Typowa cenowa struktura rynku składa się z 3 segmentów: 1) rynku górnego (cen wysokich), który tworzy stosunkowo wąska grupa nabywców, kupująca artykuły markowe najwyższej klasy; 2) rynku średniego, obejmującego przede wszystkim nabywców z tzw. klasy średniej, chętnie kupujących towary markowe popularnych producentów i towary opatrzone markami handlowymi; 3) rynku dolnego (niskich cen), obejmującego nabywców kupujących towary niemarkowe i opatrzone tzw. niby- markami (często zmieniającymi się znakami towarowymi, robiącymi wrażenie towarów markowych). Analiza cenowej struktury rynku obejmuje: ustalenie cen min. i max danego produktu; ustalenie rozmiarów sprzedaży dla różnych cen; ustalenie poziomów cen oddzielających rynek dolny, średni i górny; oszacowanie wielkości i pojemności poszczególnych segmentów.
Cenowa struktura rynku
Typowa cenowa struktura rynku składa się z 3 segmentów: 1) rynku górnego (cen wysokich), który tworzy stosunkowo wąska grupa nabywców, kupująca artykuły markowe najwyższej klasy; 2) rynku średniego, obejmującego przede wszystkim nabywców z tzw. klasy średniej, chętnie kupujących towary markowe popularnych producentów i towary opatrzone markami handlowymi; 3) rynku dolnego (niskich cen), obejmującego nabywców kupujących towary niemarkowe i opatrzone tzw. niby- markami (często zmieniającymi się znakami towarowymi, robiącymi wrażenie towarów markowych). Analiza cenowej struktury rynku obejmuje: ustalenie cen min. i max danego produktu; ustalenie rozmiarów sprzedaży dla różnych cen; ustalenie poziomów cen oddzielających rynek dolny, średni i górny; oszacowanie wielkości i pojemności poszczególnych segmentów.
Materiały
Artryzm "Wesela"
Artyzm w “Weselu”
Są tu dwa różne wątki sceniczne:
realistyczne
wizyjno-symboliczne
Finał polega na spleceniu obu wątków. Zrośnięcie komedii obyczajowo społecznej. Wyspiański to satyryk ideolog i wieszcz. Poezja okresu Młodej Polski wytwarza nastrój. W “Weselu” mamy do czynienia z nastrojem sztuki:
...
Funkcje marketingu
FUNKCJE PRZYGOTOWAWCZE:
1) gromadzenie informacji rynkowej
2) badania rynku
3) planowanie produktu i programu asortymentowego
4) kalkulacja i stanowienie cen
5) organizowanie systemu dystrybucji
6) planowanie działań promocyjnych
7) kontrola i analiza wyników marketingu
FUNKCJE WYKONAWCZE:
1) reklama
2) aktywizacja sprzedaży
3) bez...
Krótka interpretacja wiersza "Pola Pochyłe" Juliana Przybosia
„Pola pochyłe\"
pola w górach lub na nich ciężko pracujący ludzie
chce tworzyć historię tego miejsca, tych stron
ale nie ma o co zaczepić rąk, skoro tu wszystko w sposób cykliczny
wynędzniały chłop wciąż powierza swą dolę ziemi
dola zależy od tego, ile zdoła ziemi wydrzeć, dola wynędzniała
chce być piewcą tych miejsc
ma świadomość, ...
Wewnętrzna struktura grupy- definicja
Wewnętrzna struktura grupy – pozycje społeczne zajmowane przez członków grupy - status, miejsce i rola w grupie, uprawnienia i obowiązki – choć niekoniecznie w ujęciu formalnoprawnym, ale bardziej socjologicznym. Przez swoją rolę w grupie ludzie są zobowiązani do pewnego zachowania, a gdy tego nie robią, to mogą zostać ze swojego mie...
Zabytki kultury polskiej w średniowieczu
-IX-„Gegraf Bawarski”rękopis łać.rejstrujący plemienne
terytoria Europy.Nazwy plemion polskich(Wiślanie,
Goplanie,Ślężanie,Brzeżanie)
-X-„Dugowie index”dok.w którym MieszkoI oddaje
swoje państwo pod opiekę Papierzowi.W łać,dok.
znajdujemy polskie nazwy:Kraków,Odra,Prusowie,
Gniezno,Szczecin.
-XI-„Kronika bisk...
Rola "Przedwiośnia" w XX-leciu
\"Przedwiośnie\" jest powieścią powstałą w 1924 roku jako wyraz rozczarowania pisarza rozwojem sytuacji w Polsce po odzyskaniu niepodległości. Autor chciał przestrzec Polaków przed zagrożeniami, jakie widział wokół, a przede wszystkim przed groźbą komunistycznej rewolucji. Jest to okres dla Polski bardzo burzliwy. Kraj jest wstrząsany różnymi wy...
Żyto i Jęczmień - uprawa
• JĘCZMIEŃ: zboże głównie pastewne, używane w przemyśle piwowarskim, wykorzystywane jako pasza
dla trzody chlewnej, wykorzystywany jako roślina alimentacyjna w krajach o złych warunkach
klimatycznych, jego uprawa sięga najdalej na północ, toleruje nawet gleby bielicowe. W Syrii uprawa
jęczmienia zajmuje 40%grunt...
Prasa jako reklama
Precyzyjne ustalenie, kiedy po raz pierwszy pojawiło się zjawisko reklamy, nie jest możliwe. Wszystko wskazuje na to, że narodziła się ona wkrótce po powstaniu wymiany handlowej (oczywiście była to przede wszystkim reklama ustna). Prawdopodobnie już w czasach prehistorycznych pierwsi ludzie zachwalali własnej roboty maczugi lub zupę z dinoz...