Aktywni zawodowo i bierni zawodowo - wyjaśnienie



AKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA ZAWODOWO I. Aktywni zawodowo 1. Pracujący – osoby w wieku 15 lat i więcej formalnie posiadające pracę przynoszącą dochód, w tym także osoby okresowo nie wykonujące pracy z powodu np.: choroby, urlopu, przerwy w działalności zakładu itp. 2. Bezrobotni – osoby formalnie nie posiadające pracy przynoszącej dochód, ale które są gotowe podjąć pracę i w ciągu ostatniego miesiąca aktywnie jej poszukiwały oraz osoby, które znalazły pracę i oczekują na jej rozpoczęcie. II. Bierni zawodowo – to pozostałe osoby w wieku 15 lat i więcej nie zaliczone do pracujących i bezrobotnych (osoby będące utrzymankami lub utrzymujące się z nie zarobkowych źródeł dochodów: emerytury, renty, stypendia, pomoc społeczna, żebracy, rentierzy) - Współczynnik bieżącej aktywności ekonomicznej – jest to udział aktywnych zawodowo w liczbie ludności ogółem w wieku 15 lat i więcej. - Wskaźnik zatrudnienia ogółem – jest to udział osób pracujących w liczbie ludności ogółem w wieku 15 lat i więcej. - Stopa bezrobocia rejestrowanego – jest to udział liczby bezrobotnych zarejestrowanych w Urzędach Pracy w liczbie ludności aktywnej zawodowo.

Aktywni zawodowo i bierni zawodowo - wyjaśnienie

Materiały

Cechy nowel Konopnickiej Maria Konopnicka “Nowele” Maria Konopnicka już jako sławna poetka ogłosiła cztery zbiory nowel. Wypełniły je głównie portrety i biografie różnych postaci ludowych. Współczuciu ich niedoli towarzyszy tu szacu-nek dla ich wrażliwości moralnej, wielkoduszności, subtelnej nieraz kultury uczuciowej. Bohaterowie Konopnickiej nie tylko ...

Różne motywy i poetyki Zbigniewa Herberta Różne motywy i poetyki Poezja Zbigniewa Herberta nie daje się łatwo usystematyzować. Można w niej wyróżnić teksty zdradzające upodobania autora do pewnych motywów (np. inspirowane antykiem czy klasyką literacką, kojarzące się z wydarzeniami politycznymi w Polsce, podbudowane filozofią – cykl z Panem Cogito) i form (m.in. liryka roli,...

Klimat panujący w Andach Klimat. W wyniku dużej rozciągłości południkowej Andy są położone w kilku strefach klim., od klimatów równikowych na pn. poprzez zwrotnikowe, podzwrotnikowe i umiarkowane do okołobiegunowych (klimat subpolarny) na krańcach pd.; ze względu na znaczne wyniesienie, prawie całe Andy mają surowy, chłodny klimat górski z wyraźnie wykształconą piętrowo...

Motyw poszukiwania prawdy w "Lordzie Jimie" MOTYW POSZUKIWANIA PRAWDY O BOHATERZE W POWIEŚCI \"Lord Jim\" Bohaterowie są przedstawieni z różnych punktów widzenia. Przy pomocy wielu narratorów, osób wypowiadających się na dany temat, możemy lepiej poznać omawianą postać. W ten właśnie sposób jesteśmy w stanie go lepiej ocenić, staramy się poznać prawdę o nim. Lecz nie do końca nam się ...

Dramatyczne wizje literackie w utworach XX-lecia \"Przedwiośnie\" Stefana Żeromskiego - Katastroficzny obraz rewolucji, której autor był zdecydowanie przeciwny. Zarzucał jej grabieże i mordy, niszczenie wszelkich wartości. Uważał, że rewolucja nie tworzy, ale wyłącznie niszczy. Szczególnie obawiał się rewolucji ze wschodu, bał się zagrożenia, jakie komunistyczna Rosja niosła dla młodej niepodl...

Sponsoring w różnych dziedzinach kultury Sponsoring kultury to technika marketingowa, która w ostatnich latach staje się coraz bardziej powszechna. Ten rodzaj działalności sponsoringowej należy jednak wciąż do najrzadziej praktykowanych, chociaż przypisuje się jej rosnące znaczenie w świadomości społecznej. Niechęć przedsiębiorstw do sponsorowania teatru, muzyki, malarstwa, domów kult...

Na czym polega dynamika rynku ? Dynamika rynku 1) kierunek i intensywność dotychczasowych zmian ogólnych rozmiarów popytu lub sprzedaży w kolejnych okresach poprzedzających moment dokonywania analizy (dynamika dotychczasowa); 2) kierunek i intensywność prognozowanych zmian w okresie objętym czasowym horyzontem planowania (dynamika przewidywana ). Do pomiaru stosuje s...

Dystrybucja - pojęcie DYSTRYBUCJA Obejmuje wszystkie decyzje i czynności związane z dostarczeniem wytworzonych produktów finalnemu nabywcy (konsumentowi, użytkownikowi). Jej zadaniem jest rozmieszczenie produktów na rynku w sposób umożliwiający nabywcom zakup pożądanych produktów w dogodnych dla nich warunkach, odpowiadającym im miejscu i czasie oraz po możliwej do z...