Dobór produktów w różnych fazach cyklu życia. Analiza portfolio Podstawowym wnioskiem, jaki można wysnuć analizujżac cykl życia różnych produktów, jest świadomość, że każdy z nich będzie musiał w swoim czasie opuścić rynek. Dlatego przedsiębiorstwo powinno bacznie obserwować tendencje sprzedaży poszczególnych produktów oraz eliminować pozy-cje asortymentowe, które wchodzą w fazę spadku. Równoczesne wytwarzanie dóbr i usług znajdują-cych się w podobnych fazach cyklu życia jest ryzykowne z uwagi na duże wahania sprzedaży i zysku w skali całej firmy. Można temu przeciwdziałać tak dobierając linie produktów lub pozycje asorty-mentowe, aby zanikanie sprzedaży na jednych rynkach było kompensowane jej narastaniem na in-nych. Znajduje to odzwierciedlenie w nazwach nadawanych produktom znajdujących się w różnych fazach cyklu życia. Produkty, które znajdują się w fazie wzrostu określa się często mianem „żywicieli jutra”. Produktom, których sprzedaż wciąż rośnie lub utrzymuje się na wysokim poziomie nadaje się miano „dzisiejszych żywicieli” przedsiębiorstwa. Produkty, które weszły w fazę spadku to „wczorajsi żywiciele”. Ważnym zadaniem jest więc zapewnienie takiego dopływu informacji, aby utrzymać równowagę między produktami znajdującymi się w różnych fazach cyklu życia. Jednym z głównych problemów, z którymi styka się marketer przy wykorzystywaniu teorii cyklu życia produktu, są trudności określenia fazy, w której produkt się znajduje. Jest to sprawa o kapitalnym znaczeniu z uwagi na sprzężenie zwrotne utrzymujące się między stadiami życia a na-rzędziami oddziaływania na rynek. Przedsiębiorstwo nie powinno jednak skupiać całej swojej uwagi na jednym artykule, lecz analizować i doskonalić strukturę całego asortymentu. Popularnym narzędziem optymelizacji asortymentowego programu przedsiębiorstwa jest analiza portfela (portfolio) produktów. Wnioski płynące z analizy portfolio stały się z czasem podstawą do sformuowania i rea-lizacji przez wiele przodujących firm „portfelowej strategii produktu”. W przeciwieństwie do teorii cyklu życia produktów, której przdmiotem są poszczególne pro-dukty lub ich linie, analiza portfolio zajmuje się wszystkimi dobrami i usługami oferowanymi przez przedsiębiorstwo. Tworzy to ramy do zakwalifikowania każdego produktu do jednej z czterech grup: znaków zapytania, gwiaz, dojnych krów lub piesków. Klasyfikacja ta jest punktem wyjścia do ustale-nia wzajemnych relacji między produktami oraz przypożądkowania poszczególnym icj grupom okre-ślonych działań. Kompozycja decyzji zwiazanych z określonym produktem (produktami) zależy więc nie tylko od jego indywidualnej sytuacji, lecz także od relacji do innych produktów oferowanych przez firmę. Idea analizy portfolio wywodzi się z przekonania, że kazda linia produktu lub usługi jest inwe-stycją, której efektywność należy stale analizować. Omawianą matodę stworzono, aby umożliwić kierownictwu wielkich przedsiębiorstw alokację zasobó finansowych między różne linie produktów, w sposób gwarantujący długotrwałą zyskowność. Analiza portfolio nie znajduje natomias zastosowania w firmach o wąskim i płytkim asortymencie. Jedną z najszerzej stosowanych wersji analizy porfolio jest koncepcja opracowana w 1970 r. przez firmę doradczą Boston Counsulting Group. Wersja ta zakłada, że role każdego produktu można określić przy pomocy dwóch kryteriów: 1. udziału w rynku 2. dynamiki sprzedaży, będącej wyrazem stadium cyklu życia. Schemat i rezultaty tego podziału przedstawia „macierz sprzedaży i udziałów”. Oba kryteria tworzą układ współrzędnych: - charakteryzujących pozycje różnych rodzin i linii produktów, - informujących o konsekwencjach zajmowanej pozycji dla gospodarki finansowej przedsiębior-stwa.
Dobór produktów w różnych fazach cyklu życia
Dobór produktów w różnych fazach cyklu życia. Analiza portfolio Podstawowym wnioskiem, jaki można wysnuć analizujżac cykl życia różnych produktów, jest świadomość, że każdy z nich będzie musiał w swoim czasie opuścić rynek. Dlatego przedsiębiorstwo powinno bacznie obserwować tendencje sprzedaży poszczególnych produktów oraz eliminować pozy-cje asortymentowe, które wchodzą w fazę spadku. Równoczesne wytwarzanie dóbr i usług znajdują-cych się w podobnych fazach cyklu życia jest ryzykowne z uwagi na duże wahania sprzedaży i zysku w skali całej firmy. Można temu przeciwdziałać tak dobierając linie produktów lub pozycje asorty-mentowe, aby zanikanie sprzedaży na jednych rynkach było kompensowane jej narastaniem na in-nych. Znajduje to odzwierciedlenie w nazwach nadawanych produktom znajdujących się w różnych fazach cyklu życia. Produkty, które znajdują się w fazie wzrostu określa się często mianem „żywicieli jutra”. Produktom, których sprzedaż wciąż rośnie lub utrzymuje się na wysokim poziomie nadaje się miano „dzisiejszych żywicieli” przedsiębiorstwa. Produkty, które weszły w fazę spadku to „wczorajsi żywiciele”. Ważnym zadaniem jest więc zapewnienie takiego dopływu informacji, aby utrzymać równowagę między produktami znajdującymi się w różnych fazach cyklu życia. Jednym z głównych problemów, z którymi styka się marketer przy wykorzystywaniu teorii cyklu życia produktu, są trudności określenia fazy, w której produkt się znajduje. Jest to sprawa o kapitalnym znaczeniu z uwagi na sprzężenie zwrotne utrzymujące się między stadiami życia a na-rzędziami oddziaływania na rynek. Przedsiębiorstwo nie powinno jednak skupiać całej swojej uwagi na jednym artykule, lecz analizować i doskonalić strukturę całego asortymentu. Popularnym narzędziem optymelizacji asortymentowego programu przedsiębiorstwa jest analiza portfela (portfolio) produktów. Wnioski płynące z analizy portfolio stały się z czasem podstawą do sformuowania i rea-lizacji przez wiele przodujących firm „portfelowej strategii produktu”. W przeciwieństwie do teorii cyklu życia produktów, której przdmiotem są poszczególne pro-dukty lub ich linie, analiza portfolio zajmuje się wszystkimi dobrami i usługami oferowanymi przez przedsiębiorstwo. Tworzy to ramy do zakwalifikowania każdego produktu do jednej z czterech grup: znaków zapytania, gwiaz, dojnych krów lub piesków. Klasyfikacja ta jest punktem wyjścia do ustale-nia wzajemnych relacji między produktami oraz przypożądkowania poszczególnym icj grupom okre-ślonych działań. Kompozycja decyzji zwiazanych z określonym produktem (produktami) zależy więc nie tylko od jego indywidualnej sytuacji, lecz także od relacji do innych produktów oferowanych przez firmę. Idea analizy portfolio wywodzi się z przekonania, że kazda linia produktu lub usługi jest inwe-stycją, której efektywność należy stale analizować. Omawianą matodę stworzono, aby umożliwić kierownictwu wielkich przedsiębiorstw alokację zasobó finansowych między różne linie produktów, w sposób gwarantujący długotrwałą zyskowność. Analiza portfolio nie znajduje natomias zastosowania w firmach o wąskim i płytkim asortymencie. Jedną z najszerzej stosowanych wersji analizy porfolio jest koncepcja opracowana w 1970 r. przez firmę doradczą Boston Counsulting Group. Wersja ta zakłada, że role każdego produktu można określić przy pomocy dwóch kryteriów: 1. udziału w rynku 2. dynamiki sprzedaży, będącej wyrazem stadium cyklu życia. Schemat i rezultaty tego podziału przedstawia „macierz sprzedaży i udziałów”. Oba kryteria tworzą układ współrzędnych: - charakteryzujących pozycje różnych rodzin i linii produktów, - informujących o konsekwencjach zajmowanej pozycji dla gospodarki finansowej przedsiębior-stwa.
Materiały
"Bom kochał najlichsze źdźbło trawy i człeka co z losem się zmaga"
Udowodnij na podstawie wybranych utworów słowa Kasprowicza:
\"Bom kochał najlichsze źdźbło trawy i człeka co z losem się zmaga\"
Zamierzam przyjrzeć się bliżej życiu Jana Kasprowicza celem lepszego zrozumienia jego wierszy. Jest to niezwykle istotne ze względu na częste zmiany w sposobie pojmowania poezji i świata przez autora \"Hymnów\"....
"Inny świat" jako dokument autora
\"Inny świat\" Gustawa Herlinga- Grudzińskiego powstał na podstawie rzeczywistych przeżyć autora. Książka jest relacją autora z jego pobytu w rosyjskich obozach.
Autor opisuje funkcjonowanie obozowych instytucji i mechanizmów rządzących życiem więźniów Losy mieszkańców łagru, ich jednostkowe tragedie ukazują wielki obraz nieludzkiego świata. ...
Nowela jako narzędzie polityki społecznej
Nowela wywodzi się od włoskiego twórcy renesansowego G. Boccaccia i jego \"Dekameronu\" (zbioru 100 nowel). Klasyczna nowela jest utworem krótkim, prozatorskim, o wyrazistej fabule i zredukowanym do minimum komentarzu. W noweli nie ma lub są nikłe wątki poboczne, mała jest ilość bohaterów. Wydarzenia biegną do punktu kulminacyjnego, który przyno...
Cezary Baryka jako "młody gniewny" w "Przedwiośniu"
W 1924 roku pisze Stanisław Żeromski \"Przedwiośnie\". Powieść składa się z trzech części: \"Szklane domy\", \"Nawłoć\" i \"Wiatr od wschodu\". Bohater powieści, Cezary Baryka przeżywa rewolucję w Rosji, traci rodziców i spokojny dom, przyjeżdża do Polski, \"której ani znał, ani pragnął\". Bierze udział w wojnie polsko-radzieckiej, po której prz...
Kilka interpretacji tytułu "Granica"
Powieść ukazuje nam rozgraniczenie polskiego społeczeństwa na bogatych i biednych, lepszych i gorszych. Ta granica to jeszcze spuścizna feudalizmu, trzymającego się dobrze w polskich realiach. To rozgraniczenie mentalności, sposobu życia i zapatrywania się na sens własnej egzystencji na tym świecie - dla jednych pełnej przyjemności i możliwości ...
Rośliny występujące w Australii
Świat roślinny
Australia stanowi osobne państwo roślinne (Australis) oswoistej florze, zdużą liczbą endemitów (np. 750 gat. eukaliptusów i450 gat. akacji); wzbiorowiskach roślinnych przeważają formacje charakterystyczne dla klimatów suchych igorących. Wnętrze kontynentu zajmują pustynie piaszczyste (bez roślinności) oraz półpustynie ze słonoro...
"Ferdydurke" - na stancji u Młodziaków
na stancji u Młodziaków
jedni drugich mają za pozerów
oszukują nie tylko społeczeństwo - też siebie
zachwyceni nowoczesnością, zachłystują się postępem
mają wyleczyć go z dorosłości, Józio staroświecki, trzeba być nowoczesnym
Pimko ceni w nich nowoczesność, traktuje młodzież jak uosobienie atrakcyjności
Młodziakowa stara się dogonić ucie...
Definicja tragizmu
TRAGIZM
DEFINICJA - kategoria estetyczna oznaczająca nierozwiązalny konflikt między dążeniami jednostki a siłami zewnętrznymi lub między różnymi dążeniami i skłonnościami tej samej jednostki zakończony klęską.