiecza najważniejszym dobrem i celem życia był Bóg. Osoby żyjące w tej epoce wszystkie swoje sprawy podporządkowywały Stwórcy, wierzyły w niezmienny, us...
Kryteria segmentacji rynku konsumentów
Kryteria segmentacji rynku konsumentów
Geograficzne
Demograficzne
Psychograficzne
Behawioralne
Segmentacja geograficzna – podział rynku na segmenty na podstawie miejsca zamieszkania konsumentów. Rodzaj segmentacji, której punktem wyjścia jest konsument.
Opiera się ona na założeniu, iż rozmiary i ...
Opis zabytków języka polskiego - średniowiecze
\"Omów znane ci średniowieczne zabytki języka polskiego\"
Początki dziejów naszego języka wiążą się z kształtowaniem się naszej państwowości i przyjęciem chrześcijaństwa w 966 roku. Państwo Mieszka I scalało wcześniejsze państwa plemienne. Każde z tych plemion posługiwało się swoim dialektem. Dialekty te różniły się między sobą. Nie by...
Zagadnienia moralne w "Małej apokalipsie"
Zagadnienia moralne
Konwicki analizuje stan polskiego społeczeństwa odwołując się do kategorii moralnych. Na poziomie prostych, codziennych spraw i de¬cyzji wagi państwowej panuje nieuczciwość, łapownictwo, skłonność do wykorzystywania swojej przewagi nad innymi. Żeby nie odcięto ga¬zu, należy przemówić do ręki (29) odpowiedniemu...