Cykl życia produktu Produkty będące przedmiotem wymiany utrzymują się na rynku przez pewien czas. Przecho-dzą przy tym przez pewne fazy, które składają się na tzw. cykl życia produktu. Ekonomiczne starzenie się produktów jest następstwem rozwoju nauki i techniki, wymiany międzynarodowej, społecznej zamożności oraz coraz szerszego przepływu informacji. W ogromnej większości przypadków sposób zaspokojenia każdej potrzeby ma charakter przejściowy i zostaje z czasem zastąpiony przez warianty bardziej doskonałe. Rynkowa żywotność produktu zależy z jednej strony od tempa pojawiania się wynalazków oraz szybkości ich przekształcania w realne dobra i usługi, z drugiej - od chłonności rynku, determi-nowanej nawykami, otwartością na zmiany i zamożnością konsumentów. Barierą wejścia na rynek nowego, doskonalszego produktu bywa często wysoka cena. Większość produktów przechodzi przez cztery fazy rynkowego życia: wprowadzenia, wzrostu, dojrzałości i spadku. W fazie wprowadzania na rynek spraedaż produktu rośnie powoli, ponieważ nie jest on jeszcze znany szerszemu ogółowi, a produkcja jest dopiero rozwijana. W fazie wzrostu konsumenci znają już produkt, w związku z czym jego sprzedaż nabiera tempa. W fazie dojrzałości następuje spowolnienie sprzedaży zwiazane z nasyceniem rynku, a także pojawienie się na nim innych produk-tów (substytutów), zaspokajających te same potrzeby. W fazie spadku, wskutek dostępności na rynku licznych substytutów oraz wprowadzenia nowych, doskonalszych produktów, sprzedaż gwał-townie spada. Produkty mogą utrzymywać się na rynku przez dziesiątki lat lub kilkanaście dni. Wykresy ży-wotności produktów wykazują też znaczne różnice w strukturze cyklu. Wiąże się to z rozmaitymi pre-sjami podaży i popytu w poszczególnych segmentach rynku. Realny przebieg krzywej życia może znacznie różnić się od klasycznego schematu. Niektóre produkty mogą wchodzić na rynek z wielkimi oporami, ale bardzo długo utrzymywać się na nim, inne - błyskaiwcznie uzyskać wielką popularność, aby równie szybko ją utracić. Badanie prowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazało, że krzywa życia więklszości artykułów drogeryjnych wykazywała tzw. recykl. Taki przebieg cyklu oznacza, że sprzedaż produktu po przejściu przez trzy perwsze fazy zna-lazła się w fazie regresu intensywnie i skutecznie przezwyciężanej przy pomocy reklamy, obniżki cen itp. Zabiegi te sprawiają, że produkt przeżywa niejako „drugą młodość” Krzywa życia produktów, które w trakcie lub przy końcu fazy dojrzałości poddane zostały mo-dyfikacjom gwałtownie rośnie, obrazując znaczny wzrost sprzedaży.
Co to jest cykl życia produktów
Cykl życia produktu Produkty będące przedmiotem wymiany utrzymują się na rynku przez pewien czas. Przecho-dzą przy tym przez pewne fazy, które składają się na tzw. cykl życia produktu. Ekonomiczne starzenie się produktów jest następstwem rozwoju nauki i techniki, wymiany międzynarodowej, społecznej zamożności oraz coraz szerszego przepływu informacji. W ogromnej większości przypadków sposób zaspokojenia każdej potrzeby ma charakter przejściowy i zostaje z czasem zastąpiony przez warianty bardziej doskonałe. Rynkowa żywotność produktu zależy z jednej strony od tempa pojawiania się wynalazków oraz szybkości ich przekształcania w realne dobra i usługi, z drugiej - od chłonności rynku, determi-nowanej nawykami, otwartością na zmiany i zamożnością konsumentów. Barierą wejścia na rynek nowego, doskonalszego produktu bywa często wysoka cena. Większość produktów przechodzi przez cztery fazy rynkowego życia: wprowadzenia, wzrostu, dojrzałości i spadku. W fazie wprowadzania na rynek spraedaż produktu rośnie powoli, ponieważ nie jest on jeszcze znany szerszemu ogółowi, a produkcja jest dopiero rozwijana. W fazie wzrostu konsumenci znają już produkt, w związku z czym jego sprzedaż nabiera tempa. W fazie dojrzałości następuje spowolnienie sprzedaży zwiazane z nasyceniem rynku, a także pojawienie się na nim innych produk-tów (substytutów), zaspokajających te same potrzeby. W fazie spadku, wskutek dostępności na rynku licznych substytutów oraz wprowadzenia nowych, doskonalszych produktów, sprzedaż gwał-townie spada. Produkty mogą utrzymywać się na rynku przez dziesiątki lat lub kilkanaście dni. Wykresy ży-wotności produktów wykazują też znaczne różnice w strukturze cyklu. Wiąże się to z rozmaitymi pre-sjami podaży i popytu w poszczególnych segmentach rynku. Realny przebieg krzywej życia może znacznie różnić się od klasycznego schematu. Niektóre produkty mogą wchodzić na rynek z wielkimi oporami, ale bardzo długo utrzymywać się na nim, inne - błyskaiwcznie uzyskać wielką popularność, aby równie szybko ją utracić. Badanie prowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazało, że krzywa życia więklszości artykułów drogeryjnych wykazywała tzw. recykl. Taki przebieg cyklu oznacza, że sprzedaż produktu po przejściu przez trzy perwsze fazy zna-lazła się w fazie regresu intensywnie i skutecznie przezwyciężanej przy pomocy reklamy, obniżki cen itp. Zabiegi te sprawiają, że produkt przeżywa niejako „drugą młodość” Krzywa życia produktów, które w trakcie lub przy końcu fazy dojrzałości poddane zostały mo-dyfikacjom gwałtownie rośnie, obrazując znaczny wzrost sprzedaży.
Materiały
Cechy i kierunki artystyczne w twórczości Tetmajera
KAZIMIERZ PRZERWA - TETMAJER
Cechy twórczości:
subiektywizm
nastrojowość
subtelność opisów przyrody
wprowadzenie języka intymnych zwierzeń
eskapizm (ucieczka od rzeczywistości)
Rodzaje liryk dominujących w jego twórczości:
dekadencka
miłosna
Tatrzańska
Kierunki artystyczne w twórczości Tetmajera...
Gabriela Zapolska - życie i twórczość
Życie i twórczość
Gabriela Zapolska (właśc. Maria G. Janowska, z Korwin-Fiotrowskich, 1 v. Śnieżko, inne pseud.: Józef Maskoff, Walery Tomicki) urodziła się 30 III 1857 w Podhajcach pod Łuckiem, zmarła 21 XII 1921 we Lwowie, dramatopisarka, powieściopisarka, nowelistka, aktorka, felietonistka i recenzentka teatralna. Pochodziła z zamożnej ...
Prus i Orzeszkowa wobec planu pozytywistów
7. Orzeszkowa i Prus wobec programu pozytywistów.
Nowelistyka Orzeszkowej stała się szkołą realistycznego spojrzenia na ówczesną rzeczywistość, spojrzenia, przed którym nie ukryło się ludzkie nieszczęście, złamany los, krzywda społeczna i indywidualne cierpienie. Orzeszkowa pochyla się w tych opowiadaniach nad drobinami ludzkimi i pragnie okreś...
Model reakcji na stres
a) zmiany o charakterze niespecyficznym: względnie niezależne od rodzaju i lokalizacji stresora, a także od typu zdań wykonywanych przez jednostkę
- faza mobilizacji: wzrost intensywności reakcji, podniesienie sprawności procesów intelektualno - poznawczych, przyspieszenie procesów myślowych, polepszenie pamięci.
- faza rozstrojenia: poziom wy...
Rada Unii Europejskiej - opis
Rada Unii Europejskiej
Rada Unii Europejskiej (Council of the European Union), nazywana dawniej Radą Wspólnot Europejskich, lub Radą, jest głównym organem decyzyjnym Wspólnot Europejskich. Ma ona charakter organu międzyrządowego, którego zadaniem jest realizacja wynikających z traktatów celów Wspólnot, a zarazem reprezentowanie i ochrona inte...
"Makbet" - bohaterowie
2. Bohaterowie tragedii.
W większości utworów Szekspir przedstawia losy zamożnych warstw społeczeństwa; często nawet królów. Przykładami na to mogą być bohaterowie \"Makbeta\":
Dunkan - król szkocki,
Malkolm i Donalbein - jego synowie,
Makbet i Banko - wodzowie zwycięskiej armii,
panowie szkoccy: Makduf, Lennox, Rosse, Menteith, A...
Warunki pracy w ustroju kapitalistycznym w "Zmierzchu"
3) Warunki pracy w początkach kapitalizmu.
W „Zmierzchu” warunki pracy pokazane są poprzez wysiłek Gibałów, harują od świtu do nocy. Przyroda kładzie się spać, oni nie, gdyż dla nich koniec wysiłku wyznacza palik, a nie noc. Oni podlegają prawom wyzysku, a nie prawom przyrody. Wysiłek Gibałów podkreśla naturalistyczny opis. Oblepia ...
Problematyka utworu "Panny z wilka"
“PANNY Z WILKA” J. IWASZKIEWICZA - problematyka
autobiograficzna
u podstaw fabuły legły wspomnienia młodzieńczego pobytu Iwaszkiewicza we dworze w Byszewach, gdzie jako gimnazjalista udzielał korepetycji. Zapamiętane obrazy, osoby, sytuacje wykorzystał pisząc opowiadanie
psychologiczna
leży w centrum zainteresow...